smirre (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Hej Undrar om de finns nått program som "sjunger" upp texten man skiver, så man slipper att sjunga texten själv 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Start - kontrollpanelen - Tal Sen vocoder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 har för mig att det finns något.....med både tjej och kill röst....mins inte vad det heter dock......svåranvänt har jag för mig.....blev ingen hit pga av detta......tror jag....!?!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Vocaloid finns det nåt som heter, finns en killröst, Leon, och två tjejröster, Lola och Miriam. Kan låta t ex såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag eller såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag eller såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 (redigerat) Yamaha vocaloid Finns ljuddemos åxå... Edit: Tbruce slog mig 😉 Redigerat 21 oktober 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 EastWest Quantum Leap Symphonic Choir FEATURES # 5 Choirs - Boys, Alto (Female), Soprano (Female), Basses (Male), Tenors (Male) plus Solo Singers # Recorded in the same concert hall, with the same team of engineers and producers as the Award-Winning EASTWEST / QUANTUM LEAP SYMPHONIC ORCHESTRA # Choirs recorded with 3 simultaneous stereo mic setups (close, stage and hall), so you can mix any combination of mics to control tone and ambience # All Singers recorded in position and chromatically sampled with multiple dynamics (non-vibrato, light vibrato and heavy vibrato) # Slurred legato on all vowels # Includes an advanced WordBuilder utility for both MAC and PC that enables users to type in words for the choirs to sing (not applicable to solo vocalists) # Blends perfectly with the EASTWEST / QUANTUM LEAP SYMPHONIC ORCHESTRA # Includes a special version of NATIVE INSTRUMENTS KOMPAKT Sampler # Recorded in 24-bit by Grammy-Winning classical recording engineer PROF. KEITH O. JOHNSON Är ju iof bara kör och inte solosång. Men det är så förbannat coolt så jag måste bara länka till det. Det är ju förövrigt 50% rabatt just nu "bara" €460 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smirre (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 de råkar int finnas nån gratis version av nått?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 de råkar int finnas nån gratis version av nått?? som maxmaxmax sa: Start - kontrollpanelen - Tal Sen vocoder jag har suttit o lekt med den nu i ett par timmar.. fan va skojig den e.. finns iofs bara en röst.. men den e najs.. olika hastigheter finns det med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Finns en sida på internet där man kan få en finne att prata... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Finns en sida på internet där man kan få en finne att prata... FIND IT!! jag måste ha det.. iofs kan jag säga till min granne att säga massa vokaler o konsonanter o olika former av det o sen göra olika samplingar av det så jag kan bilda ord!! det vore fan ngt.. ngn mer än jag som e sugen på samplad granne?? btw hade dom fest kl 10 imorse!! följt av finska jehovas vittnen:.. argh!! 😠 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Finns en sida på internet där man kan få en finne att prata... Är inte det typ färdiga fraser som man sätter ihop? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Vocaloid finns det nåt som heter, finns en killröst, Leon, och två tjejröster, Lola och Miriam. Kan låta t ex såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag eller såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag eller såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hehe, vad coolt det låter. Skulle förresten kunna funka som bakgrundskör och säkerligen lura de flesta.. 😉 Som solo funkar det ju däremot inte att lura någon 😆 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Hehe, vad coolt det låter. Skulle förresten kunna funka som bakgrundskör och säkerligen lura de flesta.. 😉 Tror det är det det är tänkt för, typ... göra snabba demoskisser, samt att göra backing vocals på ett lite smidigare sätt. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 Virsyn har också en sångplugg som heter Cantor: http://www.virsyn.de/en/E_Products/E_CANTOR/e_cantor.html Finns exempel på körer och operastycken där... kan tydligen sjunga även på Tyska om man vill leka Scooter... eller föresten det var en motsägelse att nämna sjunga och Scooter i samma mening. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 (redigerat) Här finns det lite vettu! Speech Bara Mac dock http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20141 http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17446 MSTalkit Två finska röster http://www.rhetorical.com/cgi-bin/demo.cgi Röster från olika nationaliteter & så har jag en till som heter Speakonia http://www.cfs-technologies.com/images/speakonia.gif Tack för mig 😉 Redigerat 23 oktober 2006 av Anarchos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_Voice Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 de råkar int finnas nån gratis version av nått?? som maxmaxmax sa: Start - kontrollpanelen - Tal Sen vocoder jag har suttit o lekt med den nu i ett par timmar.. fan va skojig den e.. finns iofs bara en röst.. men den e najs.. 😠 olika hastigheter finns det med! Håller med, fantastiskt festlig grej! Piggar upp mitt i huvudvärken. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 de råkar int finnas nån gratis version av nått?? som maxmaxmax sa: Start - kontrollpanelen - Tal Sen vocoder jag har suttit o lekt med den nu i ett par timmar.. fan va skojig den e.. finns iofs bara en röst.. men den e najs.. 🙂 olika hastigheter finns det med! Håller med, fantastiskt festlig grej! Piggar upp mitt i huvudvärken. 😄 jag kommer nog använda den i min repertoar!!!!! 😳 köra två datorer med en mixer mellan, där ena datorn agerar reasonburk o den andra pratburk..!!! så¨n jädra inspiration får man.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 23 oktober 2006 Dela Postat 23 oktober 2006 Det här kanske är nått för dig: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag mfl... Blev nästan lite sugen på att skaffa programet Virtual Singer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.