Jump to content
Annons

MXL V69 Mogami Edition

Recommended Posts

Baffen (oregistrerad)
Postat

Har lyssnat runt en del på mickar och gillar verkligen de ljudexpel jag har hört för MXL V69 Mogami Edition. OK allt beror ju oxå på budget och smak men jag gillar V69an skarpt

Den säljs ju med en external power supply men fortfarande behövs det väl fantommatning 48V Eller?

Annons
Postat (redigerat)
Den säljs ju med en external power supply men fortfarande behövs det väl fantommatning 48V Eller?

som florian skriver behövs det inte INTE!!!

external power supply är just en extern låda som tillför ström.... dvs en låda som matar micken med ström!!! den ström den behöver!

edit:jisses.. va jag skrev ström många ggr!

Redigerat av IDF
Baffen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

OK , så kan jag köra den på HI-Z eller är det bara att disable 48V?

Är det någon som testat V69 Mogami Edition?

Redigerat av Baffen
Postat
OK , aå kan jag köra den på HI-Z eller är det bara att disable 48V?

Är det någon som testat V69

du kopplar micken med en typ 8 pols XLR till psu:en o sen där "kopplas" den om mot en vanlig XLR.. så en helt vanlig mickkabel är det du behöver.. och du använder inte din preamps/ljudkorts fantommatning utan kör rakt in!!

den lär väl funka för hemmastudiobruk!!!

Baffen (oregistrerad)
Postat

OK, Tackar så mycket.

Jag kommer nog att köpa en V69 ME från Thomann så jag hoppas den låter OK med min Jomeek Twinq;-)

Postat

Du HAR alltså en TwinQ men vet knappt hur phantom funkar...?

Jaja ok, har du testat TwinQ'en med någon mick? är du nöjd?

Är själv sugen på en sån och skulle vilja veta vad den kan.

Tack på förhand!

Postat
OK , så kan jag köra den på HI-Z eller är det bara att disable 48V?

Är det någon som testat V69 Mogami Edition?

Den finns med på min testsite... 😏

Som redan har sagts, så behöver den ingen fantommatning. Rörmikrofoner behöver högre spänningar än 48V - och det skickas på fler stift genom kabeln som följer med micen, i stället för att skickas i samma kablar som signalen, som man gör med vanlig fantommatning.

Baffen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fick min Jomeek i går så den ligger fortfarande kvar i kartongen, lyckades få ner priset hos Thomann till 675EUR :rolleyes:

Jo, lite koll har jag väl på vad fantommatning är;-) men eftersom V69an hade en egen extern powersupply så undrade jag.

Jag ha kollat testen på din hemsida Claes men där tyckte jag faktiskt inte att V69 lät så där jätte bra.

Jag blev mera övertygad när jag kollade på http://www.thelisteningsessions.com/ som just nu verkar vara nere och ett par andra sajter som jag inte kommer i håg namnet på just nu.

För mig är det viktigast hur det låter när jag kör AK Gura och sångeljud kommer i andra hand.

Redigerat av Baffen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.