Hellpig Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 OK, har lagt till Djonas och Moberg på MSN. Om någon annan vill lägga till mig: cassersjo@bredband.net (men maila inte dit! Adressen är gammal men jag kan inte ändra den via MSN.se 😲). Eller ICQ 60405739. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Moberg; har bara lsöa strukturer i huvudet (sjuk... (are än vanligt)). Skall försöka få ner lite på papper i helgen. Skickar det till dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 19 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2006 Riktigt kul låt de här.... jag kan va stand in om nån droppar. Tjo Nicko (de ljuva stämmornas man... 😲 )...skoj att du tittade in... 😆 Ta kontakt med Moberg och Vallhagen om du känner för en insats... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Ska jag vara ärlig tror jag att lite mer "normala" pukor kan göra lite nytta också 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Det var fan va det går framåt:) Jag har oxå msn, men fan datorn är ju torsk och jag sitter inte med för mycket blaj på jobbdatorn. Nema msn på en stund alltså. Vill ni kommunicera med mig så rekommenderar jag tills vidare forumets PM-funktion. Om nån vecka ... tjat tjat tjat ... så ska jag vara uppe på ooooicktitt. OT: Är det smart att slänga upp epostadresser så här i tråden, pga spamrisken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Nja--- separera kan nog vara en tanke. "namn (at) domän.se" t ex. Jag bryr inte eftersom min mail är flera år gammal som sagt,. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 19 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2006 Ska jag vara ärlig tror jag att lite mer "normala" pukor kan göra lite nytta också 😆 Är du sugen på att snygga till "trumeriet" då??? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Ska jag vara ärlig tror jag att lite mer "normala" pukor kan göra lite nytta också 😮 Är du sugen på att snygga till "trumeriet" då??? 😆 I så fall bara själva kompen/rytmerna... Har ingen "utrustning" 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Fast jag tycker trummorna är grymma (förutom själva ljuden då) 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 19 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2006 Ska jag vara ärlig tror jag att lite mer "normala" pukor kan göra lite nytta också 😆 Är du sugen på att snygga till "trumeriet" då??? 😆 I så fall bara själva kompen/rytmerna... Har ingen "utrustning" 😄 Du har PM 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Jag tänkte dona en del med trummorna men hejdade mig ... har dock konverterat om dem till EzDrummer (nu gör jag bort mig om det var EZd från början 😄), lagt på lite EQ, kompressor, dist och reverb. Kompressor och EQ på basen. Ta lyss nedan, jag har bara mixat det i hörlurar men kommentarer välkomnas. Kan tillägga att jag tycker också att trummorna funkar som de var programmerade; Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 tycker trummorna låter sämmre nu, framför allt virveln! Don´t fix it if it aint broken!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Kan du skicka bara basen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Eller strunt samma, trummorna är ju redan grymma! 🙂 Finns liksom inte så mycket att göra! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 20 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2006 Har dessutom bett Neko flytta tråden från demopostningar till samarbeten... ...vilket han har gjort nu. Thanx dude... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 20 oktober 2006 Dela Postat 20 oktober 2006 Yes jag är på. 😆 Mvh / djonas Ah, Nu vill jag höra dig lägga Robert FrippGitarr. Det blir perfa! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodil Postat 20 oktober 2006 Dela Postat 20 oktober 2006 Hur häftigt som helst. Imponerad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Hej! Jag hoppar över detta projektet 😳 , fick lite inspiration till en powermetal-låt. 😳 Det gäller att passa på...Du är ju ändå i goda händer Slaptap 😳 Det skulle vara riktigt gött med din bas på min låt, är du intresserad? (den är skitbra! 😳 Jag har en liten mp3a..MSN?) C´ya ...Moberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2006 Jag hoppar över detta projektet 🙁 , fick lite inspiration till en powermetal-låt. 😄Det gäller att passa på...Du är ju ändå i goda händer Slaptap 😉 Det skulle vara riktigt gött med din bas på min låt, är du intresserad? (den är skitbra! 😄 Jag har en liten mp3a..MSN?) C´ya ...Moberg Mer utrymme till Vallhagen m a o .... 😄 ...och Nicko om han vill... 😉 Lägga bas...gärna mein Herr... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Muaha! Jag hoppas få min dator IDAG, förhoppningsvis konfigurerad o uppe till helgen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 25 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 25 oktober 2006 Muaha! Jag hoppas få min dator IDAG, förhoppningsvis konfigurerad o uppe till helgen! No panic at all...vi inväntar dig 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Skizz till text då om ingen annan har nått: Se på alla glada mänskor Som har nånstans att gå Solen som lyser på sin väg från öst till väst Bilar tutar och gasar iväg Alla har nånstans att gå Jag är lämnad att se på Så jag drar för fönstren' Släcker, ser mina spöken Lösgöra sig från fotografier.... Telefonen som aldrig ringer Diskens som svämmar över Räkningar vid brevlådan Vänta blott, vänta bara.... Snart Nu Faller allt till ro! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Riktigt kul låt de här.... jag kan va stand in om nån droppar. Du kan väl va' med också... jag är inte den som utesluter någon. 😉 Sorry om jag frågat förut men känner du eller är du släkt med Björn von Knorring? Svar på släktfrågan: Inte vad jag vet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 spelade in lite skumma gittar o bas prylar . sedan såg jag alla inlägg finns det någon längra gången variant av låten vem sjunger? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 Skizz till text då om ingen annan har nått:Se på alla glada mänskor Som har nånstans att gå Solen som lyser på sin väg från öst till väst Bilar tutar och gasar iväg Alla har nånstans att gå Jag är lämnad att se på Så jag drar för fönstren' Släcker, ser mina spöken Lösgöra sig från fotografier.... Telefonen som aldrig ringer Diskens som svämmar över Räkningar vid brevlådan kvinnor är alltför lång borta att höra vad min diskmaskin viskar min brevlåda bär bara mitt namn o mina räkningar Vänta blott, vänta bara.... Snart Nu Faller allt till ro! ett till lägg i all blygsamhet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 29 oktober 2006 Dela Postat 29 oktober 2006 vem sjunger? Jag. Fast inte än.... Det är ju fan märkligt, känns som man suttit 3 dar och installlllllllllllerat nu... Blir man aldrig klar? *** Jaja... Det var lite tjat om msn, right? Jag är bengtvallhagen@hotmail.com. Lite otippat sådär. Lägg till mig så kan vi tjata sen. *** Hade du oxå textutkast Hellpig? dede har ju plitat lite med. Man kanske kan ta varannan rad? Och jag tror det är en lysande idé med Nikolaus spröda stämma mot min kråkröst. Det här kommer spreta åt alla håll, sen får vi ihop det, och vips så har vi ett masterpiiiz 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 29 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 29 oktober 2006 Det är ju fan märkligt, känns som man suttit 3 dar och installlllllllllllerat nu... Blir man aldrig klar? No rush...😆 Det här kommer spreta åt alla håll, sen får vi ihop det, och vips så har vi ett masterpiiiz 🙂 Jepp 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 Ha! Precis NU skall det nog vara färdiginstallerat här... hur fort går den slaptap? Det är så smidigt att ställa in rätt BPM när man slabbar med nånting. tjong Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 120 bpm enligt Sonar. (Jag laddade in Slaptapsmidifiler). Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.