Jump to content
Annons

ADK a51

mietek

Recommended Posts

tjo, tänkte införskaffa en a51

undrar egentligen var det är för märkbar skillnad mellan a51e och a51s förutom de utskrivna uppgraderingarna, nån som har märkt nån hörbar skillnad?

Dela på andra sajter

Annons

Det är samma - med skillnaden att A51s har externa switchar för högpassfilter och för pad. Det finns dock flera versioner av dem - något som går att läsa om i denna gamla tråden på VST-forum. :rolleyes:

På min testsite har jag två olika A51s som du kan lyssna på och jämföra med annat...

Dela på andra sajter

allright, jo jag lyssnade igenom dina tester men jag hörde ingen skillnad mellan III och IV, är ingen audiofil direkt, men de som säljs på typ börsen är väl alla IV

Redigerat av mietek
Dela på andra sajter

Har en ADK a51s, den som har switchar, en för bas och en för -10db.

Skär basen när jag har den på sång, tar bort lite av de mörka puffar som smyger igenom puffskyddet. Använder -10db när jag har den på trummor, har bara haft den till sång, ak. gitarr och trummor än så länge.

Edit: Modell V

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.