malaise (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Något har hänt med min gitarr, jag lödde lite grejer i den då jag trodde att den gått sönder, men har haft in den hos två olika instrumentreperatörer sedan dess och de säger att inget är fel, inget hörs nämligen på andra ställen än i mitt rum. Det är som ett svagt brus i bakgrunden som inte varit där förut, jag har en fender squier (billig modell) med singelcoil-mickar, så det är klart man får räkna med en del brus etc, men förutom det vanliga bruset, som är helt uthärdligt då det inte hörs just när man spelar, så är det också ett sprakande knaster som inte varit där förut. Det hörs både när jag spelar in via mixerbordet och ljudkortet och när jag gör genom förstärkarn, men när jag flyttar den till ett annat rum så tycker jag mig inte hörs något faktiskt! Det låter inget när man håller ackord och slår, men det är mellan ackordbytena, just när jag byter ackord och slaget hamnar just i skarven mellan bytet och på någon lös sträng under nån millisekund som det sprakar till... hör själva: Ljudexempel Vad i katten kan detta bero på, någon som varit med om liknande? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 du sitter inte nära en crt-skärm?? - singlecoils plokcar upp skärmar, tvapparater, trådlösa telefoner samt lysrör jättemkt!! du har väl inte ojordat i ditt rum?? - det brukar brusa om det inte är jordat!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
malaise (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Jo jag sitter bredvid en sådan skärm, och det är lite störningar ifrån den, men det har det alltid varit och det är inget som gör särskilt mycket, men detta har nyligen tillkommit och det låter på ett annat sätt än de störningarna... Tjaa alla uttag i mitt rum är jordade... så.. ja jag vet inte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PD77 (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 tja! Nu är ju inte jag experten här och jag lyckades inte lyssna på ditt exempel, men eftersom du får mindre knaster när du greppar strängarna låter det som jordningfel ändå i mina öron. Har haft liknande strul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 testa att sätta in el-kontakten till förstärkaren upp och ner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.