Jump to content
Annons

You Tube

musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

På My Space har jag hittat några videos på en grupps hemsida. De är hämtade från You Tube verkar det som. Man kan ju spela upp låtarna på My Space på gruppens hemsida där, men jag skulle vilja spara de unika videona och bränna en dvd med dem. Går det?

🙂

:musik

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hmm...den där Martijn Dishwasher var en teeti jävel! När man hade klickat sig vidare 7 gånger för att äntligen komma fram till den magiska sista rutan för att ladda ned det där lilla programmet "FLV Player", då kom man till en sida som hette Register Mechanic. Baja!

:rolleyes:

Postat

Det där verkar krångligt. Ett betydligt enklare sätt är att rigga upp en old school videokamera framför dataskärmen, zooma in på you-tube filmen, dra upp volymen lagom mycket, trycka på rec på kameran, trycka på play på filmen och sen vara jävligt tyst.

Om du sedan vill använda den i din dator, och kameran inte var digital, så får du använda en AD-konverterare. Dom kostar bara några tusen och funkar jättebra. Sen när man fått in den i datorn kan man lägga upp filmen på youtube.

Postat
Det där verkar krångligt. Ett betydligt enklare sätt är att rigga upp en old school videokamera framför dataskärmen, zooma in på you-tube filmen, dra upp volymen lagom mycket, trycka på rec på kameran, trycka på play på filmen och sen vara jävligt tyst.

Om du sedan vill använda den i din dator, och kameran inte var digital, så får du använda en AD-konverterare. Dom kostar bara några tusen och funkar jättebra. Sen när man fått in den i datorn kan man lägga upp filmen på youtube.

Now that's my kind of solution! Onödigt, krångligt och dyrt 🙁

Postat
Finns det inga alternativ för oss som inte orkar installera firefox?

Jo, men orkar du inte installera firefox så lär du inte orka det.

Så gör digsjälv och alla världens webutvecklare en tjänst och installera firefox 🙁

Postat
Dom kostar bara några tusen och funkar jättebra.

Ja, eller så kan han skicka mig en av tusenlapparna så sparar jag om filen åt honom och skickar honom filmfilen på en skiva. 😄

Postat

Så gör digsjälv och alla världens webutvecklare en tjänst och installera firefox 😄

Eller ännu hellre Safari. 😄

Postat

Så gör digsjälv och alla världens webutvecklare en tjänst och installera firefox 🙂

Eller ännu hellre Safari. 😱

Men då får du ju ändå inte Video Downloader! 🙂🙂

Postat

Så gör digsjälv och alla världens webutvecklare en tjänst och installera firefox 🙂

Eller ännu hellre Safari. 🙂

Visserligen är Safari väldigt trevlig. Men KHTML-motorn som den använder håller inte ett ljus mot Gecko-motorn.

Ett mellanting är ju Camino som är native OSX men använder Gecko-motorn.

Postat

Hittade en onlinetjänst: Save YouTubevideos

Download and save YouTube videos to your PC with Internet Explorer or Firefox - no software installation or cumbersome browser plugins required! All it takes is a simple 1-2-3 step to save ANY Youtube video (except 18+ videos).
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Det funkade inte alls med det... Den hittade inte videon.... Trots att den finns på You Tube... Det kom upp "hittar inte sidan"...

Förresten, vad menas med "18+"?? Jag har satt min till Private. Blockeras den då?

Vad löjligt. Vilka fördomar. Det är ju bara en musikvideo.

😎

:musik

Redigerat av musik
Postat
1. Skaffa Firefox

2. Installera pluggen VideoDownloader

Hoppas det hjälper dig.

Nej skaffa inte firefox. Ja har använt det nu i 2 år typ och jag har kommit på att det enda som är bättre med firefox är "öppna i ny flik" funktionen. Annars så suger firefox ganska hårt. Den visar inte sidor och bilder ordentligt. Och eftersom dom flesta fortfarande använder IE så forstätt använda den 🙂 Själv kommer jag träget att använda firefox till siter som myspace. För där är flikfunktionen oslagbar 🙂

Annars har ja börjat använda IE igen och e grymt nöjd

Nu va det kanske inte det du frågade men ja va bara tvungen att varna dig 🙂

Postat

Från det ena till det andra här nu när vi pratar om Browsers/brausrar...

På Onsdag trycks Internet Explorer 7.0 ut via Windows Update och där kan man surfa via flikar.

Postat (redigerat)
Annars så suger firefox ganska hårt. Den visar inte sidor och bilder ordentligt.

Det är ju just det den gör. Det är IE som inte visar det ordentligt. Medan Opera, Gecko och KTML visar det korrekt.

Och ja, jag vet att IE är defacto standard tyvärr. Men du anar inte hur j*vla mycket strul det är att få sidor att fungera normalt i det eländet till webläsare då den är otroligt dåligt dokumenterad och inte följer standarder.

Inte nog med det, de ändra på saker emellan versioner utan att säga ett knyst om det. Det är sånnt man får ta reda på själv genom trial and error.

Men om nu IE7 tänker börja följa standarder bättre så lär väl sidor som är kodade för äldre IE se taskiga ut där också.

För övrigt ser websidor i allmänhet riktig taskiga ut i Windows pga dess fontrendering. Blir ju deprimerad varenda gång jag öppnar en sida i explorer för att kolla kompabiliteten. Det är som en resa tillbaks till 90-talet.

Redigerat av rainydays
Postat
Hittade en onlinetjänst: Save YouTubevideos

Samma funktion finns på VideoDownloaders hemsida.

Tillägget till Firefox är bekvämt, men inget måste.

videodownloader.net klarar även andra sidor som Google Video, MySpace och Metacafe.

Postat

Förresten, guiden jag länkade till förut använder Dr.DivX för att konvertera flv-filerna vilket alla nog inte har, eftersom det medföljer köpvarianten av DivX.

Så ladda hem Batch FLV Converter, en Windows-dekoder som med ffmpeg kodar mpeg 1, mpeg 2 eller en stor rå avi.

Av mpeg-filerna kan du göra dvd-skiva i närmaste DVD Authoringprogram.

• 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)
Postat

En idiotfråga:

Eehhh...om jag nu installerar Firefox, kan jag då ha kvar Internet Explorer och ha det som Default-webläsare?

Någon varnade för Firefox oxå...hm...

😲

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Ja du kan ha IE kvar. I själva verket så får ju inte en vanligt funtad person ens bort IE från Windows fast man så skulle vilja!

Postat

Ja det ligger kvar som deafult, programmet kommer att fråga vilket som du vill ha när du startar det =).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.