Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Sitter och lyssnar på Firebird VST just nu. En ny VST synth..

Låter riktigt bra faktiskt! Är det någon som har testat demon? Är själv nere i Göteborg nu så jag har inga musikgrejer här. Eller kanske tom någon som har den?

www.tone2.com

lyssna där och ladda hem demon!

Firebird can sound like many other virtual synthesizers but none of them can sound like Firebird can. Why?

Harmonic Content Morphing (HCM) Synthesis

The new synthesis method is based on a large and expandable repertoire of standard waves like saw or pulse as well as complex waves like multi waves, trumpets, organs, pads, pianos, and voice samples. These waves can be modified in real-time by e.g. transposing the wave by one or two octaves and adding it to the original wave, altering its harmonic structure, syncing, compressing or expanding the frequency domain of the spectrum, making the wave fat using only one (!) oscillator by transforming each wave into a hyper-wave, selecting some cycles of a sample and moving through them over time (comparable to wave-table synthesis).

Any modification of a wave can be modulated producing lively shimmery sounds (recall: with only one oscillator!). In total there are more than 14,000 different spectra available for combination and modulation.

Redigerat av Soundborn
Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Lät ju riktigt bra.

jag hittar inte om det bara är en VSTi eller om den finns som fristående program som kan köras mot midi?

edit: halkade in på synthen Vanguard oxå. Lät ganska likt - dvs riktigt bra! 🙂

Redigerat av MrPhil
Postat (redigerat)
Sitter och lyssnar på Firebird VST just nu. En ny VST synth..

Låter riktigt bra faktiskt! Är det någon som har testat demon? Är själv nere i Göteborg nu så jag har inga musikgrejer här. Eller kanske tom någon som har den?

www.tone2.com

lyssna där och ladda hem demon!

Jag kan varmt rekommendera Firebird. Otroligt prisvärd, samt att supporten man får från Markus på Tone2 är överlägsen.

Helt klart ett alternativ till Vanguard. Faktum är att det är Markus på Tone2 som designat ljudmotorn i Vanguard, så kvalitéen behöver man inte tvivla på.

Lättarbetat gränssnitt, grymt ljud och bra arp/gate möjligheter mm. Tveka inte, KÖP 😄

Mvh

//m@tte

Redigerat av m@tte

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.