Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Keane släpper sin nya singel i England, på ett 50 MB Memory Stick.

Stoppa in i datorns minneskortläsare och kopiera musikfilerna till mp3-spelaren, eller kika på video och skärmsläckare.

Har man en Walkmantelefon behöver man inte leta upp datorn, utan kan plugga in minneskortet i telefonen och lyssna direkt. Dessutom går det, om man tar en omväg via telefonens minne, att sedan kopiera låtarna till telefonens ordinarie minneskort istället.

Minneskorts-singeln släpps i England, och jag misstänker att vi i Sverige än så länge får hålla till godo med singlar på skiva eller som download.

Mer info hos The Guardian:

CDs, downloads ... and now band launches the memory-stick single

Annons
Postat

Viist är det fantastiskt vad man kan göra med ny teknik. 🙂 Och jodå, det finns nnågon annan som gjort det, det finns det ju alltid. 😉

Postat

Men det känns fortfarande som ett slöseri med resurser, även om det naturligtvis är mäkta coolt.

Jag är ingen hysterisk miljökämpe men jag ser snart ingen anledning till att i över huvud taget sälja musik på något annat sätt än över internet.

Postat

Ger dig till viss del rätt men tycker fortfarande att vinylskivornas omslag är lite speciellt ... men på ett USB-minne känns bara som ett jippo. "Wow vad vi ligger rätt i den digitala mediavågen". 😉

Postat

Det lär ju ge publicitet i all världens tidningar -- titta bara på det här forumet, vi högg direkt.

All reklam är bra reklam.

Gunnar

Postat

öhm... känns inte det där något onödigt? Vill folk ha en fysisk sak att ha låten på, är väl en cd-singel helt okej? Håller förmodligen mycket längre och är troligtvis rejält mycket billigare. Om man sen bara vill ha en låt på hårddisk eller mp3-spelaren är ju nedladdning tusen gånger smidigare.

Fast dom kommer säkert göra ganska få minneskort för försäljning och se det som marknadsföring. Som trombonisten sa, vi gick ju på det.

Postat

Jag gillar iden, känns seriösare än att bara ha nerladdning på nätet och faktiskt mera anpassat för tiden vi lever i. skulle kunna tänka mig att sälja nästa skiva så själv.

Postat

Äntligen säger jag! Jag fattar inte varför det inte har gjorts tidigare... det finns massvis med fördelar. Största fördelen är väl att det blir lättare att t ex göra interaktiv musik och liknande på det här sättet. 😕

Postat
God bless Keane!!!

Varför har ingen tänkt på det tidigare?

Det har diskuterats i åratal. Varför inte så många gjort det innan beror till största del på kostnadsskäl.

Nu har priserna gått ner ordentligt visserligen, men ett flashminne är fortfarande betydligt dyrare än en CD.

Postat (redigerat)

Stackars band,det lär ju varit skivbolagets ide.

Fy fan vad tråkigt när man som band har gjort en ny platta och så får man den bara på ett jävla minnes kort. Nu var det ju bara en singel men man ser ju vart det är på väg. Lyssna på music i mobilen och datorn är väl bra när man inte är hemma,men vad slår att sitta i soffan med en ny skiva med fodral framför en fet

två kanals hi-fi anläggning. Som tur är släpps ju iallafall mina skivor på

Cd och limited cd versioner samt 180grams vinyl och bild vinyl 😕

Men håll tillgodo med era minnes kort ni. Jag tycker i allafall att kvaliten på musik

lyssning är på väg åt fel håll.

Redigerat av auto mode
Postat
Kul idé, dåligt band.

Dålig idé, kul band.

😕

Intressant idé, bra band.

• 3 veckor senare...
Hotspur (oregistrerad)
Postat
Stackars band,det lär ju varit skivbolagets ide. //vad slår att sitta i soffan med en ny skiva med fodral framför en tvåkanals hi-fi anläggning. //Men håll tillgodo med era minnes kort ni. Jag tycker i allafall att kvaliten på musiklyssning är på väg åt fel håll.

Words!

MrPhil (oregistrerad)
Postat

AAh... Flopp! 😕

• 2 veckor senare...
Postat

Är en stor diggare av Keane och tyckte att deras konsert på annexet vart suveränt. Läste på deras hemsida att de hade gått in i studio i stockholm. Nån som känner till vad det var som vart i görningen? Spelar dom in i Stockholm nånstans tro??

Svante

Postat

Tycker också det känns som en omväg.. Vill man ha in musiken i datorn är det ju bara att mata in cd skivan och kopiera.

Men smart PR grej.

Intressant men onödigt enligt mig. Jag vill ha omslag till mina skivor och inte mp3 ljudkvalitet..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.