Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har fått jäkligt bra svar på mina problem här förr, men mina problem tar inte slut för det. Har nu problem med monitoring i Cubase SX.

Har försökt att få en bra monitor lyssning utan allt för jäkla mycket latency. Som jag har förstått det så ska det finnas tre olika sätt att köra monitor lyssning på. Ett via Cubase och två som var baserat på ASIO eller nått.

Har bara kunnat köra monitor lyssning via Cubase, fast detta är helt oacceptabelt p.g.a den skit höga latencyn jag får på detta sätt. Och dom två övriga sätten får jag inte ut nåt ljud alls på monitoring. Men det verkar som om nått utav dessa två tillvägagångsätten skulle vara att föredra eftersom som jag har förstått så kör man monitoring direkt via ljudkortet och får då ner latencyn dramatiskt. kan tillägga att detta gäller audio monitoring

Jag kör på Audiophile 2496. Men jag kan inte se att det skulle vara nått fel på inställningarna på kortet.

Gnugga era små grå och skriv sen gärna vad ni tror det kan vara. Är tacksam för alla svar och teorier

Redigerat av sambru
Annons
Postat

Sambru.. har för mig att det finns en tråd som redan rett ut en del kring problem med monitor-lyssning. Testa att sök lite på forumet och återkom om du fortfarande har problem.

GL 😎

Postat (redigerat)

Jag har inte hitta nåra trådar här på stället som jag har nån nytta av. Just nu har jag ingen monitor lyssning alls eftersom det är helt oacceptabelt med den latencyn jag får när jag kör via Cubase SX.

Redigerat av sambru
Postat

En klassiker är att man inte använder korrekt drivrutin i Cubase. Kolla att du verkligen kör Delta ASIO i Cubase och ingenting annat. Se också till att DMA-inställningarna i Deltas kontrollpanel (Hardware Settings) har en bra inställning. 512 funkar för mig i de flesta fallen, men labba lite för att hitta något som passar dig.

Du kan också kolla inställningarna på fliken Patchbay/Router. Själv kör jag min gitarr digitalt via en V-Amp. För att få lyssning så ställer jag då in H/W Out 1/2 (som mina monitorer är kopplade till) på Monitor Mixer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.