Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, supersnabb fråga, ja eller nej duger förmodligen alldeles utmärkt som svar. Om jag beställer ett ljudkort som bundlas med Cubase LE, betyder det att jag kan köra det tillsammans med Logic Pro genom Rewire, och därmed få tillgång till VST-plugins i mina Logic-projekt? 🙂

Annons
Postat

Tyvärr.

Cubase och Logic funkar bara som Rewire-master, och ingen av dem kan slava den andre.

Men för att spinna vidare på din idé, har jag ett vagt minne av att Native Instruments Kore kunde vara en lösning. 🙂

Dvs. du laddar Kore som AU-plugg i Logic och sen kan du öppna VST-pluggarna inuti Kore.

Postat

Katten! Vad irriterande.

Kore... fast det kostar väl massa? Finns ju en AU-VST-adapter för runt tusingen, borde väl vara billigare... 🙂

Postat (redigerat)

FXpansion VST-->AU

Det måste dock vara VST pluggar gjorda för OSX, det kommer du inte ifrån. Vet dessutom inte hur det funkar med de nya Intel-Macarna. Värt att kolla upp innan köp.

Redigerat av Phobos
Postat

Slänger ut en idé; det finns väl pluggar som skickar ljud mellan olika instanser av pluggen. Kanske t.om. mellan AU & Vst versioner.

Annars borde det gå att lösa i Max/MSP, som kan bygga både VST & Audio Units.

Eller, minst-meck-lösningen: dumpa VST-pluggarna. Två veckor & du kommer glömt dom!

Postat
Slänger ut en idé; det finns väl pluggar som skickar ljud mellan olika instanser av pluggen. Kanske t.om. mellan AU & Vst versioner.

Annars borde det gå att lösa i Max/MSP, som kan bygga både VST & Audio Units.

Eller, minst-meck-lösningen: dumpa VST-pluggarna. Två veckor & du kommer glömt dom!

😏 Nu måste du ha missförstått något... eller så förstår jag bara inte vad du menar...

Jag har inte möjlighet att använda VST idag, eftersom jag använder Logic, och hoppades på att detta skulle vara ett billigt sätt (ja gratis t o m eftersom jag ändå ska köpa ljudkortet) att få det. Visst klarar jag mej utan det men det skulle vara trevligt med lite större möjlighet till pluggnerladdningsorgier. 😳

Postat

😕 Nu måste du ha missförstått något... eller så förstår jag bara inte vad du menar...

Jag har inte möjlighet att använda VST idag, eftersom jag använder Logic, och hoppades på att detta skulle vara ett billigt sätt (ja gratis t o m eftersom jag ändå ska köpa ljudkortet) att få det. Visst klarar jag mej utan det men det skulle vara trevligt med lite större möjlighet till pluggnerladdningsorgier. laugh.gif

inte möjlighet att använda VST? Logic tar ju VST precis som alla andra.

Postat (redigerat)
😕 Nu måste du ha missförstått något... eller så förstår jag bara inte vad du menar...

Jag har inte möjlighet att använda VST idag, eftersom jag använder Logic, och hoppades på att detta skulle vara ett billigt sätt (ja gratis t o m eftersom jag ändå ska köpa ljudkortet) att få det. Visst klarar jag mej utan det men det skulle vara trevligt med lite större möjlighet till pluggnerladdningsorgier. laugh.gif

Nej, Logic har ett eget pluggformat, Audio Units.

Redigerat av mornel
Postat

Öh nej. Äldre versioner av Logic ja, men inte sen version 6 eller så. Egentligen väldigt fånigt, men så är det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.