Henke Postat 19 juli 2004 Postat 19 juli 2004 Alla mina VSTi-pluggar har "fel" tonhöjd... Alltså om man trycker ner en ton på midi-keyboarden så klingar den cirka en kvartston fel. Vad kan felet vara? Jag har inte detta problem med midi-ljud...
Bengan (oregistrerad) Postat 19 juli 2004 Postat 19 juli 2004 Min högst ovetenskapliga förklaring eller frågeställning är om det möjligtvis är så att du kör på 48KHz???? Har en aning om att de flesta VSTi-er som använder samplingar iaf trivs bäst i 44KHz, men det är bara gissning från min sida...tyvärr...
Rapid Wanker Postat 19 juli 2004 Postat 19 juli 2004 Jag kör alltid i 48 KHz men jag har bara haft det problemet med en enda VSTi, och det var NI's Absynth. Vet inte hur den har funkat för folk som kör i 44 KHz men jag tröttnade i alla fall...
Henke Postat 19 juli 2004 Trådstartare Postat 19 juli 2004 Tack! Naturligtvis var det det som spökade! Fick dessutom ställa in bufferthastigheten för att få till det... Så nu funkar det prima!
Swell Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 (redigerat) En gammal tråd men aktuellt problem för mig. Jag har ändrat i project setup (Cubase) samplerate till 44.100 kHz. Är det det rätta stället? Var hittar jag inställningar för bufferthastighet? För mig försvinner inte problemen nämligen... 🙂 /Swell Redigerat 29 augusti 2004 av Swell
Henke Postat 29 augusti 2004 Trådstartare Postat 29 augusti 2004 [...] Jag har ändrat i project setup (Cubase) samplerate till 44.100 kHz. Är det det rätta stället? Var hittar jag inställningar för bufferthastighet? [...] Jag använder inte Cubase så jag har tyvärr inte den blekaste aning
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.