Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

När jag ska lägga över ett beat i mp3 format så torskar det sig.

Det kommer upp en ruta där det står "blallglgl.aif - what kind of file is this".

Hur gör man för att kunna fixa det, så det går att importera.

Mvh/Twist

Annons
Postat

det är väl bara att dra in det till ett audio-spår? Jag brukar då bara köra "draåsläpp"-metoden... Då gör den om det till ett aif-format, ajtematist.

Postat (redigerat)

Alltid en fördel om du säger vilket logic du har..

Men men

Förut ( innan 7 ) kunde logic inte läsa Mp3 filer med udda tecken ( så som _ . , : ; ) osv.

Så döp om filen till track01 eller nått liknande så skall det nog fungera.

Kom ihåg att även kopiera in filen in i projectmappen så den inte försvinner av misstag ..

Den hade även problem med Låååååånga filnamn så det kan oxå vara en anledning.

Redigerat av Piccazzo
Postat
Tjena!

När jag ska lägga över ett beat i mp3 format så torskar det sig.

Det kommer upp en ruta där det står "blallglgl.aif - what kind of file is this".

Hur gör man för att kunna fixa det, så det går att importera.

Mvh/Twist

Jag har faktiskt varit med om samma problem på skolans datorer, inte hemma. Och på skolan har vi för tillfället Logic 7.1 uppgraddering till 7.2 kommer nu i dagarna eftersom ettan är rätt buggit. Jag har också funderat över vad som kan vara problemet, dock hände det alltid när jag försökte dra in en audiofil i Logic från en mapp eller skrivbordet utan att använda Audio Window. Testa att importera i Audio Window och sen dra in filerna i Logic därifrån. Sedan jag använt det har jag aldrig haft problem.

Men som sagt, du har itne skrivit vilken verison du kör, så detta kankse inte gäller i ditt fall.

Postat

problem med drasl'pp mp3:or kan bero på bitdjup/och samplingsfrekvens.

men det är ett bit kaka att öppna en fil i quicktime och konvertera till .aif

Postat

Har råkat ut för det också... minns inte hur jag löste det, men tror det var något med filnamnet eller filepathen... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.