Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Jag hoppas att det är OK att jag lägger den här tråden här. Jag ville inte lägga upp det i Demoinspelningar pga reglerna om cover/remixar. I NIN's avtal kunde jag inte hitta något som säger att jag inte får lägga upp det materialet på nätet för bedömning osv.

Hur som helst, jag har gjort en remix av deras låt Only och vore tacksam om någon vänlig själ har någon kritik eller några tips att ge. Den finns på www.elektroniskmusik.com. Länk finns på förstasidan. Pga forumets regler vill jag inte direktlänka till låten, då jag fick för mig att det inte var tilllåtet om det gällde remixar.

Edit: Jag ber om ursäkt på förhand om den här posten bryter mot forumets regler och hoppas att moderator då tar bort den så fort som möjligt.

Mvh

Jimmy

Redigerat av Jimmy.H
Annons
Postat

Tja Jimmy,

Jag lyssnade på dina låtar. Helt ok beat i "only", kanske lite burkig virvel och lite tveksam till den öppna backbeat hihatten,måste den ligga hela tiden?

Tycker inte heller att du behöver köra virvel-"fillet" varje vända blir lite repetetivt.

Bra basgång och sound . svänger skönt ihop med beatet.

Sången ligger nog väldigt högt mixad för ändamålet/genre, men låter bra tycker jag.

Saknar..... Hmmm, bytte till hörlurar nu, låter mycket bättre!!!, men tänkte säga att jag saknar typ nån synth-grej eller nåt som sticker ut, men nu hör jag massa subtila grejjer som händer.

Gillade först inte låten alls, tyckte din prod. va bättre än låten :-). men jag tycker din Remix funkar. Beror ju lite på vad den ska användas till. Samt lite varning på att det låter mycket bättre i lurar!!!

tjo,

/X

Postat
Tja Jimmy,

Jag lyssnade på dina låtar. Helt ok beat i "only", kanske lite burkig virvel och lite tveksam till den öppna backbeat hihatten,måste den ligga hela tiden?

Tycker inte heller att du behöver köra virvel-"fillet" varje vända blir lite repetetivt.

Bra basgång och sound . svänger skönt ihop med beatet.

Sången ligger nog väldigt högt mixad för ändamålet/genre, men låter bra tycker jag.

Saknar..... Hmmm, bytte till hörlurar nu, låter mycket bättre!!!, men tänkte säga att jag saknar typ nån synth-grej eller nåt som sticker ut, men nu hör jag massa subtila grejjer som händer.

Gillade först inte låten alls, tyckte din prod. va bättre än låten :-). men jag tycker din Remix funkar. Beror ju lite på vad den ska användas till. Samt lite varning på att det låter mycket bättre i lurar!!!

tjo,

/X

Tja X,

Tackar för kommentarerna! Så här i efterhand håller jag nog med om dina synpunkter på trummorna. Hihaten och fillet ska jag nog pilla till så det inte ligger där hela tiden.

Ska försöka se över ljudbilden och sången. Min väldigt begränsade budget gör att jag tyvärr bara har tillgång till lurar när jag spelar in/mixar. Kanske därför det låter bättre när du lyssnar med lurar 😉

Remixen ska inte användas till nånting. Jag gjorde det bara för skojs skull. Men det är alltid trevligt med kritik och synpunkter så att man får lära sig nåt på vägen!

Tack för lyssningen.

//Jimmy

Postat

Har lyssnat på många hörslursmixar men brukar inte reagera så starkt på skillnaderna.

OP HH funkade rätt bra i lurarna och gav bra driv, men kanske kan du variera med en stängd/annat ljud men som ändå kör backbeat?

/X

Postat

Den lilla tempohöjningen gjorde faktiskt stor skillnad på låten, blev mer fart och gung, men lite mindre tyngd. Mest positivt.

Tycker att dom låga bastonerna speciellt i refrängen försvinner. Dubba basslingan där är mitt förslag.

Dina synthpålägg ligger lite högt och gitarrerna lite lågt... fast å andra sidan, annars blir det ju lite för likt orginalet 🙁

Postat
Den lilla tempohöjningen gjorde faktiskt stor skillnad på låten, blev mer fart och gung, men lite mindre tyngd. Mest positivt.

Tycker att dom låga bastonerna speciellt i refrängen försvinner. Dubba basslingan där är mitt förslag.

Dina synthpålägg ligger lite högt och gitarrerna lite lågt... fast å andra sidan, annars blir det ju lite för likt orginalet 😄

Tack tack Fidden! Hehe..själv tycker jag att synthpåläggen ligger så lågt det är möjligt 🥰

Jo, det är ju inte någon total trash av originalet. Främsta anledningen till att jag började pilla var att jag inte är särskilt förtjust i originalet och tycker den är lite seg. Så jag tog ut det trevligaste, arrangerade om lite och la på lite småsaker själv 😎

Tack för kommentarerna!

//Jimmy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.