Löken (oregistrerad) Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 En viss person har ju sagt vissa saker som är MÅÅÅNGA ggr värre än det Glaskatten sagt... Och han anmälde inte jag. Fick istället sitta å vara deprimerad en hel kväll... Syftar du på mig?
musik (oregistrerad) Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Jävligt hemskt att enda sättet att behålla freden på är genom terrorbalans. Nånstans måste det ta stopp innan det kokar över. Kan inte annat än hålla med min vän Daniel! 😠
Overkill Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Strunt samma? Men jag blir upprörd över att man kan visa sådant förakt mot människor som lider och förmodligen tillhör den mest utsatta gruppen på denna jord. Hörrm hörrm. Det finns allt grupper som är mer utsatta, skulle jag vilja säga. Men du brukar vara så mån om topic, gå inte off topic då. En viss person har ju sagt vissa saker som är MÅÅÅNGA ggr värre än det Glaskatten sagt... Och han anmälde inte jag. Fick istället sitta å vara deprimerad en hel kväll... Jo, det minns jag. 😉
Löken (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Ja, jag tyckte han skrev ett idiotiskt inlägg och det anser jag än idag. Det han kallade mig i inläggen efter var knappast trevligt, men jag tog naturligtvis inte åt mig.
Löken (oregistrerad) Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Nya intressanta artikalar i ämnet. Först en rapport inifrån landet av David Dunér: Nordkorea. Sedan den senaste händelseutvecklingen. DN.
Löken (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Nu verkar händelseförloppet gå i rätt riktning i alla fall: DN.
musik (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Läste igenom denna tråden nu, lite hastigt kanske, men i alla fall... Nog tycker jag det verkar vara FÖRSTA PRIORITET att förstå skillnaderna på ett koncentrationsläger och ett fängelse. Ett koncentrationsläger hamnar man i helt utan anledning, ett fängelse hamnar man i om man gjort något olagligt. I normalfallen gäller detta. Eller menar USA-motståndarna att de som sitter i amerikanska fängelser i det egna landet inte gjort något olagligt? 😛 :musik
Löken (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Läste igenom denna tråden nu, lite hastigt kanske, men i alla fall... Nog tycker jag det verkar vara FÖRSTA PRIORITET att förstå skillnaderna på ett koncentrationsläger och ett fängelse. Ett koncentrationsläger hamnar man i helt utan anledning, ett fängelse hamnar man i om man gjort något olagligt. I normalfallen gäller detta. Eller menar USA-motståndarna att de som sitter i amerikanska fängelser i det egna landet inte gjort något olagligt? 😛 :musik En ytterligare aspekt som jag tycker man kan tillägga beträffande diskussionen kring koncentrationsläger och fängelser, är: - att fängelser inte har som primär uppgift att avrätta sina interner. Det kan koncentrationsläger ha, och de i Nordkorea är enligt uppgifterna exempel på sådana. Glädjande att någon mer inser Glaskattens övertramp.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.