Jump to content
Annons

Status?  

8 röster

1. 1. Status?

• 1 - Riv och begrav
      0
    • 2 - Riv och bygg upp
      0
    • 3 - Lite småpyssel kvar bara
      3
    • 4 - Almost there
      1
    • 5 - Färdig mix
      3

Recommended Posts

Postat
100/50 är det två cellos?

Nä... kanske dumt beskrivet av mig....

när den är centrerad så är den på 0 i cubaste.... helt utpanorerad, vänster eller höger, är hundra. 50 är då hälften ut åt anting vänster eller höger. Åt vilket håll det är i det här fallet vet jag inte då jag inte har tillgång till låten för tillfället.

Alltså det är en monocello som ligger 50åt något håll?

Isåfall skall den nog bara ner i styrka.

Annons
Postat

när den är centrerad så är den på 0 i cubaste.... helt utpanorerad, vänster eller höger, är hundra. 50 är då hälften ut åt anting vänster eller höger. Åt vilket håll det är i det här fallet vet jag inte då jag inte har tillgång till låten för tillfället.

Den ligger förvisso på ett stereospår men har inga "stereoegenskaper"

50% åt ett håll alltså....

Ska kika på det här med volymen, och var det överlag det gällde eller bara i verserna?

Postat

Ska kika på det här med volymen, och var det överlag det gällde eller bara i verserna?

Där den ligger med sången. Annars kan den ju ta så mycket plats du vill.

Postat

Där den ligger med sången. Annars kan den ju ta så mycket plats du vill.

Ok... fair enough!

Postat

Väldigt fint detta! Vilken röst du har! Det enda jag kan tänka mig att anmärka på är det sovjetiska gymnastiksalsekot på pianot, annars super!

Postat (redigerat)
Väldigt  fint detta! Vilken röst du har! Det enda jag kan tänka mig att anmärka på är det sovjetiska gymnastiksalsekot på pianot, annars super!

Haha... grym benämning på reverbet där. Det där borde du trademarka. Jag tror nog jag behåller det ändå... råkar gilla det bolsjevikiska soundet... tänk vad mycket bra pianister ryssland har frammanat... eller? Vad vet jag 😉

Redigerat av lonewind
Postat

För typ hundra år sedan lyssnade jag mycket på kortvågsradio och när de asiatiska sovjetrepublikerna började vakna sådär vid 2-3-tiden spelade de morgongymnastikmusik på piano med precis det där reverbet. Därav min association.

Postat
För typ hundra år sedan lyssnade jag mycket på kortvågsradio och när de asiatiska sovjetrepublikerna började vakna sådär vid 2-3-tiden spelade de morgongymnastikmusik på piano med precis det där reverbet. Därav min association.

Ok... då förstår jag din aviga inställning till sådant piano!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.