Jump to content
Annons

Öppna micken!

PD77 (oregistrerad)

Recommended Posts

PD77 (oregistrerad)

Hej!

Hur öpnnar man en Audio-technica ATM-31?

Vi har en på mitt jobb vi försöker fixa till mest för skoj skull och ha som som talkback.

Membranet verkar ligga och simma innanför gallret och det ska det ju inte göra.. hehe.

Har försökt skruva på både det ena och andra men det är döfött..

Tar som vanligt emot både råd och tips samt/eller pinsam tystnad om ni föredrar det.

😕😆🥰

Dela på andra sajter

Annons
PD77 (oregistrerad)

Hej Florian.

Synd att du tyckte länken var dålig.

Jag har letat rätt rejält för en bättre och eventuellt ett kopplingsschema.

Länken var mer tänkt som en reminder om hur miken ser ut för dom som inte gillar modeller och siffror.

Som jag sa tidigare. Det är mest på skoj och skulle vi lyckas koppla på membranet igen så vore det en bonus. Inget mer.

Kul att du har två själv. Hur låter dom?

😏

Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)

Märkligt.

Jaja. När jag klickar på den kommer jag i alla fall dit jag avsåg att även andra skulle komma, till Audio technicas hemsida och vidare till produktinformation för just den här miken.

Men eftersom du redan har en mik så borde väl allt vara lugnt?

Hursomhellst. Om någon kunnig vet hur man öppnar upp gallret. Hör av er.

Tack tack

Dela på andra sajter

Problemet med länken är väl att man måste välja världsdel och språk först, för att komma in på sidan.

Man brukar ju kunna skruva av själva "korgen" på såna där mickar, men det antar jag att ni försökt med?

Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)

Ok!

Jag förstår, men för mig funkar det. Är det möjligen så att det har med webläsaren att göra?

Jag sitter på safari i mac. Funkar bra.

Länken är för övrigt på engelska och säger inte så mycket om det som jag berört i denna tråd.

Det var bilden jag ville visa.

Vi ska försöka med stämjärn och blåslampa nu... skojar

😄

Dela på andra sajter

Men har inte du valt världsdel och språk tidigare då? Efter att jag gjort det funkar nämligen länken finfint.

Jag tänkte föreslå en vanlig hederlig mosklôbba (som vi säger i värmland), men stämjärn kan nog vara vettigt att testa med först... 😄

Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)

Kan ju iofs stämma. Att min webläsare har i minnet vart den ska hän och inte era. Lite som när man bara säger halva meningen och tänker resten själv.. förvirrande. Ursäkta!

Ska tänka på till nästa gång.

Nu ska här hamras.. Haha..

Dela på andra sajter

Kan ju iofs stämma. Att min webläsare har i minnet vart den ska hän och inte era. Lite som när man bara säger halva meningen och tänker resten själv.. förvirrande. Ursäkta!

Ska tänka på till nästa gång.

Nu ska här hamras.. Haha..

hamra inte.. skicka den till mig istället.. jag betalar frakten.. 😄

Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)
hamra inte.. skicka den till mig istället.. jag betalar frakten..

Ok!

Kul, men hur menar du? Vill du ha den som renoveringsobjekt eller fixa åt oss mot betalning?

Tack för er fantastiska hjälp ändå... måste säga..

Fridens!!

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det här är helt sjukt.

Jag hittade precis ( för fem minuter sedan ) en mick jag fått någon gång som är sönder. Tittade lite på den och bestämde mig för att den får fortsätta vara sönder, går till forumdattan och in i den här tråden och det är samma mikrofon.

Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)
Det här är helt sjukt.

Jag hittade precis ( för fem minuter sedan ) en mick jag fått någon gång som är sönder. Tittade lite på den och bestämde mig för att den får fortsätta vara sönder, går till forumdattan och in i den här tråden och det är samma mikrofon.

Hej.

Jag jag har väl en liknande historia bakom den här miken.

En kollega som hittade den hemma och tog med den till studion. Hans barn hade haft den som leksak. Vem vet..kanske fick den tjäna som marracas.

Vi har precis en provisorisk skitful lösning på talkback-mic så vi tänkte att Atm:en kunde fylla ut en plats där.

Haha..för ju mer jag tänker på det hade detta varit ytterligare en provisorisk lösning eftersom vi ändå ska köpa nya mikar i Januari.. Hemmapularen i oss kommer fram och vill fixa..

Det är nog därför IDF vill ha den..

Tack återigen.. 😄

Dela på andra sajter

hamra inte.. skicka den till mig istället.. jag betalar frakten..

Ok!

Kul, men hur menar du? Vill du ha den som renoveringsobjekt eller fixa åt oss mot betalning?

Tack för er fantastiska hjälp ändå... måste säga..

Fridens!!

jag vill ha den.. 😉

Dela på andra sajter

Det här är helt sjukt.

Hej.

Jag jag har väl en liknande historia bakom den här miken.

En kollega som hittade den hemma och tog med den till studion. Hans barn hade haft den som leksak. Vem vet..kanske fick den tjäna som marracas.

Vi har precis en provisorisk skitful lösning på talkback-mic så vi tänkte att Atm:en kunde fylla ut en plats där.

Haha..för ju mer jag tänker på det hade detta varit ytterligare en provisorisk lösning eftersom vi ändå ska köpa nya mikar i Januari.. Hemmapularen i oss kommer fram och vill fixa..

Det är nog därför IDF vill ha den..

Tack återigen.. 😉

hur ska du göra nu då?? 😲

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.