Tobbe Postat 20 juli 2004 Postat 20 juli 2004 Artist: Jag och en kompis Producent: Jag Genre: Funk Format: .mp3 Låtlänk: http://medlem.spray.se/tobiaskjerstadius/ klicka på låten och spara som Litet kul jag gjorde för ett tag sedan. Blåset är väll inte jätte kul men annars rätt gött eller? Allt utom sång och saxsolo är gjort i Reason. Tyvärr inte hela låten.
Morta Postat 20 juli 2004 Postat 20 juli 2004 Tycker det nästan låter för mycket blues om den för att vara funk. Kompgittarren är lite för mycket i förgrunden, tycker jag. Skulle vilja höra nån snygg rhodes i bakgrunden... Rhodessolot... Var inte särskilt bra, tycker jag. Men visst kan det svänga. 🙂
robotapan Postat 20 juli 2004 Postat 20 juli 2004 Håller med morta litegrann. Gitarren (den första, inte wah-wah-grejen) är lite för hög och har kanske inte så inspirerande ljud heller, lite för torrt för min smak exempelvis. Sången kunde gärna få kom upp lite grann. Rhodessolot... är lite styltigt, men om det är ett VSTi så är det väl lätt fixat. Annars gött sväng, kuliga basgångar och definitivt mer funk än blues.
Tobbe Postat 20 juli 2004 Trådstartare Postat 20 juli 2004 Jo jag håller med om det mest. Jag gjorde den för ca ett år sedan och har tyvärr inte kvar alla filer så jag kan mixa om den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.