IDF Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 (redigerat) jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter. 🙂blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 😎 Låter som en härlig blandning, IDF. Jag ska hålla ögonen öppna när den kommer! PS. Korta tjejor är i alla fall söta tycker jag 😎 det är dansant, och antagligen kommer det vara med en remixversion av en låt som e me på plattan.. den har pazo jobbat på!! den svänger som fan!!!! fast den är snällare o det.. mitt material har en tendens att bli elakt!!! vad trevligt.. håll ögonen öppna som tusan, så skickar jag ut ett pm!!!! för övrigt om ngn är intresserad kan dom skicka intresseanmälan til: jonas.wijk@studio1music.se ja, jag gör lite reklam!! 🙂 korta tjejer ja.. 🙂 men lite otäckt är det allt!!! 🙂 Redigerat 21 oktober 2006 av IDF
Pazo Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter. 🙂blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 🙂 Låter som en härlig blandning, IDF. Jag ska hålla ögonen öppna när den kommer! PS. Korta tjejor är i alla fall söta tycker jag 🙂 det är dansant, och antagligen kommer det vara med en remixversion av en låt som e me på plattan.. den har pazo jobbat på!! den svänger som fan!!!! fast den är snällare o det.. mitt material har en tendens att bli elakt!!! vad trevligt.. håll ögonen öppna som tusan, så skickar jag ut ett pm!!!! för övrigt om ngn är intresserad kan dom skicka intresseanmälan til: jonas.wijk@studio1music.se ja, jag gör lite reklam!! 🙂 korta tjejer ja.. 😛 men lite otäckt är det allt!!! 😎 Fan va bra, Den plattan ska jag ha! 😄🙂 Men jag e ju kort. Är jag också itäck? 😎
IDF Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 (redigerat) jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter. 😄blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 🙂 Låter som en härlig blandning, IDF. Jag ska hålla ögonen öppna när den kommer! PS. Korta tjejor är i alla fall söta tycker jag 😛 det är dansant, och antagligen kommer det vara med en remixversion av en låt som e me på plattan.. den har pazo jobbat på!! den svänger som fan!!!! fast den är snällare o det.. mitt material har en tendens att bli elakt!!! vad trevligt.. håll ögonen öppna som tusan, så skickar jag ut ett pm!!!! för övrigt om ngn är intresserad kan dom skicka intresseanmälan til: jonas.wijk@studio1music.se ja, jag gör lite reklam!! korta tjejer ja.. 😛 men lite otäckt är det allt!!! 😎 Fan va bra, Den plattan ska jag ha! Men jag e ju kort. Är jag också itäck? 😎 ja du är itäck 🙂🙂🙂🙂 idag är det öl..då blir man stor! iaf berusad! Redigerat 21 oktober 2006 av IDF
Overkill Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 😠😄😄😄idag är det öl..då blir man stor! iaf berusad! Stort berusad! 😄
IDF Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 (redigerat) 😄 😄 😄 😄 idag är det öl..då blir man stor! iaf berusad! Stort berusad! 😄 word!! edit: 😠😄 Redigerat 21 oktober 2006 av IDF
Overkill Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 😄 😄 😄 😄 idag är det öl..då blir man stor! iaf berusad! Stort berusad! 😄 word!! edit: 😠😄 Jag vet inte om jag ska ta dit svar i min bastråd på allvar eftersom du är full... 😄
IDF Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 😄 😄 😄 😄 idag är det öl..då blir man stor! iaf berusad! Stort berusad! 😄 word!! edit: 😠😄 Jag vet inte om jag ska ta dit svar i min bastråd på allvar eftersom du är full... 😄 😄 lite kan du väl ta det på allvar.. 😄 adda mig på msn så snackar vi om det imrgn..så kan du få höra en j&d bas som jag spelat in, o jämföra med squier.. 😄 jisses vad off topic det blidde. ölen dricks ur kvikct numera.. 😎
Vallhagen Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Johan Signert fick fyra stycken fyrar i GP idag! 😕 Länk? /Bengt Nätanalfabet
Bone Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Olsberg är mannen bakom Dr. Bombay. Är det så? Snälla....snälla......snälla säg att det är så! Jag håller tummarna. Dr. Bombay? Björn E Olsbert? 😕
Fidden Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 (redigerat) När jag skulle gå till google och leta upp fler bilder att jämföra, skrev jag "haha" i adressfältet istället för "google". Jag tror jag har börjat skratta med fingrarna 😕 edit: äh, tusan också... vi kan sluta hålla tummarna. "Jonny Jakobsen, artist, musiker (sök Allmusic, CDON, Projekt Runeberg, SLBA), född 17 november 1963 i Malmö, Skåne. Jonny Jakobsen är mest känd som Dr Bombay, men han har även gjort Dr Macdoo och haft en egen countrykarriär under namnet Johnny Moonshine" /susning.nu Redigerat 22 oktober 2006 av Fidden
Overkill Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Johan Signert fick fyra stycken fyrar i GP idag! 😕 Länk? /Bengt Nätanalfabet Hittade inte. /Sebastian Kasspåattsöka
Fidden Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 jag har minsann också blivit recenserad i gp Det upptäckte jag när jag googlade något år senare... jag blev ganska förvånad.
Overkill Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 jag har minsann också blivit recenserad i gp Det upptäckte jag när jag googlade något år senare... jag blev ganska förvånad. 😕 Men Johans var ju en riktig CD, och han fick en fyr mer än dig! 😄
Fidden Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 DOH! Men nästa gång.. då.. mouahaha... mouaHAHA MUAHAHA HA HAAHHAHAHAAAAA!.. ehm.. *vissel* 😕
Umemagnus Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Följande antal gäller i Sverige för guld: Album 30 000 DVD 10 000 Folkmusik 15 000 Jazz 15 000 Klassiskt 15 000 Singel 10 000 Källa: IFPI Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!! 🙂 Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!! 😄 edit: stvarsm en krata 😳😛 Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😛
IDF Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Följande antal gäller i Sverige för guld: Album 30 000 DVD 10 000 Folkmusik 15 000 Jazz 15 000 Klassiskt 15 000 Singel 10 000 Källa: IFPI Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!! 🙂 Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!! 😄 edit: stvarsm en krata 😳😛 Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😛 häng på turnén med britney spears nästa gång, där kan du nog tjäna en krona eller två!! 😄
mornel Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Följande antal gäller i Sverige för guld: Album 30 000 DVD 10 000 Folkmusik 15 000 Jazz 15 000 Klassiskt 15 000 Singel 10 000 Källa: IFPI Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!! 😄 Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!! 😄 edit: stvarsm en krata 😮😄 Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😆 Tss, tycker att det borde finnas specialregler för all musik. Vad räknas som guld om man ger ut sin musik på hembrända cdr-skivor? Sjutumssinglar? 🙂
IDF Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Följande antal gäller i Sverige för guld: Album 30 000 DVD 10 000 Folkmusik 15 000 Jazz 15 000 Klassiskt 15 000 Singel 10 000 Källa: IFPI Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!! 😄 Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!! 😄 edit: stvarsm en krata 😆😆 Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😛 Tss, tycker att det borde finnas specialregler för all musik. Vad räknas som guld om man ger ut sin musik på hembrända cdr-skivor? Sjutumssinglar? 🙂 eller på 1/4" rullband??
awt (oregistrerad) Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 min musik har blivit spelad på en amerikansk radiostation 😆 "alien air music" fick ett mail om att de gärna ville spela en hel session med min musik och det fick dem självklart. Har ingen aning om hur populär den stationen egentligen är men enligt en amerikan på ett annat forum så borde jag se det som en relativt "stor grej" heh 😄 kanalen har tydligen existerat sen 1984 😛 och värkar ha spelat en hel del bra musik genom tiderna. Ganska roligt att höra en amerikan försöka uttala ord som "tidig vår" eller "hångel sen kyss" i radio 😆 de mailar fortfarande då och då när de vill slänga in någon låt i någon playlist, kanalen har en bra speltid i där borta.. sådär mellan 21-22, alltså mindre bra här, runt 6 på morgonen...
Bebopkeys Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Jag har fått stimpengar från Finland! Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut 🙂 Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37".
Rian Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag.... vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor... 😲 (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna.... Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från).... men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd.... 🙂 WOW! Hur får jag dig att vilja spela in mitt band? /R
Bebopkeys Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Jag har fått stimpengar från Finland!Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37". Sen fanns det en som hette Jokkmokks Jokke! Kan aldrig sluta fascineras över skillnaderna här på Studioforum. Man kan bli glad för så många olika orsaker 🙂 har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag.... vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor... 😛 (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna.... Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från).... men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd.... 😲 Redigerat 25 oktober 2006 av Bebopkeys
brynge Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Jag är verkligen impad av allas bravader. Tänkte att det borde finnas en del framgångsrika musiker här, men visste inte vilka det var (nu vet jag, räkna med spam två gånger om dagen) haha. 😱
Bebopkeys Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Jag har fått stimpengar från Finland!Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37". Sen fanns det en som hette Jokkmokks Jokke! Kan aldrig sluta fascineras över skillnaderna här på Studioforum. Man kan bli glad för så många olika orsaker 😱 har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag.... vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor... 🙂 (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna.... Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från).... men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd.... 😛 Jag har dock på lager 😆
henning Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Jag har fått stimpengar från Finland!Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut 🙂 Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37". Men ni sålde ju ganska mycket skivor i Bebop också när ni höll på? Och spelades mycket på radio? /H.
Vallhagen Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Johan Signert fick fyra stycken fyrar i GP idag! 🙁 Länk? /Bengt Nätanalfabet Hittade inte. /Sebastian Kasspåattsöka hr Signeurt har lagt upp den precis här. GP webpublicerar tydligen inte demorecensioner.
Skalmannen (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ja jag har ju precis gjort klart film musik till ett projekt. Väljer att hålla det tyst vilken film det handlar om. Men det är inom den erotiska genren, så mycket kan jag väl säga. 😮
henning Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Haha, jag finns som jingel på en radiostation i Seattle där jag säger: "Hi, this is Henning Andersson of Draupner. When I travel to the US i listen to KCJL!" eller nåt liknande... Roligt! Sen har jag också haft medverkat på musik i reklam för Bregott på svensk tv, och turnérat i halva europa och till USA. Ojoj. Skönt med ett litet skrytinlägg. /H.
MrPhil (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Syntes lite 2001 senast iaf.... 😮 Länk Redigerat 30 oktober 2006 av MrPhil
android Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Upptäckte just att Thimmies band är recenserat i Zero. http://www.zeromagazine.nu/rec.asp?id=1450
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.