Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå, har hakat på en DX7 på min DIGI001. Jag vill använda DX7 till en del MIDI "pluggar". Mitt problem är att jag får singnal i PT men inget ljud.

Kan någon berätta för mig hur jag skall göra för att starta en ny session samt ett par nya tracks? Hur väljer jag "instrument" på ett MIDI track?

En fråga till, kan jag göra ett använbart "template" i 6.4 - Har förstått att i ver 7.X klarar man det.

Tacksam! :rolleyes:

Annons
Postat

Du kan inte lägga nåt instrument på ett midi-spår. Däremot kan du lägga upp ett på en aux (eller instrument track om de kommit till 6.4, minns inte). När du lagt upp instrumentet så väljer du midikanalens output till det instrument du vill att midi't ska spela.

Postat
Du kan inte lägga nåt instrument på ett midi-spår. Däremot kan du lägga upp ett på en aux (eller instrument track om de kommit till 6.4, minns inte). När du lagt upp instrumentet så väljer du midikanalens output till det instrument du vill att midi't ska spela.

stämmer, tror dock att instrument spår kom långt senare..

..släng ett öga på denna länk, de va något jag slängde upp för något år sedan.. i ditt fall är det ju inte en "soft synth" utan en extern dito, den ska fysiskt kopplas in på AUX'n, se bara till att ställa den till rätt ingång (dvs den du har kopplat din DX7 till) hoppas de hjälper..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.