Jump to content
Annons

Sångare med fula röster

Sir John

Recommended Posts

Hur gör tex Gessle för att låta bra, dom som hört honom unplugged påstår att han sjunger illa fast tonhöjderna stämmer, det finns ju desutom andra musiker tex dansbands sångare som låter illa unplugged hur fixar dom det???.

Dela på andra sajter

Annons

Du är nog ute efter ett reverb.

Alla vet ju att när man sjunger kareoke och maskinen dränker sången i reverb, så låter det alltid så vackert, så vackert.

Fast du får nog förtydliga dig lite, förstår inte riktigt vad du menar. Det är inte att dom sjunger falskt live då? Hur menar du unplugged? Utan mikrofon?

Dela på andra sajter

Hur gör tex Gessle för att låta bra, dom som hört honom unplugged påstår att han sjunger illa fast tonhöjderna stämmer, det finns ju desutom andra musiker tex dansbands sångare som låter illa unplugged hur fixar dom det???.

Dom använder en hemlig VST-plugin som bara personer med skivkontrakt känner till.

Dela på andra sajter

Dom använder en hemlig VST-plugin som bara personer med skivkontrakt känner till.

😉

Dela på andra sajter

Det handlar ju mycket om att rösten ska få sin plats i mixen. På detta sätt kan även en "dålig" röst (fast egentligen finns det väl inga dåliga röster) låta bra i sitt sammanhang... Självklart skär man bort alla onödiga frekvenser och "förskönar" ljudet med diverse plugins - reverb, delay, chorus och kompressor etc. Dessa "hjälpmedel" har du ju inte unplugged såklart!

Per Gessle är ingen skönsångare direkt, men han vinner på melioder och enkelhet, och säkerligen bra mixar, hehe

Redigerat av Yllet
Dela på andra sajter

Jag sjunger jävligt nasalt, och fult. Så jag brukar skära där det låter som mest nasalt. Det är väl på det sättet du kan påverka. Utan att "fuska".

Vad är då fuska förutom när någon annan sjunger??

Om man påverkar så påverkar man ju. Var går gränsen?

Dela på andra sajter

Vad ska jag leva på då rå när alla har min hemliga plugg som får alla att låta bra .?  🙂

:rolleyes:

[Offtopic]

Massproducera pluggen såklart... men gör som Steinberg och utveckla den under , låt säga, sissådär 10 år...

[/Offtopic]

😄

Redigerat av Lundin
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.