Jump to content
Annons

avstånd mellan puffskydd coh mic?

Luigi

Recommended Posts

Annons
vad är att rekomendera?

har en studio projekts b1

fridens 🙂

ett par centimeter, så att allt hörs klart och tydligt, men det tar bort puffarna.. 😛

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
R_ett (oregistrerad)
vad är att rekomendera?

har en studio projekts b1

fridens 😆

Det varierar. Finns flera olika tekniker att använda sig av, lätt vinklad mick med dubbla puffskydd kör jag, blev trött på att sätta allt perfekt för att sedan höra puffar på något ställe.

Som snubben ovanför mig förmodlig inte känner till, så finns det en uppsjö av olika sångtekniker, vissa mer välartikulerade förmågor kan behöva trippla puffskydd medans Törnrosas sömniga viskningar fungrar utmärkt med ett.

Sen får man ju inte glömma att t.e.x stormembransmikrofoner inte tål saliv eller att man blåser i dem medans dynasmiska i flera fall kan åka ett par varv runt jorden utan att gå sönder.

Dela på andra sajter

Jag brukar hålla mig ca 25cm från mikrofonen och ha puffskyddet ca 10cm från den. Membranet på micen har jag i höjd med näsan och så vinklar jag ner den (mikrofonen alltså... 😆 ) mot munnen. Det brukar fungera utmärkt på det sättet. 🙂

Dela på andra sajter

Jag brukar mika så att munnen är ca 10 cm ifrån mikrofonen. Mikrofonen är i jämnhöjd och rakt riktad. Jag vill ha mycket närhet och så lite rumspåverkan som möjligt. Sen brukar jag klämma in två puffskydd däremellan. Har många dåliga erfarenheter av att ett puffskydd inte är tillräckligt. 😆

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.