spaceman Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 (redigerat) Hej, Här kommer ett första alster inspelat med Cubase 4. This tought makes me blue ? Ja det finns mycket att bli blå av nuförtiden. Hoppas ni gillar den och givetvis komma med kommentarer... * LÅTNAMN: This Toughts makes me blue * ARTIST: Spaceman * INSPELAT: Studio Trudilutt * GENRE: Electronic * LÅTLÄNGD: 3:20 * KOMPOSITÖR: Spaceman * PRODUCENT: Spaceman * INSPELNINGSÅR: okt 06 * FORMAT: 256/kbit/s mp3 * STORLEK: 6,3 MB * STATUS: Take it or leave it Det verkar inte funka med filerna på Studio forum så här kommer en länk istället: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 16 oktober 2006 av spaceman
tbruce Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Klockren TV-programsmusik... typ frågesport eller nåt, och så ska deltagarna få lite betänketid, flashig TV-studio á la v.v.b.miljonär eller deal or no deal, ljuset släcks ner lite förutom några strålkastare som snurrar omkring, någon kameraåkning för att dra ut på tiden... där skulle den här musiken funka perfekt. 🙂
Jarnis Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Hej! Kan inte låta bli: du menar nog This thought makes me blue eller These thoughts make me blue. Ska lyssna när jag kommer hem.
Wernborg Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Skön ljudbild. Inte min kopp te normalt sett, men det funkade utmärkt att surfa till. En skön wha-wha gura så kanske jag också hade gått i gång?
BÄNKT Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Skönt! Kommer att tänka på musiken till PS-spelet Kulaworld, eller någon Brittisk thriller. Kör hårt!!
spaceman Postat 16 oktober 2006 Trådstartare Postat 16 oktober 2006 Hallå, Tack för all feedback. Ska tagga om filen framöver med "Thoughts"... En blunder av mig. 🙂
Hellpig Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Det hörs direkt att Cubase 4 är mycket bättre! 🙂 Kul popsynthigtvspelslåt. Ganska skön men . Ja vadå men. Bra jobbat.
xzeet (oregistrerad) Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Du borde bygga upp låten lite och inte köra med så mycket från början... Är det tänkt att vara en danslåt? Om så borde du satsa på ett tydligare break mitt i låten "så att man hinner dricka lite juice" som min polare brukar säga 🙂
Harmonica mike Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Tjenare spaceman. Egentligen inte min genre,men snyggt gjort.Lyssnat lite på dina andra produktioner,snygga de med - men var e sången? Nice work Mvh Micael
spaceman Postat 16 oktober 2006 Trådstartare Postat 16 oktober 2006 Nu har jag taggat om filen och bytt namn på låten. Hellpig: Cubase 4 är som tidigare tycker jag. Lite flashigare, VST3 och lite annat lull-lull. Men det mesta är sig likt. Var faktiskt inne på att köpa Sonar 6 istället för Cubase 4 ett tag. Men dongeln blir man inte av med då jag har Halion 3, Hypersonic 2, Virtual guitarist 2 och Groovie Agent 2 på dongeln. Denna dongel. Den får man väl lägga i bankfacket snart. Xzeet: Tuff hobby att behöva pausa för att dricka juice för att palla med. Det var ett ny slogan jag inte hört tidigare från kretsar i den högre BMP-skolan. This Thought Makes Me Blue går bara i 128 BMP. Harmonica Mike: Kul att du gillar det. Du får gärna hitta på en text och lägga på sång om du har tid.
Jarnis Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Gillar det plonkiga delayiga ljudet. Melodin där påminner om nåt. Är inte helt vän med synthtrumpeten eller vad det är. Den passar inte riktigt in i ljudbilden. Lite överlastat med spaceiga pads. Något diffusa trummor - skulle vilja ha lite mer framåtrörelse. Tydligare basgång. Passar i bakgrunden. Som någon nämnde: tv-frågesport. Särskilt orch-hitsen i slutet. Får Bengt Magnusson-vibbar. Helt ok, men jag är inte mycket för bakgrundsmusik, jag vill ha musik som kräver att stå i förgrunden.
spaceman Postat 16 oktober 2006 Trådstartare Postat 16 oktober 2006 Helt ok, men jag är inte mycket för bakgrundsmusik, jag vill ha musik som kräver att stå i förgrunden. Jarnis, Jag hoppas det blir bättre när man hittat någon bra sångare. Kvinnlig eller manlig spelar ingen roll. Bara det är bra. Då hoppas jag att det sticker fram mer än att bara vara varuhusmusik.
xzeet (oregistrerad) Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Juicegrejen är väl iofs mest på skämt, det jag menade var att du borde ha ett break för att bryta av, det kan göra väldigt mycket för en låt. Prova att klipp av låten i mitten och bygg upp den från början, det kan låta sjukt snyggt.
spaceman Postat 16 oktober 2006 Trådstartare Postat 16 oktober 2006 Juicegrejen är väl iofs mest på skämt, det jag menade var att du borde ha ett break för att bryta av, det kan göra väldigt mycket för en låt. Prova att klipp av låten i mitten och bygg upp den från början, det kan låta sjukt snyggt. Xzeet, Jag var faktiskt inne på att låta låten att flippa ur på slutet med att ändra hela karaktären i sann hippie anda. Men det blev inget den här gången. Hursomhelst, klart bra idé. Ska klart testa det framöver. Oftast blir det i slutet av en låt. Gör man det i mitten så kan det bli knepigt att backa bandet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.