Tokas Postat 20 juli 2004 Postat 20 juli 2004 Jag har precis byggt en studiodator, och självklart så kan det inte gå som man vill. Jag tror det är mitt moderkort som spökar, som ni kan kolla in här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=3004 Nu måste jag köpa ett nytt och undrar om någon kan ge mig ett råd om vilket/vilka jag kan köpa. Min dator är: P4 2.8 ghz 533 512 DDR Delta 1010LT Ska främst fungera till Cubase SL, men har planerat att uppgradera till SX nån gång i framtiden. Alla råd är oerhört välkomna.
Claes Holmerup Postat 20 juli 2004 Postat 20 juli 2004 Ett idiotsäkert kort är Intel Bonanza 875 PBZLK. Titta annars gärna in på mitt recensionsforum, så finns det nog andra tips också...
Tokas Postat 20 juli 2004 Trådstartare Postat 20 juli 2004 Det är i dyraste laget, men jag antar att man inte har ett val om man vill att allt ska fungera som man vill.. =P Tack för tipset i alla fall. =)
Les Paul Postat 21 juli 2004 Postat 21 juli 2004 ASUS moderkort med Intels Chipset. Det rådet fick jag när jag skulle inhadla ny dator nåt år sen, och det har funkat klockrent.
Tobbe Postat 21 juli 2004 Postat 21 juli 2004 De flesta Intel kort är bra och stabila. Det finns andra bra kort också men det är svårt att veta vilka som är bra och vilka som inte är det då sånt som funkar bra på datorer för tex spel inte alltid är bra till musik. Så ta inte råd från "spelare" på för stort allvar.
Tokas Postat 21 juli 2004 Trådstartare Postat 21 juli 2004 Det blev ett: ASUS P4P800/GD I865PE/800MHZ/SATA/GBLAN/AGP8X Nu funkar allt mycket utmärkt. =) Tack för hjälpen.
dbd Postat 21 juli 2004 Postat 21 juli 2004 Det blev ett:ASUS P4P800/GD I865PE/800MHZ/SATA/GBLAN/AGP8X Word! Har ett likadant, och kan efter snart ett års användande i musikburken varmt rekommendera det till alla som läser denna tråden.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.