Jump to content
Annons

En liten presentation av mig


mornel

Recommended Posts

Hej,

Om jag har presenterat mig tidigare eller inte är en definitionsfråga; 3000 inlägg borde tala sitt tydliga språk, och flera av er har jag träffat på riktigt, men jag har aldrig skrivit någon presentation, så för att fira mitt jämna antal inlägg tänkte jag att det kunde vara dags (och så tjatade Majken lite på mig under senaste Stockholms-IRL:en. Om jag inte skriver en presentation snart kanske oväsen-mätaren skjuter i höjden, hemska tanke!).

Ja, alltså, Leo heter jag. Jag är tjugoett år gammal och bor på Södermalm i Stockholm. Jag är enligt andra slående lik min Southpark-avatar även om jag ibland byter ut ölen mot en kopp kaffe eller Brämhults jordgubbsjuice och har rymdskeppstryck på den bruna tröjan.

Musik har jag pysslat med sedan jag var liten, men har aldrig varit någon vidare musiker - drivkraften har alltid varit musikskapandet, inte spelandet, även om man kan tycka att de borde gå hand i hand. Mitt huvudinstrument är elbas, eller klaviatur, men min skicklighet med tangenterna är inget att skryta med - kvantisering är min bästa vän.

Jag spelar i två band för tillfället, och ni som inte har lyssnat kan göra det genom att klicka på länkarna nedan. I Flight spelar jag bas, och i Planktron spelar jag synth. Förutom replokalsharvandet sitter jag hemma vid min iMac och kör Reason, Ableton Live och Logic Express genom mina nyinförskaffade Genelec 8020! 🙂 Riktiga pärlor. Det finns även en del grejor att lyssna på i demoforumet här så ni med svart bälte i sökfunktionen kan säkert rota fram några skelett om ni är nyfikna.

Om dagarna arbetar jag sedan en månad eller två tillbaka med kundservice och teknisk support på Propellerhead Software i Stockholm. Det är dock väldigt viktigt för mig att ni inte tror att jag är här i egenskap av Propellerheads-medarbetare - på forumet skriver jag i egenskap av privatperson och bara som privatperson. För att inte riskera att hamna i kläm mellan jobb-Leo och hobby-Leo aktar jag mig numera mycket noga för Reason-avdelningen här på forumet. Detta även för att inte trampa någon på tårna. Hoppas att ni har överseende med det, annars får ni gnälla!

När jag inte mekar egen musik lyssnar jag gärna på andras skapelser. Är för tillfället inne i en electronica/techno-period och senaste tiden har Nathan Fake, Matthew Dear, Susumu Yokota och Solvent rullat frekvent i iTunes. Jag är också sedan länge ett stort fan av wimpy popmusik, backpackerhiphop, space rock och den allra mest melodiösa padmatta-trancen.

Här har ni några länkar om ni vill gräva djupare:

http://www.last.fm/user/mornel - jag på Last.fm

http://roventskij.net/flight/ - mitt band Flight

http://www.planktron.se - mitt band Planktron

Så, nu är jag klar tror jag. Jantelagen ger mig svettningar; såhär mycket har jag inte skrivit om mig själv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berätta om mig själv för Leo tre år senare - ett mycket pinsamt stycke text.

Nu kan ni välkomna mig hit! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
såhär mycket har jag inte skrivit om mig själv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berätta om mig själv för Leo tre år senare - ett mycket pinsamt stycke text.

Kan du inte lägga ut den på nätet för allmän beskådan? 😆

Very välkommen är du iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

såhär mycket har jag inte skrivit om mig själv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berätta om mig själv för Leo tre år senare - ett mycket pinsamt stycke text.

Kan du inte lägga ut den på nätet för allmän beskådan? 😆

Very välkommen är du iaf 🙂

Om du budar över en scanner till mig lovar jag att lägga upp den 😆

Tack för välkomnandet! Hihi.

Link to comment
Dela på andra sajter

såhär mycket har jag inte skrivit om mig själv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berätta om mig själv för Leo tre år senare - ett mycket pinsamt stycke text.

Kan du inte lägga ut den på nätet för allmän beskådan? 😆

Very välkommen är du iaf 🙂

Om du budar över en scanner till mig lovar jag att lägga upp den 😆

Tack för välkomnandet! Hihi.

Vaddå du kan väl bara skriva av det? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Leo, vilket fint namn du har, blir liksom mera mys och personligt nu!

Kristian

Tack Kristian!

Det är härligt att tala om sig själv ibland - man får fundera ut vem man är och försöka få ner det på papper (vi måste hitta ett bättre uttryck för det, att "få ner orden på hårddisk" känns inte så klatschigt).

Tänkte föreslå att du skulle skriva en du också - men så gjorde jag en sökning och hittade din, daterad Januari 2005. Finemang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt Leo! 😎

Eller var det Per Rothtorp? 😆🙂

EDIT: Kollade din lastfm användare nu, och av dina top 50 mest spelade artsiter kände jag igen typ 5-10 stycken 🙂 (Morffo och Plunel var förresten fint 😮)

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej leo!

Ja minsann det var mig en fin presentation värdig en trevlig grabb som dig 😎

Kommer ihåg våran fina natt i ditt rum. Där var vi två, sovandes å söta...tyvär är det någon som gillar att vakna tidigt, så jag blev väckt...men aja fick somna om.

Att du inte sagt något om dina nya högtalare! Fyyyy att dölja information från mig!

Dessutom inte nämna att du kommit in på Nathan Fake å såntdär, hört Jämes holden något?

Ja du liknar din avatar rätt mkt, bara fint.

Hoppas vi träffas snart...

//Ditt fluff... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen Leo, nu får vi plocka upp Platten unt Chaos 😠😎

Haha, ja, det är fan dags.

Tänk vad det kan göra att lägga tio minuter på en liten presentation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å jag som trodde att du jobbade på Studio på något sätt... (alla studionissarna tycks ha liknande avatarer). Nåja. Hej på dig!

Ånä. De som jobbar på Studio är Majken, Olsberg och Mats_S.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å jag som trodde att du jobbade på Studio på något sätt... (alla studionissarna tycks ha liknande avatarer). Nåja. Hej på dig!

Ånä. De som jobbar på Studio är Majken, Olsberg och Mats_S.

och Peter men han är aldrig här 🤪 , välkommen hit förresten. Glöm inte att läsa igenom forumreglerna innan du börjar posta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...