Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej folks. Är ganska ny här. 🙂

I somras köpte jag lite inspelningsgrejer för att börja pilla lite hemma. Sagt och gjort köpte mig ett externt ljudkort och en mick. SKulle sätta mig ner och pilla lite med saker jag spelat in, främst gitarr och sång, även lite synth ljud också.

Jag skulle bra gärna vilja vet hur man bäst går tillväga när man ska börja mixa, om någon har en bra sida eller bara vill ela med sig av sin erfarenhet (som jag vet att det svämmar över av). Alltså lite hjälp att komma igång helt enkelt, vad börja med osv. hade vart kul så kan ni ju få höra något också.. sen, om ni hjälper mig bra 😛

Har försökt söka men inte hittat exakt det jag letat efter

Tack på förhand

Annons
Postat

De senaste numren av Studio har innehållt bl a en mixningsskola. Kolla upp PDF:erna och köp, det kan lätt vara värt det om du är helt grön.

Postat

jo tack!

helt grön är jag inte inom musik och ljud, kör en hel del live, men i studio får jag inte till det alls, men tack för tipset!

Postat

Menade om du var grön just inom inspelning/studio... 🙂 Det är inte alltid så lätt, är själv inte så jäkla duktig på det men jobbar på't! Det finns en del trådar som ger mixningstips här på forumet (forat?) också. Mitt tips är att söka på google (site:forum.studio.se +sökord) istället för den interna sökfunktionen. Testa t ex "site:forum.studio.se +mixning", ge en del träffar. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.