tbruce Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Peace of mind ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: Syntetisk Air-pop LÅTLÄNGD: 4.41 KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Nej INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.4 mb STATUS: Saknas sång, tror jag Hejsan, satt och jobbade med denna till ca halv fem i natt. 😲 Finns refräng och vers skrivna men ej inspelade (sång alltså, själva kompet finns ju där), men jag vetefan... det funkar rätt bra instrumentalt som det är... och verserna som jag skrev blev sådär... kanske skriver om versen och spelar in bara refrängen. Eller så lämnar jag det som det är. Får se. Detta är alltså väldigt inspirerat av Air, vilket jag hoppas kanske hörs. Sångmelodin som jag har skrivit känns mer... hm... Paola, kanske. Struntsamma det kan ni ju ändå inte höra just nu. 🙂 Fyra frågor: 1. Basuppgången i slutet av "verserna" (delarna med portamentolead), är den för käck och fånig? 2. Slutet, det kommer lite för plötsligt nu, vad ska jag göra åt det? 3. Är trummorna för högt mixade? 4. Funkar det instrumentalt eller saknar man sång? Alla slags konstruktiva kommentarer om detta eller annat är välkomna. 🥰 EDIT: Just ja, som vanligt är det fel på nerladdningen, så ni får välja "spara som" eller dyl. och ändra filnamnet till "peace of mind.mp3". EDIT: Men hur stavar jag egentligen. 😳 Redigerat 17 oktober 2006 av tbruce
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Det låter rätt mycket som Air.
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Kul, det låter som om Klaus Wunderlich spelar Something med Beatles. Bättre än Mozart, kort sagt.
tbruce Postat 18 oktober 2006 Trådstartare Postat 18 oktober 2006 Tackar så hjärtligt för dessa två djuplodande analyser. Jag tror att jag ska sluta posta demos på det här forumet.
Fidden Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 (redigerat) Saknar tempot och den positiva atmosfären som du brukar ha i dina låtar. Känns lite tråkigt. Lunkar på. Som loadmusiken mellan två banor i något platformspel. Och samma känsla infinner sig, man känner sig frustrerad över att det man väntar på aldrig verkar komma. Ledsen att jag inte lyckades svara på några frågor.. förutom kanske den sista, och då blir det nog ett nej från min sida... MEN det kan mycket väl bero på humör, satte jag på en air-skiva idag skulle jag dö av tristess. Vissa dagar älskar jag air. Men det brukar vara annorlunda med din musik, den brukar jag mest bli glad av vilket humör jag än är på. Så ej fallet här alltså. Redigerat 18 oktober 2006 av Fidden
tbruce Postat 18 oktober 2006 Trådstartare Postat 18 oktober 2006 Som jag misstänkte! Får hoppas det blir bättre när sången kommer på plats senare. 😉 En kompis ska sjunga, blir nog inte tillfälle förrän om kanske två veckor att spela in det dock. Jo min musik är i nio fall av tio väldigt... uhm... uppåt, medans den här blev mer stillsam. Tack för lyssningen Fidden. 😄
conanbarberaren Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 tycker konceptet är trevligt. Tror definitivt det kan funka om du lägger på lite sång som sagt. Kanske skulle må bra av en liten tempo ökning också? Fast bara lite grann. Vet inte om det är för att jag är bakfull eller något annat men det känns som kaggen typ släpar efter lite. Lite dålig kvantisering. Fast det kan också bara vara jag. //Adde
MrPhil (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Fyra frågor:1. Basuppgången i slutet av "verserna" (delarna med portamentolead), är den för käck och fånig? 2. Slutet, det kommer lite för plötsligt nu, vad ska jag göra åt det? 3. Är trummorna för högt mixade? 4. Funkar det instrumentalt eller saknar man sång? 1. Nej 2. Du kan ju alltid loopa o tona, eller skala av instrument för instrument - kanske i kombination. 3. nej, tycker nog inte det, men kanske ska nåt annat up, paden kanske? 4. Instrumentalt behöver den mer leadmelodier, eller så behöver den sång.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.