Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I senaste numret av Tidningen testar Hasse Nilsson Focusrite Liquid mix...

Om den är så bra som Hasse påstår i tidningen är det ju ett kanon klipp,, i alla fall på kort sikt.

Jag tittar på att handla lite nya prylar då jag stuvar om i musikrummet (igen 🙂)...

Jag tycker Altiverb och Liquid mix skulle ge en himla bra kombination utan att suga en massa processor…

Helt utan analogburkar kan jag ju inte vara, men dom här 2 verkar bättre på många sätt än andra jag sett och läst om...

Finns det någon som kört den ett tag och kan utveckla Hasse Nilssons omdöme…

Vem är Hasse Nilsson förresten… ? 😆

Annons
Postat
I senaste numret av Tidningen testar Hasse Nilsson Focusrite Liquid mix...

Om den är så bra som Hasse påstår i tidningen är det ju ett kanon klipp,, i alla fall på kort sikt.

Jag tittar på att handla lite nya prylar då jag stuvar om i musikrummet (igen 🙂)...

Jag tycker Altiverb och Liquid mix skulle ge en himla bra kombination utan att suga en massa processor…

Helt utan analogburkar kan jag ju inte vara, men dom här 2 verkar bättre på många sätt än andra jag sett och läst om...

Finns det någon som kört den ett tag och kan utveckla Hasse Nilssons omdöme…

Vem är Hasse Nilsson förresten… ? 😆

nej, jag har inte kört den, men från djupet av mitt hjärta säger jag att focusrite är sjyssta prylar.

Postat

Det finns en liten jämförelsegrej på Gearslutz, Liquid Mix mot hårdvara. Testen i sig är kanske inte så mycket att hänga i julgranen egentligen. Men nog tycker jag att det hörs en ganska tydlig skillnad mellan hårdvaruversionen och Liquid Mix-versionen. Till nackdel för Liquid Mix... (Men det kan ju vara inbillning...)

Lyssna innan ni bläddrar fram till facit!

http://gearslutz.com/board/showthread.php?t=89151

Postat (redigerat)

Säga vad man vill om pladder och skit på forumet, men ibland är det helt outstanding... 🙂 Testen var ju lite talande...

Det är självklart att den inte kan vara lika bra som orginalet, men om det är hälften så bra så är det ju fortfarande 1-2 procent av analogpriset...

Tack!

Redigerat av Lilleman
Postat

Hade en i studion för ett par månader sedan.

Fick den samma dag den kom till sverige.Fick den dock alldrig att fungera överhuvudtaget och efter omfattande mailkorrespondens med Supporten utan resultat lämmnade jag tillbaka den och tog en SSL Duende istället.

Hade den fungerat hade jag säkerligen varit nöjd med den men ångrar inte för en sekund att jag det dubbla på duende istället.

Den kan bara EN sak men den gör den ypperligt.

Kanske kommer jag att ge LQ Mix en ny chans när jag byter dator men

i om du har en Mac bör du prova först att den fungerar.

Postat
Hade en i studion för ett par månader sedan.

Fick den samma dag den kom till sverige.Fick den dock alldrig att fungera överhuvudtaget och efter omfattande mailkorrespondens med Supporten utan resultat lämmnade jag tillbaka den och tog en SSL Duende istället.

Hade den fungerat hade jag säkerligen varit nöjd med den men ångrar inte för en sekund att jag det dubbla på duende istället.

Den kan bara EN sak men den gör den ypperligt.

Kanske kommer jag att ge LQ Mix en ny chans när jag byter dator men

i om du har en Mac bör du prova först att den fungerar.

Intressant... Och vad jag förstår vet du fortfarande inte varför den strulade...?

Jag kör PC... 😉

Kan du berätta lite mer om hur du jobbar med SSL Duende...?

Postat

Har också haft mina funderingar på denna.

Liquid Mix eller ett UAD kort. Det är där jag står.

Mot förmodan någon som kanske testat båda och kan ge en objektiv bedömning?

Postat

Till 95 % använder jag bara Mixbuss compressorn som ligger på masterregeln.

Detta för att jag är van att jobba så och producerar på ett annat sätt då jag hör direkt hur låten låter komprimerad.

När sedan seriös mixning börjar har jag 15 Stereo bussar med Channestrippen och 1 bus med Buskompressorn.

Eq:ar sällar individuella kanaler med SSL:en eller någon annan eq heller för den delen utan jobbar via bussar istället.

Postat

Den strulade lite i början med bufferinställningar, men det löste sig, minns dock inte vad det var jag ställde in, men det var något basic i logic. Inga problem i övrigt med den, den är lätthanterlig och ger ett mycket robust intryck. Tycker den ger bra resultat. Nackdel är ju att namnen på de olika enheterna är lite dumma, vilket gör det lite svårare att komma ihåg vad som var vad i början.

Postat
Den strulade lite i början med bufferinställningar, men det löste sig, minns dock inte vad det var jag ställde in, men det var något basic i logic. Inga problem i övrigt med den, den är lätthanterlig och ger ett mycket robust intryck. Tycker den ger bra resultat. Nackdel är ju att namnen på de olika enheterna är lite dumma, vilket gör det lite svårare att komma ihåg vad som var vad i början.

Hasse nämnde ju lite om det där med namnen i tidningen...

Piccazzo

Jag kommer nog att ha mina LA 2:or på mastrarna en del... SSL'n verkar ju onekligen bra, men kostar ju det dubbla...

Liquid mix verkar ju ge en del för dom pengarna... 😏

Tack...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.