Jump to content
Annons

Mitt första klassiska stycke (ge gärna feedback!)

Recommended Posts

thrinithan (oregistrerad)
Postat

som rubriken säger är detta mitt fösta klassiska stycke någonsin. Låten är i huvudsak inspirerad av Ennio Morricone, den obestridde mästaren av klassisk spagetti western musik.

Lämna gärna några rader så jag får veta vad ni tycker.

Western Symphony

Länken går till Cdon Demo där jag har min låt uppladdad. Rösta gärna på den (alla röster är välkommna, 1=sämst, 5=bäst.)

Annons
Postat (redigerat)

Lyssnar och skriver. Tycker det låter bra. Väldigt filmiskt och man märker tydligt influensen från Morricone. Hittar inte så mycket du skulle kunna göra bättre. Det enda skulle kanske vara att lägga upp låten direkt på forumet så att man fick lite bättre kvalité på lyssningen.

PS. Läs gärna reglerna för demoforumet. DS.

EDIT: Länken funkade inte först, men det gick på andra försöket.

Redigerat av allansson
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

samplingar är inte så bra. det är bättre att ha vanlig orkester med riktiga instrument. Och spela in det med riktigt reverb´, typ kyrka.

Eller:

Tycker du inte alltid håller dynamiken uppe arrangemangsmässigt. Särskilt i början. Saker bråkar om utrymmet och det är osäkert vart det leder. T.ex i början, där gong-gongen ljuder tycker du kan låta monotona trumman stanna upp en stund för att sedan börja igen.

Ibland tycker jag den viktiga monotona trumman försvinner för mycket.

Fiolerna känns inte trovärdiga, för exakta. Stäm ut en del några cent och kvantisera inte så hårt.

Röstade femma på sidan fast här röstar jag en 3,5a.

Postat

tackar! Alltid roligt med beröm 🙂 Låten är inte färdig på långa vägar ännu vad gäller mixning och det ska dessutom med lite xtra småsaker här och där. Anledningen till att jag gjorde en hastig mix var för att ladda upp den till demo tävlingen på cdon.

Jag ska mixa ner den till mp3 och ladda upp den här istället!

PS. Läs gärna reglerna för demoforumet. DS.

Jag är trög, nu får du allt förklara dig 😳

Postat

ok... tack för synpunkterna! Jag är ju här för att lära mig.

Som jag skrev i inlägget innan är låten inte färdigmixad ännu... och när jag sätter mig ner för att mixa ordentligare ska jag kolla lite på kvantiseringen. När låten är mixad ordentligare kommer det nog förhoppningsvis inte vara så svårt att urskillja Timpanin (monotona trumman). Den för övrigt kommer jag också att mixtra mycket med velocity för att få en bredare dynamik. Kommer också att se till alternativa beats för den.

Ska fundera på det där med orkester i kyrka 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.