Hellpig Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 OK - här är en länk till en slaskmix på det jag spelat in: Your browser does not support the HTML5 audio tag Notes: Det jag är mest osäker på är riffet i slutet av låten, det är nytt. Plus att jag lyckades spela det rätt över den sista "refrängen" också - skall klippa till det sen. Annars är det la inte så mye att tillägga just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 26 november 2006 Trådstartare Dela Postat 26 november 2006 Hur mycket har vi nu? All sång färdig? Hellpigs gura? Djonas gura? Dedes orgel? Och var finns alla filer? Ligger de kvar hos Ynot?... 😑 Ska vi ta en organiseringsrunda? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 En del av sången ligger hos mig jag o vallis.. Loggar på i kväll. samordna så du får vad du förtjänar 🙁 y Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 27 november 2006 Trådstartare Dela Postat 27 november 2006 En del av sången ligger hos mig jag o vallis..Loggar på i kväll. samordna så du får vad du förtjänar 😕 y You bet, why not 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Ska vi ta en organiseringsrunda? 😄 Låter vettigt. Vi har lite att tjata om:) dede har fixat orgel med:) Det lät som Hellpig ville justera slutet lite, och jag tror jag förstår vad han menar. Man kan förmodligen KLIPPA ihop tillräckligt bra sång med det material som finns. Annars tar vi nåt omtag. djonas hade ju lagt en grundgitarr. Är den duglig, eller ska djonas kika över guran en skvätt till för att matcha in mot Hellpig och sång? *** Jojo... lite att tjata om finns. Jag kan vara på msn nångång ikväll. tjong Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 jaha... allmänt samtjat på msn?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 OK - här är en länk till en slaskmix på det jag spelat in: Your browser does not support the HTML5 audio tag Notes: Det jag är mest osäker på är riffet i slutet av låten, det är nytt. Plus att jag lyckades spela det rätt över den sista "refrängen" också - skall klippa till det sen. Annars är det la inte så mye att tillägga just nu. Är uppdaterad nu... bara att ladda ner o lyssna (slutet är klippt o fixat). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 29 november 2006 Dela Postat 29 november 2006 Skickar iväg mina wavefiler till ynot nu via yousendit. 😄 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Borstar av mina skinkor o sätter igång 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 (redigerat) Ny mix finns att hämta på msn för den som e sugen. Redigerat 30 november 2006 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Spännande djonas. Jag är på msn en skvätt ikväll. ynot: Jag lyckades inte tanka hem alla fyra "Hellpig-filer", det var nåt vajsing på "ref...2...". Om inte Niko dyker upp (och hans fil saknas, som nån skrev ovan?), så har jag hans originalfil också. Men han läser säkert det här? tjing Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Jag har skickat till ynot idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 sKALL KOLLA PÅ HELLPIGS FIL NICO O DEDE ÄR UPPE LETS MIX 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Skynda nu... Vi vill höra resultatet... 😄 Vad är eran deadline? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 1 december 2006 Trådstartare Dela Postat 1 december 2006 ...Jag lyckades inte tanka hem alla fyra "Hellpig-filer"... ...hm, jag ser bara djonas filer...och de har jag hemma nu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 ynot: Jag lyckades inte tanka hem alla fyra "Hellpig-filer", det var nåt vajsing på "ref...2...". Var något fel på Ref2, förmodligen hände något när jag skickade över filen till Ynot... funkar hos mig. Skynda nu... Vi vill höra resultatet... rolleyes.gifVad är eran deadline? Vi skyndar långsamt, kan man nog säga. Många kockar ger långsam soppa, som man brukar säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 nedladdning prob vi får göradetigen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 är on msn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 2 december 2006 Trådstartare Dela Postat 2 december 2006 Nu har jag allt hemma...utom Nickos filer. Var finns/vem har de/dem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Tjaba. Jag har oxå allt hemma (tror jag) Jag vill flagga för att djonas och Hellpigs gitarrfiler inte startar på samma ställe, det blir att "läppsynka". Jag fick till det tror jag, men har inte räknat millisekunder/samples. Kan göra det. Jag ska gasta om lite framåt kvällen när jag fått ordning på slaskmixandet:) Jag ska käka nu, kan hänga på msn om en stund. Jag har Nikos sång slaptap så du kan få den av mig, om du inte träffar på honom - eller ynot lägger upp dom - innan dess. tjong Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 2 december 2006 Trådstartare Dela Postat 2 december 2006 Jag vill flagga för att djonas och Hellpigs gitarrfiler inte startar på samma ställe, det blir att "läppsynka". Jag fick till det tror jag, men har inte räknat millisekunder/samples. .. Är det inte sådant som kallas "sväng"... 🙂 Jag har lite annat på schemat de närmaste timmarna...så jag inväntar "Why-Not's" upplägg...🙂 Droppar förbi i morgon 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Kan bara lägga till att mina gitarrfiler är 'synkade' mot MP3-filen av låten som jag spelade in till... dvs med paus/inräkning innan musiken startar. Som om det gör någon skillnad?! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Kan bara lägga till att mina gitarrfiler är 'synkade' mot MP3-filen av låten som jag spelade in till... dvs med paus/inräkning innan musiken startar. Som om det gör någon skillnad?! 😄 Ja alltså det handlar om smådelar av sekunder. Det händer nåt i vissa program när man bouncar till mp3, det läggs till tid i början. (Antar jag, annars vetefan varför vi ligger i ofas ibland...) Så om man lirar tight med en bouncad mp3-a så kommer den att var liiiite sen relativt originalprojektet. Och det händer ibland (men bara ibland... eller vissa program... eller nåt). Om du testar att lägga trum-midifilen (och hänger på din trumsampler) i samma projekt som du har mp3-an du lirar till, så märker du att det inte synkar. Inte mycket, men tillräckligt för att det ska "kännas fel", och just på trumspår blir det tydligt. Med ögat så får jag förskjutningen till 1800 samples i det här projektet, vilket ska motsvara 41ms ( jag lirar med 44.1kHz). Hoppas jag tänkte rätt nu. Men det är ju lösbart. Om man inte lirat med "den första" slaptapmixen, så har man lirat med midifilen, så det finns lixom bara två lägen. tjing Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 (redigerat) Fel citat Redigerat 2 december 2006 av dede Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Jag vill flagga för att djonas och Hellpigs gitarrfiler inte startar på samma ställe, det blir att "läppsynka". Jag fick till det tror jag, men har inte räknat millisekunder/samples. Kan göra det. Du har så rätt käre Bengt. 😄 Hellpigs guror börjar 1/16 efter mina i den versionen jag skickade till dig. Har fixat till det nu. Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 l'njaen skall funka nu Hade halkat snett.. 😉 Tony Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 2 december 2006 Trådstartare Dela Postat 2 december 2006 Grönt ljus...allt uppe och allt hemma 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Fan jag hamnade på konsert, så jag har inte sjungit/dubbat nåt. Men jag klippr i befintligt material nu, det kan bli bra. Slask kommer med fokus på sång! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 2 december 2006 Trådstartare Dela Postat 2 december 2006 Fan jag hamnade på konsert, så jag har inte sjungit/dubbat nåt. Men jag klippr i befintligt material nu, det kan bli bra. Slask kommer med fokus på sång! Då väntar vi med mixandet...😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Fan jag hamnade på konsert, så jag har inte sjungit/dubbat nåt. Men jag klippr i befintligt material nu, det kan bli bra. Slask kommer med fokus på sång! Låter fint kommer väl själv bita i detta äpple när herr v är klar... Återstår att se Hoppas att alla får ner filerna Ursäkta plottret på sidan jag är så dum 😆 Höres tony- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.