Luigi Postat 18 oktober 2006 Dela Postat 18 oktober 2006 vad är att rekomendera? har en studio projekts b1 fridens 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 oktober 2006 Dela Postat 18 oktober 2006 vad är att rekomendera? har en studio projekts b1 fridens 🙂 ett par centimeter, så att allt hörs klart och tydligt, men det tar bort puffarna.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
R_ett (oregistrerad) Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 vad är att rekomendera? har en studio projekts b1 fridens 😆 Det varierar. Finns flera olika tekniker att använda sig av, lätt vinklad mick med dubbla puffskydd kör jag, blev trött på att sätta allt perfekt för att sedan höra puffar på något ställe. Som snubben ovanför mig förmodlig inte känner till, så finns det en uppsjö av olika sångtekniker, vissa mer välartikulerade förmågor kan behöva trippla puffskydd medans Törnrosas sömniga viskningar fungrar utmärkt med ett. Sen får man ju inte glömma att t.e.x stormembransmikrofoner inte tål saliv eller att man blåser i dem medans dynasmiska i flera fall kan åka ett par varv runt jorden utan att gå sönder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Jag brukar hålla mig ca 25cm från mikrofonen och ha puffskyddet ca 10cm från den. Membranet på micen har jag i höjd med näsan och så vinklar jag ner den (mikrofonen alltså... 😆 ) mot munnen. Det brukar fungera utmärkt på det sättet. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarviguy Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Jag brukar mika så att munnen är ca 10 cm ifrån mikrofonen. Mikrofonen är i jämnhöjd och rakt riktad. Jag vill ha mycket närhet och så lite rumspåverkan som möjligt. Sen brukar jag klämma in två puffskydd däremellan. Har många dåliga erfarenheter av att ett puffskydd inte är tillräckligt. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Det är väl som med allt annat här i världen... du får prova dig fram till det som funkar för dig. Låter det bra, så gör det ju. Men vinkla miken lite snett bakåt så att inte flåset går rakt in o så puffskyddet. /Fred Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.