Jump to content
Annons

Nordkoreas kärnvapenutveckling


Löken (oregistrerad)

Recommended Posts

Löken:

Tycker att du övertolkar kommentarerna i den här tråden.

Inte fan tycker någon att Kim är en bra ledare, att NordKorea regim för en bra politik, eller att det är bra att de skaffat kärnvapen.

Att man tycker så behöver samtidigt inte betyda att man måste slicka USA i röven. Jag tycker USA är ett typexempel på förlegad politik, storebrorsruff och olegitim krigsföring.

Edit: syftningsfel.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Löken (oregistrerad)
tack vare USA sker det systematiska avrättningar av både vuxna och barn i Colombia och andra delar av världen.

Varför svarar du inte på min fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Löken:

Tycker att du övertolkar kommentarerna i den här tråden.

Inte fan tycker någon att Kim är en bra ledare, att NordKorea regim för en bra politik, eller att de skaffat kärnvapen.

Att man tycker så behöver samtidigt inte betyda att man måste slicka USA i röven. Jag tycker USA är ett typexempel på förlegad politik, storebrorsruff och olegitim krigsföring.

Jag är av en annan åsikt. Ser inga som helst anledningar till att jämföra gaskammrarna i Nordkorea med situationen i amerikanska fängelser. Gör man så saknar man helt trovärdighet i mina ögon. Tycker dessutom det är rent ut sagt upprörande och ett sätt att förminska de hemskheter som sker i Nordkorea.

Märk noga att den här tråden handlar om Nordkorea och därför bör man inte fokusera på USAs roll i världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saken är den att USA spelar en stor roll i att NordKorea kände sig hotad och på så vis började bygga en kärnvapensarsenal.

De kommer ju knappast anfalla oss vid ett eventuellt krig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Saken är den att USA spelar en stor roll i att NordKorea kände sig hotad och på så vis började bygga en kärnvapensarsenal.

De kommer ju knappast anfalla oss vid ett eventuellt krig..

Men inser du inte att retoriken syftar till att försöka legitimera Nordkoreas agerande genom att hävda att USA beter sig likadant, även om jag inte håller med om det påståendet.

Så bör man inte argumentera då ett sådant resonemang knappast löser det uppkomna problemet.

Jag frågar dig; är det lämpligt att jämföra nordkoreanska koncentrationsläger med amerikanska fängelsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hör väl till ämnet, efter att Bush förolämpade Nord Korea så blev ju hela situatïonen i området förvärrad. Bush är en despot som är mycket mycket farligare än Kim.

att kalla mig kommunistkramare är väldigt desperat av dig...

Bush är en folkligt vald president och inte en envåldshärskare som plågar sitt folk.

Du har rätt där, han plågar andra människor istället. Är det inte i Afghanistan är det i Irak, är det inte i Irak är det på Guantanamo, är det inte på Guantanamo så är det i Vietnam. Och så vidare...

Precis som folk säger här innan är tråden är Bush ett större hot mot freden än vad Kim är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Du har rätt där, han plågar andra människor istället. Är det inte i Afghanistan är det i Irak, är det inte i Irak är det på Guantanamo, är det inte på Guantanamo så är det i Vietnam. Och så vidare...

Precis som folk säger här innan är tråden är Bush ett större hot mot freden än vad Kim är.

Då är vi överens om att Bush inte plågar sitt eget folk, problemet är att Glaskatten inte håller med oss om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt där, han plågar andra människor istället. Är det inte i Afghanistan är det i Irak, är det inte i Irak är det på Guantanamo, är det inte på Guantanamo så är det i Vietnam. Och så vidare...

Precis som folk säger här innan är tråden är Bush ett större hot mot freden än vad Kim är.

Då är vi överens om att Bush inte plågar sitt eget folk, problemet är att Glaskatten inte håller med oss om det.

Beror ju på hur man ser på det hela. Klyftorna är ju enorma i USA. Höjd skatt och vapenförbud hade gjort susen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Beror ju på hur man ser på det hela. Klyftorna är ju enorma i USA. Höjd skatt och vapenförbud hade gjort susen! 🙂

Den situationen ska du alltså sätta i förhållande till hur Kim Jong Il behandlar sin befolkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror ju på hur man ser på det hela. Klyftorna är ju enorma i USA. Höjd skatt och vapenförbud hade gjort susen! 😕

Den situationen ska du alltså sätta i förhållande till hur Kim Jong Il behandlar sin befolkning.

Ja? Men hur många krig har Kim Jong II vart med i och hur många har George W Bush varit med i? Räknar man totalt antal människor så "leder" nog George W Bush.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mottagit anmälan men kommer inte agera på den. Nog för att jag håller med dig Löken om att det som sker i Nordkorea är riktigt horribelt. Samtidigt hålls diskussionen på en nivå där åsikter ventileras och jag har inte sett några personangrepp.

Flikar jag in min egen personliga syn, tycker jag diskussionen verkar handla lite om pest eller kolera. Båda politiska lägena är riktigt allvarliga. Är det för övrigt någon som har sett "An inconvenient truth" (En obekväm sanning) med Al Gore? Det sätter igång många funderingar kring hur hela världspolitiken idag hade sett ut om inte rösterna i Florida hade falltit till Bushs förmån - som ju skedde med en hårsmån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mottagit anmälan men kommer inte agera på den. Nog för att jag håller med dig Löken om att det som sker i Nordkorea är riktigt horribelt. Samtidigt hålls diskussionen på en nivå där åsikter ventileras och jag har inte sett några personangrepp.

Vem var det som blev anmäld? 😕

EDIT: Måste tillägga att jag med tycker att det som händer i Nordkorea är hemskt, helt klart. Men det som George Bush och USA håller på med tycker jag man borde se som minst lika allvarligt.

Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😆)

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Jag har mottagit anmälan men kommer inte agera på den. Nog för att jag håller med dig Löken om att det som sker i Nordkorea är riktigt horribelt. Samtidigt hålls diskussionen på en nivå där åsikter ventileras och jag har inte sett några personangrepp.

Jag tycker det är allvarligt att som Glaskatten försöka förminska allvarligheten i det som sker i landet. Det gör han bl.a. genom att jämföra situationen i dessa koncentrationsläger med amerikanska fängelsen. Ett förhållande som haltar då de koreanska lägrena delvis har som funktion att via gaskammare avrätta människor.

Ett ytterligare exempel på hans övertrampt är att ifrågasätta uppgifterna om att även barn plågas och mördas i de här lägrena. Flera personer, som överlevt de här hemskheterna, har vittnat om att detta inträffar och jag tycker det är oerhört smaklöst att som Glaskatten förkasta deras uppgifter.

Är det verkligen tillåtet att på det här sättet försöka förljuga sanningen om så allvarliga ting och på så sätt nedvärdera de människor som lidit och lider i denna förtryckarnation?

Redigerat av Löken
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😉)

Det har jag oerhört svårt att tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😉)

Det har jag oerhört svårt att tro.

Det är lite svårt att jämföra American Idol med ett presidentsval.

Förtydligande; alla med telefon är röstberättigade till American Idol. De kan dessutom

rösta 6 miljoner gånger på en och samma person om de så önskar.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😉)

Det har jag oerhört svårt att tro.

Det är lite svårt att jämföra American Idol med ett presidentsval.

Förtydligande; alla med telefon är röstberättigade till American Idol. De kan dessutom

rösta 6 miljoner gånger på en och samma person om de så önskar.

Precis, det sa min lärare med, men ändå. Valdeltagandet i USA är otroligt lågt.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😉)

Det har jag oerhört svårt att tro.

Det är lite svårt att jämföra American Idol med ett presidentsval.

Förtydligande; alla med telefon är röstberättigade till American Idol. De kan dessutom

rösta 6 miljoner gånger på en och samma person om de så önskar.

Precis, det sa min lärare med, men ändå. Valdeltagandet i USA är otroligt lågt.

Mjo. 105,417,258 röstade till valet år 2000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😉)

Det har jag oerhört svårt att tro.

Det är lite svårt att jämföra American Idol med ett presidentsval.

Förtydligande; alla med telefon är röstberättigade till American Idol. De kan dessutom

rösta 6 miljoner gånger på en och samma person om de så önskar.

Precis, det sa min lärare med, men ändå. Valdeltagandet i USA är otroligt lågt.

Mjo. 105,417,258 röstade till valet år 2000.

50-60% någonting va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mottagit anmälan men kommer inte agera på den. Nog för att jag håller med dig Löken om att det som sker i Nordkorea är riktigt horribelt. Samtidigt hålls diskussionen på en nivå där åsikter ventileras och jag har inte sett några personangrepp.

Jag tycker det är allvarligt att som Glaskatten försöka förminska allvarligheten i det som sker i landet. Det gör han bl.a. genom att jämföra situationen i dessa koncentrationsläger med amerikanska fängelsen. Ett förhållande som haltar då de koreanska lägrena delvis har som funktion att via gaskammare avrätta människor.

Ett ytterligare exempel på hans övertrampt är att ifrågasätta uppgifterna om att även barn plågas och mördas i de här lägrena. Flera personer, som överlevt de här hemskheterna, har vittnat om att detta inträffar och jag tycker det är oerhört smaklöst att som Glaskatten förkasta deras uppgifter.

Är det verkligen tillåtet att på det här sättet försöka förljuga sanningen om så allvarliga ting och på så sätt nedvärdera de människor som lidit och lider i denna förtryckarnation?

Det är givetvis ingen som tycker att det där inte skulle vara allvarligt och fruktansvärt.

Men skulle någon tycka att det inte var det (hemska tanke) så skulle du få honom urslängd ur detta musiker/ljudteknikerforum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😉)

Det har jag oerhört svårt att tro.

Det är lite svårt att jämföra American Idol med ett presidentsval.

Förtydligande; alla med telefon är röstberättigade till American Idol. De kan dessutom

rösta 6 miljoner gånger på en och samma person om de så önskar.

Precis, det sa min lärare med, men ändå. Valdeltagandet i USA är otroligt lågt.

Mjo. 105,417,258 röstade till valet år 2000.

50-60% någonting va?

- 2000 census 281,421,906

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är fler som röstar i Idol-finalen än Presidentvalet i USA är skrämmande (källa: min samhällslärare 😉)

Det har jag oerhört svårt att tro.

Det är lite svårt att jämföra American Idol med ett presidentsval.

Förtydligande; alla med telefon är röstberättigade till American Idol. De kan dessutom

rösta 6 miljoner gånger på en och samma person om de så önskar.

Precis, det sa min lärare med, men ändå. Valdeltagandet i USA är otroligt lågt.

Mjo. 105,417,258 röstade till valet år 2000.

50-60% någonting va?

- 2000 census 281,421,906

Nu pratar du albanska. - 2000 census?

Var det cirka 281,421,906 år 2000? 😄 Inklusive människor som ej har/hade rösträtt va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Det är givetvis ingen som tycker att det där inte skulle vara allvarligt och fruktansvärt.

Men skulle någon tycka att det inte var det (hemska tanke) så skulle du få honom urslängd ur detta musiker/ljudteknikerforum?

Jag tycker hans inlägg hittills i tråden pekar i just den riktningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är givetvis ingen som tycker att det där inte skulle vara allvarligt och fruktansvärt.

Men skulle någon tycka att det inte var det (hemska tanke) så skulle du få honom urslängd ur detta musiker/ljudteknikerforum?

Jag tycker hans inlägg hittills i tråden pekar i just den riktningen.

Strunt samma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Strunt samma?

Men jag blir upprörd över att man kan visa sådant förakt mot människor som lider och förmodligen tillhör den mest utsatta gruppen på denna jord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Strunt samma?

Men jag blir upprörd över att man kan visa sådant förakt mot människor som lider och förmodligen tillhör den mest utsatta gruppen på denna jord.

Hörrm hörrm. Det finns allt grupper som är mer utsatta, skulle jag vilja säga. Men du brukar vara så mån om topic, gå inte off topic då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)
Strunt samma?

Men jag blir upprörd över att man kan visa sådant förakt mot människor som lider och förmodligen tillhör den mest utsatta gruppen på denna jord.

Vilket jävla skitsnack. Enda anledningen till att du whinar och anmäler och lipar är att du och Glaskatten tjafsar i en annan tråd!

STFU!

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Hörrm hörrm. Det finns allt grupper som är mer utsatta, skulle jag vilja säga. Men du brukar vara så mån om topic, gå inte off topic då.

Kanske finns det grader även i helvetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Strunt samma?

Men jag blir upprörd över att man kan visa sådant förakt mot människor som lider och förmodligen tillhör den mest utsatta gruppen på denna jord.

Hörrm hörrm. Det finns allt grupper som är mer utsatta, skulle jag vilja säga. Men du brukar vara så mån om topic, gå inte off topic då.

En viss person har ju sagt vissa saker som är MÅÅÅNGA ggr värre än det Glaskatten sagt... Och han anmälde inte jag. Fick istället sitta å vara deprimerad en hel kväll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...