Jump to content
Annons

Efterspelet kring Tsunamikatastrofen


Löken (oregistrerad)

Recommended Posts

Löken (oregistrerad)
Det förstör ju 9inte bara för Socialdemokraterna utan det förstör ju hela Sveriges trovärdighet, politikerföraktet minskar ju inte när sådana här saker händer.

Absolut.

Vad som krävs nu är att man verkligen går till botten med hela härvan så att man kan reda ut vilka som felat för att sedan gå vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det förstör ju 9inte bara för Socialdemokraterna utan det förstör ju hela Sveriges trovärdighet, politikerföraktet minskar ju inte när sådana här saker händer.

Absolut.

Vad som krävs nu är att man verkligen går till botten med hela härvan så att man kan reda ut vilka som felat för att sedan gå vidare.

Tycker personligen inte att det som hände under själva krisen behöver utredas särskilt mycket, svårt att vara bra förberedd på det. Självklart kan man önska (och kräva(?)) att det ska skötas perfekt men jag tror det är omöjligt. Svårt att föreställa sig det kaos som bröt ut, hur rörigt allt var och just att alla faktiskt är människor.

Däremot tycker jag dte är viktigt att utreda de här sakerna som har hänt på hemmaplan med band som har raderats och stulits etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

För vad tsunamikatastrofen tydliggjorde mer än något annat var hur det egentligen stod till med socialdemokraterna!

Det är mycker enkelt att dölja att exempelvis en brandkår fungerar mycket dåligt om det aldrig blir eldsvådor, inträffar däremot en eldsvåda så blir det med ens

tvärtemot mycket svårt att dölja ineffektivitet och brister i organisationen!

Samma med en regering, när det lunkar på lååångsamt och utredningar mal på och man kan vänta in och se ifall problem kanske löser sig av sig själva

och det är mycket svårt för utomstående att se vem som gör vad, så kan det mesta döljas!

Inträffar däremot en katastrof så blir det med ens tvärtemot mycket svårt att dölja ineffektivitet och konflikter inom en organisation, ett strålkastarljus belyser mycket

tydligt samtliga fel och brister, funkade det eller funkade det inte? Nu visade det sig att antingen fungerade det inte alls eller så fungerade det mycker dåligt!

För mig blev detta väckarklockan om att socialdemokraterna inte var ungefär lika bra som alla andra utan tvärtom hade försummat kompetens till förmån för politik

och tappat verklighetsförankring till den milda grad att dom nästan var att likna vid en sekt, och att detta nu allvarligt hotade samhällets förmåga att hjälpa och

skydda det sina i utsatta situationer.

Den oförmåga att leva sig in i andra människors lidande och det bortskämda samt infantila sätt som skuldfrågan hanterades och att det enbart skylldes på andra

och endast sparkades nedåt skrämde mig mycket!

Händer det en allvarlig olycka i Sverige blir det KAtastrof, var min första tanke. Dom kommer strunta i olyckan och försöka göra så lite som möjligt

så dom efteråt inte ska kunna beslås med att ha begått något fel, precis som dom uppenbarligen är vana att göra mest hela tiden... allt medan människor dör!

När det verkligen gäller visar det sig vem som har medkänsla, mod och handlingskraft och denna enda gång när det verkligen gällde

visade sig sossarna vara fega samt handlingsförlamade!

Sen dess spelade politik mindre roll, det viktiga var att få bort socialdemokraterna ifrån makten - Hans lyckades 😏!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Tycker personligen inte att det som hände under själva krisen behöver utredas särskilt mycket, svårt att vara bra förberedd på det. Självklart kan man önska (och kräva(?)) att det ska skötas perfekt men jag tror det är omöjligt. Svårt att föreställa sig det kaos som bröt ut, hur rörigt allt var och just att alla faktiskt är människor.

Däremot tycker jag dte är viktigt att utreda de här sakerna som har hänt på hemmaplan med band som har raderats och stulits etc.

Det är viktigt att man granskar båda aspekterna. Hur själva katastrofarbetet förlöpte har man redan gått igenom i och med den första utredningen. Nu återstår att studera det tvivelaktiga rävspel som skett här på hemmaplan vad gäller försök till att dölja information m.m.

Redigerat av Löken
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker personligen inte att det som hände under själva krisen behöver utredas särskilt mycket, svårt att vara bra förberedd på det. Självklart kan man önska (och kräva(?)) att det ska skötas perfekt men jag tror det är omöjligt. Svårt att föreställa sig det kaos som bröt ut, hur rörigt allt var och just att alla faktiskt är människor.

Däremot tycker jag dte är viktigt att utreda de här sakerna som har hänt på hemmaplan med band som har raderats och stulits etc.

Det är viktigt att man granskar båda aspekterna. Hur själva katastrofarbetet har man redan gått igenom i och med den första utredningen. Nu återstår att studera det tvivelaktiga rävspel som skett här på hemmaplan vad gäller försök till att dölja information m.m.

Visst, det är viktigt att granska båda men jag tycker man ska lägga tygnden på hemmaplan eftersom det som hänt absolut inte får hända!

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
För vad tsunamikatastrofen tydliggjorde mer än något annat var hur det egentligen stod till med socialdemokraterna!

Det är mycker enkelt att dölja att exempelvis en brandkår fungerar mycket dåligt om det aldrig blir eldsvådor, inträffar däremot en eldsvåda så blir det med ens

tvärtemot mycket svårt att dölja ineffektivitet och brister i organisationen!

Samma med en regering, när det lunkar på lååångsamt och utredningar mal på och man kan vänta in och se och problem löser sig av sig själv och det är mycket svårt

att se vem som gör vad, så kan det mesta döljas!

Inträffar däremot en katastrof så blir det med ens tvärtemot mycket svårt att dölja ineffiktivitet och brister i organisationen, strålkastarljus belyser då mycket tydligt

alla fel och brister, funkade det eller funkade det inte? Nu visade det sig att antingen fungerade det inte alls eller så fungerade det mycker dåligt!

För mig blev detta väckarklockan om att socialdemokraterna inte var ungefär lika bra som alla andra utan tvärtom hade försummat kompetens till förmån för politik

och tappat verklighetsförankring till den milda grad att dom nästan var att likna vid en sekt, och att detta nu allvarligt hotade samhällets förmåga att hjälpa och

skydda det sina i utsatta situationer.

Den oförmåga att leva sig in i andra människors lidande och det bortskämda samt infantila sätt som skuldfrågan hanterades och att det enbart skylldes på andra

och enbart sparkades nedåt skrämde mig mycket!

Händer det en allvarlig olycka i Sverige blir det KAtastrof, var min första tanke. Dom kommer strunta i olyckan och försöka göra så lite som möjligt

så dom efteråt inte ska kunna beslås med att ha begått något fel, precis som dom är vana att göra mest hela tiden... allt medan människor dör!

När det verkligen gäller visar det sig vem som har medkänsla, mod och handlingskraft och denna enda gång när det verkligen gällde

visade sig sossarna vara fega samt handlingsförlamade!

Sen dess spelade politik mindre roll, det viktiga var att få bort socialdemokraterna ifrån makten - Hans lyckades 🙂!

Hans har självklart rätt. 😉

Förvisso är dessa stasi-metoder inte speciellt förvånande. Ett parti som suttit så länge vid makten som socialdemokraterna gör nästintill vad som helst för att få förnyat förtroende. Här har vi ett exempel på oerhörda övertramp. Därför är det mycket glädjande att vi nu fått ett maktskifte då det maktbegär socialdemokraterna annars skulle besuttit helt hade dominerat deras politik och deras brist på rakryggighet. Alla demokratier mår gott av att olika konstellationer alternarar i regeringsställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)

DN.

Är det rimligt att anta att någon av Perssons och Danielssons hantlangare lyckats stjäla de band med mest komprometterande material?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Nej, det är rimligt att anta att Folkpartiet Hackarna har tagit dem. 🙂

Korrumperade av SAP menar du? Nej det tror jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Skärp dig. Barnsligt att ta varje chans till att tvåla dit SAP och hylla regeringen. Det finns helt enkelt inget att snacka om då.

Det tidigare inlägget var en spekulation och format som en fråga. Hur förklarar du det inträffade? Vad finner du vara rimligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

😉

Flera med mig tyckte Linus inlägg var oväsentligt, istället väljer jag att följa forumreglerna för den här avdelningen. Det är nämligen bättre att tilldela varje diskussion en egen tråd.

Flera med mig tycker att hela din närvaro är oväsentlig och onödig. 🙂

Indeed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...