Acidman Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Här är två demolåtar jag gjort i Reason. LÅTNAMN: Unidentified Acid Object ARTIST/GRUPP: Acidlight (Bara ett arbetarnamn) GENRE: Acid trance LÅTLÄNGD: 11:29 KOMPOSITÖR: Acidlight INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 (128 kbit) STORLEK: 11 Mb STATUS: Demo LÅTLÄNK: http://rapidshare.de/files/36726199/Acidli..._DEMO_.mp3.html Gjord i Reason + Rebirth och är till det mesta klar. Vissa ljudnivåer kanske ska ändras, samt mastra slutprodukten, men det senare får jag erkänna mina brister. Uppfattar ni låten för enformig? Det verkar som om det går ur sync eller svajjar ibland. LÅTNAMN: Coffe Break ARTIST/GRUPP: Acidlight (Bara ett arbetarnamn) GENRE: Techno LÅTLÄNGD: 3:52 KOMPOSITÖR: Acidlight INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 (192 kbit) STORLEK: 5.6 Mb STATUS: Demo LÅTLÄNK: http://www.megaupload.com/?d=X96QYJVB Jag vet inte riktigt om jag ska nöja mig med längden, eller arbeta på ett bättre slut och bara eventuellt lägga till något i låten, och nöja mig med det?
Tilly Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Coffee Break låter cool..Gillar acidslingan, den e skön. Typiskt techno! Dock så vet jag inte om stråkarna sitter så bra, kanske bara jag men jag tycker inte det låter bra... Falskt också! Men det kanske är meningen? Unidentified Acid Object har en cool början. Riktigt sköna acidslingor här! Detta är nog mera min stil.. låter lite mörk sådär precis lagom! mm *njuter* Unidentified Acid Object var riktigt bra! 🙂
ThomasJ Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Okey. Skriver medans samtidigt som lyssnig: Unidentified Acid Object: Mjuka o sköna introljud, ger en skön stämning. blurp, plipp där kom en slö knorrig 303a, jummie, vart skall detta leda? Den växer Hum, redan en kagge? Jaja Mysigt med hihaten som blippa upp Vart är vi påväg? Yes, 303växer sig starkare blurp, skumt beat?! Inte helt snyggt men det funkar. Äntligen 303a nummer två 3.04 Nu börjar det ledanåvart ja det närmar sig.. Tjohej, där piska nästa 303a in, men vad ljus den var? Nästan lite springa skogen atmosfär, *skynda skynda* hum 5.0 .. inte mkt har hänt ännu.. skall det arta sig måntro? Jamenvisst där, bank,så blir det mörkt o knarrigt igen. Wiee, nu är det slide på 303an.. mysigt Jaha, där var det igång igen.. Med samma ljud som i början av spåret? Samanfattning: Mysiga acidvibbar med 303an, fast något stämmer inte riktigt, vet int eriktigt vad, men introt byggerupp nått som sedan bara försvinner när man väntar sig nästa laddning av montont smattrande 303or. Men om man skall sätta ett betyg skulle spåret få 7 kaffepannor av 10 möjliga! Coffe Break: Okey.. More my style. Underbart beatet ligger som en pärla runt den knorrande 303an Hum. Okey, mysigt men "knepigt". Mysigt men "knepigt" blir mitt slutord för detta spår. Hoppas du släpper några nya sköna spår i samma anda! Btw, grymt välkommen hit 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.