Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag använder en radium 61-midisynt från m-audio till reason 2.5. Det har fungerat jättebra i flera månader tills den helt plötsligt slutade ge ifrån sig ljud. Reason hittar synten och alla inställningar är precis som de var när den fungerade, dock kommer inget ljud när jag trycker ner tangenterna. Även Windows Xp säger att det inte är något fel på den. Jag har prövar att ladda hem nya drivrutiner men det fungerar inte då heller. Installeraren säger dock att den inte passerat "Windows logo testing" för att se om den är kompatibel med Windows Xp. Detta sa den dock även då den fungerade och där man laddar hem drivrutinerna står det att den ska vara kompatibel. Jag vet inte vad jag ska göra alls längre. Någon som har någon idé?

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Hej

Jag använder en radium 61-midisynt från m-audio till reason 2.5. Det har fungerat jättebra i flera månader tills den helt plötsligt slutade ge ifrån sig ljud. Reason hittar synten och alla inställningar är precis som de var när den fungerade, dock kommer inget ljud när jag trycker ner tangenterna. ................

Ger din Radium vanligtvis ljud ifrån sig menar du?

Allvarligt talat så är det väl bara att felsöka:

I preferences - midi finns ditt keyboard som alternativ alltså?

När du markerar ett spår i sequencern och får en liten midikontaktsymbol, blippar gröna stapeln upp när du spelar på keyboardet?

Om inte så får du leta vidare, annars borde det ju vara lätt fixat?

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.