KRIS_O (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 (redigerat) ÄNTLIGEN HAR JAG PENGAR ATT KÖPA NYA PRYLAR OCH BYTA UPP MIG REJÄLT! 😏 - har en budget på cirka 10 000 :- - Vill gärna ha allt så kompakt som d går...inga superstora grejer, eller överflödiga finesser Hur tycker ni? låter utrustningen ok!? några andra förslag? så här har jag tänkt: - MONITORER - - Pris: 3000 - 5000:- - kvalitetsmonitorer - gärna så små - Kollat på Genelec´s minsta monitor...hur bra är den fast den ä så liten, hur blir basen en sån? - också kollat på event-alp 5, som inte är för stora och verka var hyfsade för d priset (3000 paret) LJUDKORT- - väldigt enkelt - hyfsad upplösning - behöver bara en mick-ingång m. phantommatning. - kollat på : E-mu EMU 0202 USB2.0 (kostar bara 1300 :-) MIDIKLAVIATUR - Liten 2-3 oktaver - lite midirattar - bra snalgskänslighet, spelkänsla - har kollat på: Edirol pcrm-30 Pris: 1600 :- DIGITAL-TRUMMA - pads som ger lite mer känsla att spela på än att banka in trummor på midiklaviaturen - ha den till att lira även när jag inte spelar in - har prövat och tittat på: Roands nya handsonic pris: 5500 :- skön spelkänsla! ** Jättetacksam för hjälp, tips å råd! ** Redigerat 21 oktober 2006 av KRIS_O! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KRIS_O (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 15 besök på denna tråd & ingen kan ens säga en enda sak!?!? kom igen lite synpunkter eller nåt måste nån ju ha!?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Ser bra ut. Vad gäller monitorer så lyssna. Jag gillar inte Edirol keyboard för jag vill ha två controllerhjul istället för den där konstiga grejen roland och Edirol prylar har. Annars blir du säkert kanonnöjd med prylarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Jag köpte M-Audio Axiom 61 med trumpads på. Skitnöjd med det. Mycket bättre än klaviaturtrummor :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 M-audio keystation 49e funkar svinbra för mig. det ligger precis under tusingen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 DIGITAL-TRUMMA har yamaha dd-55 och de kan jag inte rekomendera, hårda pads med dålig studs. skaffa Groove agent eller EZdrummer till trummorna eller ett riktigt digital set. LJUDKORT- M-audios 2496 för 995:- är enkelt och bra. pci kort är ju snabbast sen firewire och sist usb men du kanske kör laptop? kan även rekomendera UAd-1 kortet och dess pluggar för ca 3995:- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 (redigerat) LJUDKORT-- väldigt enkelt - hyfsad upplösning - behöver bara en mick-ingång m. phantommatning. - kollat på : E-mu EMU 0202 USB2.0 (kostar bara 1300 :-) MIDIKLAVIATUR - Liten 2-3 oktaver - lite midirattar - bra snalgskänslighet, spelkänsla - har kollat på: Edirol pcrm-30 Pris: 1600 :- varför inte kombinera o köra ozone eller ngt annat fint?! m-audio ozone Redigerat 21 oktober 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 (redigerat) Jag köpte M-Audio Axiom 61 med trumpads på. Skitnöjd med det. Mycket bättre än klaviaturtrummor :-) ingår pedaler till det??? i värsta fall kan man ju köpa pads, triggmickar o en triggmodul.. det lär nog gå att få billigare än ett nytt digitalset.. eller varför inte ett trumset med nätskinn och triggmickar o modul!?? håller på att ordna fram ett sådant så jag kan leka.. 🙂 edit: jag letar bra o billiga triggmickar dvs. trumset har jag så det blir över.. 😎 Redigerat 21 oktober 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 såg att du bor i solna.. då ska du kolla in soundware sweden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.