Augustus Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 (redigerat) En ny demoinspelning. Tar med tacksamhet emot åsikter på låten och mixen och allt möjligt! Låtnamn: Freezing point Genre: rock/pop Format: mp3 Storlek: 3,83 mb Sång: jag Trummor:jag Bas: jag Gitarrer: jag Kompositör: jag Status: färdig demo Inspelningsår: 2006 Om ni vill lysnna på mer låtar så finns det på min sida på myspace! Jesper Salander Tack på förhand 😆 /Jesper 03_Freezing_point.mp3 Redigerat 15 oktober 2006 av Augustus
Fidden Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Plus för toksnygg sång och gitarrljud. Minus för att den tar slut för fort.
Cleff (oregistrerad) Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Måste hålla med på gitarren där...snyggt gitarrljud som fan! Skön låt..rösten påminner lite om Bloodhound gang på refrängen...
Snake Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 (redigerat) Tycker också att detta är en skön låt trots att det inte är riktigt min genre. Om man nu måste jämföra så tycker jag att sången låter lite Crash Test Dummies. 🙂 Men... Vad hände med forumets demoregler? # LÅTNAMN: # ARTIST/GRUPP: # GENRE: # LÅTLÄNGD: # KOMPOSITÖR: # PRODUCENT: # EV. MEDVERKANDE: # INSPELNINGSÅR: # FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) # STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) # STATUS: Skiss/Färdig demo Redigerat 14 oktober 2006 av Snake
Augustus Postat 15 oktober 2006 Trådstartare Postat 15 oktober 2006 Plus för toksnygg sång och gitarrljud. Minus för att den tar slut för fort. Tack för det, det lät positivt! Kul att höra!
Augustus Postat 15 oktober 2006 Trådstartare Postat 15 oktober 2006 Måste hålla med på gitarren där...snyggt gitarrljud som fan! Skön låt..rösten påminner lite om Bloodhound gang på refrängen... Kul att du också gillade gitarrljudet! Var dock lite osäker på om jag hade för mycket reverb, men det kändes rätt till låten... Tack för kommentaren!
Augustus Postat 15 oktober 2006 Trådstartare Postat 15 oktober 2006 (redigerat) Måste hålla med på gitarren där...snyggt gitarrljud som fan! Skön låt..rösten påminner lite om Bloodhound gang på refrängen... Trevligt att du gillar låten trots att det inte är din stil, alltid positivt! Crash test dummies var det ett tag sedan man hörde 😄 Men sångaren där har väl också en rätt mörk stämma vill jag minnas 😄 Har uppdaterat infon om låten! Redigerat 15 oktober 2006 av Augustus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.