Tilly Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 (redigerat) Ja, som tråden lyder.. Vad skulle du pyssla med för stil av musik om inte din stil fanns? Min stil nu: Trance Min stil om inte Trance funnits: Synthpop eller melodisk rock (ala nightwish osv, kommer fan inte på va stilen heter!) Redigerat 13 januari 2007 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Min stil nu: Heavy och melodisk Metal Min stil om inte Metal funnits Blues Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Min stil fanns inte så jag uppfann autistisk improvisationsjazz. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Nu: Electronica Om den inte fanns: Synt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bakke Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Min stil nu: Pop Om den inte fanns: Metal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Min stil nu: Emocore om inte den fanns: Screamo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Få se nu... Min stil nu; Folkmusik... med inslag av tidig musik (1400-talet) om nu inte det hade uppfunnits.... hmm.. tricky... ja... får väl dra till med hårdrock, då 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 "min" stil: elektronika i form av techno/drillnbass/drumnbass om inte det fanns: 70tals influerad rock/psychadelia.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 3 december 2006 Dela Postat 3 december 2006 Min genre: Prepostelectroclash. Om det inte fanns: Postprepostelectroclash. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Om min stil inte fanns skulle jag uppfinna den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 jag har inte börjat skriva något eget än veti nte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Vadå genre...? Jag gör den musik som kommer ut... Försökte göra en schlager för ett tag sedan, men den lät nästan precis likadant som allt annat jag gjort. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Om min stil inte fanns skulle jag uppfinna den. Instämmer helt! Man gör ju den musik som man gör, helt enkelt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sython Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Min just nu - indierock a la www.myspace.com/moonlitsailor Annars electronica eller något i jean michael jarre-stil kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Kan inte svara egentligen... nu för tiden med alla de digitala ljudmöjligheter som man har blir det lite av varje när jag gör musik. Kan tro att jag skall spela in en metallåt och sedan kommer det ut en bossanova. Nja, inte riktigt så extremt kanske men inte långt i från heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Dela Postat 4 december 2006 Nu: Rock Annars: Roll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Förr: Det jag spelade på min stereo dvs. bompabompa och allt som lät mycket (enligt min mamma) Nu: Det min dotter spelar på sin stereo dvs. bompabompa och allt som låter mycket (tycker jag) Sen (när barnen flyttat): Tystnaden Om den inte finns: Skapa tysdnaden genom Öronproppar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Nu: Alternativerock Då: Club/House Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Om min stil inte fanns skulle jag uppfinna den. Instämmer helt! Man gör ju den musik som man gör, helt enkelt... Word! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 13 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2007 Om min stil inte fanns skulle jag uppfinna den. Instämmer helt! Man gör ju den musik som man gör, helt enkelt... Word! Jaja men alla har väl ändå alltid en stil i grund och botten, eller? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 (redigerat) Att tro att man har en alldeles egen och unik musikstil/genre tycker jag är det samma som att inte ha någon som helst självinsikt. I alla fall i 999999 fall av 1000000. edit: fel Redigerat 13 januari 2007 av VacUm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 Jag gör musik. Sedan byter jag instrument på den ibland, Mitt jobb är metalgitarrist. Min hobby är att skruva på analogsynt. Ofta spelar jag in metalriff som jag gjort på gitarr med en synth och då låter det synth. Många genres är ju väldigt lika i melodi och uppbyggnad sen när man byter instrumentering så byter man genre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Manitoba-Rock utan bil. Annars: Bury BritPop med röntgeninslag. :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Försökte göra en schlager för ett tag sedan, men den lät nästan precis likadant som allt annat jag gjort. Jag har oxå försökt göra en schlager en gång. Nä två gånger 😄 ... Det blev väl... sådär. 🙂 ... Fast Åska till Aska är nog schlager ändå...Så tredje gången gillt kanske. ****** Jag tycker grundfrågan är lite kul. Det är klart att man kan hänga upp sig på "ähvadågenre" osv. Med all rätt. Men ändå... Vad skulle man syssla med om man "gjorde nån annan musik"? Själv lirar jag nånsorts hyfsad hård gitarrbaserad skit på svenska, med förhoppningsvis anstrykning av "något eget". Om jag inte gjorde det så skulle jag nog fan lira country. Jag är heltorsk 😛 ... Nån som vill bilda ett band? *** Om inte min egen (musikaliska och tekniska) kompetens satte begränsningar så skulle jag lira världens hårdaste och maffigaste musik, med världens ballaste och bästa gitarrsolon. Som Devin Townsend när han lånar in Steve Vai på gura ungefär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Nu: Deppig elektronisk musik. Annars: Deppig akustisk musik. Äsch, jag är inte låst i någon genre alls förresten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 [...] Fast Åska till Aska är nog schlager ändå...Så tredje gången gillt kanske. [...] Lyssnade nu, fan vilken bra låt! Jag visste inte att jag gillade schlager... 😲 Till ämnet... Nu: Metal, typ. Då: Pop tror jag. Eller hardcore. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 [...] Fast Åska till Aska är nog schlager ändå...Så tredje gången gillt kanske. [...] Lyssnade nu, fan vilken bra låt! Ah, där ser man vad lite smygreklam kan göra 😲 Tack för det. Härnäst? Bröderna Herrrrey?? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrDweeb Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 70-tals nu-metal med Acceptkörer - sug på den ni 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 Förr: Det jag spelade på min stereo dvs. bompabompa och allt som lät mycket (enligt min mamma) Nu: Det min dotter spelar på sin stereo dvs. bompabompa och allt som låter mycket (tycker jag) Sen (när barnen flyttat): Tystnaden Om den inte finns: Skapa tysdnaden genom Öronproppar Värsta skräckrullen: "När barnen FLYTTAT / TYSTNAT" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 14 januari 2007 Dela Postat 14 januari 2007 eeehm. Ja rätt mycket musik skulle ju försvinna i det fallet då jag håller på med rätt många genres... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.