Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: state of mind

ARTIST/GRUPP: STIIG

GENRE: POP?

LÅTLÄNGD: 4,40

KOMPOSITÖR: Ich

PRODUCENT: Ich

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 5 mb

STATUS: Inte säker

Andra försöket nu. Har försökt ta åt mig av tipsen jag fått. Hur känns det nu då? mix och låt som helhet skulle jag bli glad om jag kunde få kommenterade.

//Adde

projektturbo_Rendered.mp3

Redigerat av conanbarberaren
Annons
Postat

Varför har ingen kommenterat denna då?

Skön bilåkarlåt som bara glider på så där härligt! 😉 Bra sång som får mig att tänka på Jose Gonzales av någon anledning. Är det någon chorus effekt på som gör det?

Om man ska peta i mixen så blir det tyvärr lite rörigt med den intensiva gitarspelet (är det delay på den också?) i kombination med bas och delay-piano. Kanske borde jobba lite med eq och mindre effekter... Är rejält syntiga trummor som är ganska oväntade i en sån här låt. Om det är bra eller inte har jag svårt att bestämma mig för...jo det funkar i mina öron men jag var ung på 80-talet så lyssna inte för mkt på mig om det är listettor du vill ha 😆

Blir glad av låten! Väl jobbat 🙂

Postat (redigerat)

Jovars, detta låter vettigt!

Gillar versen, men bryggan inför refrängen känns väldigt klassisk och tillintetsägande. Vidare skulle jag vilja att stämmorna?! (i refrängen) gick fram bättre.

Ljudbilden känns tämligen grötig som det är nu, verkar som att mycket hamnar i mitten och slåss om framför allt low/low-mid-frekvenserna. Testa även att panorera lite mer...

Mellanspelet är soft inför sista refrängen ---> som sticker ut lite mer än den första. Tror fortfarande du kan tjäna på att slänga in nån kör (parallelt med leadsåmgen) för att lyfta det hela lite.

Detta var bara mitt första intryck, snyggt jobbat i alla fall!

Lycka till

Redigerat av Yllet
Postat
Varför har ingen kommenterat denna då?

Skön bilåkarlåt som bara glider på så där härligt! 😆 Bra sång som får mig att tänka på Jose Gonzales av någon anledning. Är det någon chorus effekt på som gör det?

Om man ska peta i mixen så blir det tyvärr lite rörigt med den intensiva gitarspelet (är det delay på den också?) i kombination med bas och delay-piano. Kanske borde jobba lite med eq och mindre effekter... Är rejält syntiga trummor som är ganska oväntade i en sån här låt. Om det är bra eller inte har jag svårt att bestämma mig för...jo det funkar i mina öron men jag var ung på 80-talet så lyssna inte för mkt på mig om det är listettor du vill ha 🙂

Blir glad av låten! Väl jobbat 😛

Tack för de fina orden! Nej, det är ingen chorus på sången. Dubbat, eq och reverb. Är ett första utkast så mixen är inte tiptop jag vet. Ska försöka göra som du sa och jobba mer med eq och panoreringar. Funderade på om det kanske blev lite för mycket delay. Trummorna ville jag ha lite småsyntiga då jag gillar kontraster. Är gitarrplockandet för intensivt eller funkar det?

Tack för lyssningen!

• 2 veckor senare...
Postat

Ok, har tänkt på de kommentarer jag fått hittills och gjort en hel del ändringar. Vad har alla "tyckare" här å säga då? Är ingen fena på mix men jag vill lära mig så hjälp mig gärna. Har försökt jobba mer med eq och panoreringar nu för att få plats med allt.

Tack på förhand

Postat
Hmm ska man tolka denna avsaknad av kommentarer att låten kanske inte är något vidare och att man gör bäst i att fortsätta med en ny skiss?

Absolut inte! Tycker detta låter jättebra. Fin intensiv kompgitarr och sångrösten är snygg. Gillar stämmorna och den eftersläpande stämman (eller vad man skall kalla den) i slutet. Har inga nits egentligen. Ibland är det svårt att få feedback och nytillskottet av låtar här är mycket stort. Säkrast är att ge andra feedback men det gör du säkert.

Postat
Absolut inte! Tycker detta låter jättebra. Fin intensiv kompgitarr och sångrösten är snygg. Gillar stämmorna och den eftersläpande stämman (eller vad man skall kalla den) i slutet. Har inga nits egentligen. Ibland är det svårt att få feedback och nytillskottet av låtar här är mycket stort. Säkrast är att ge andra feedback men det gör du säkert.

tack så mycket för de fina orden. Riktigt kul att du gillade den, ville göra en låt med lite mer fart i än vad jag brukar göra men var lite osäker på hur det skulle funka. Själv är jag ganska nöjd med den men man vet ju aldrig vad den almänna åsikten är.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.