Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alla mina VSTi-pluggar har "fel" tonhöjd... Alltså om man trycker ner en ton på midi-keyboarden så klingar den cirka en kvartston fel. Vad kan felet vara?

Jag har inte detta problem med midi-ljud...

Annons
Bengan (oregistrerad)
Postat

Min högst ovetenskapliga förklaring eller frågeställning är om det möjligtvis är så att du kör på 48KHz???? Har en aning om att de flesta VSTi-er som använder samplingar iaf trivs bäst i 44KHz, men det är bara gissning från min sida...tyvärr...

Postat

Jag kör alltid i 48 KHz men jag har bara haft det problemet med en enda VSTi, och det var NI's Absynth. Vet inte hur den har funkat för folk som kör i 44 KHz men jag tröttnade i alla fall...

Postat

Tack! Naturligtvis var det det som spökade! Fick dessutom ställa in bufferthastigheten för att få till det... Så nu funkar det prima!

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

En gammal tråd men aktuellt problem för mig. Jag har ändrat i project setup (Cubase) samplerate till 44.100 kHz. Är det det rätta stället? Var hittar jag inställningar för bufferthastighet? För mig försvinner inte problemen nämligen... 🙂

/Swell

Redigerat av Swell
Postat
[...] Jag har ändrat i project setup (Cubase) samplerate till 44.100 kHz. Är det det rätta stället? Var hittar jag inställningar för bufferthastighet? [...]

Jag använder inte Cubase så jag har tyvärr inte den blekaste aning :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.