Jump to content
Annons

Efterspelet kring Tsunamikatastrofen


Löken (oregistrerad)

Recommended Posts

Löken (oregistrerad)

Här diskuterar vi det rubriken antyder. Ämnet är särskilt aktuellt idag då man nu funnit 100-tals band med backuper av mejltrafik som kan antas ha betydelse för utredningen av det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Här diskuterar vi det rubriken antyder. Ämnet är särskilt aktuellt idag då man nu funnit 100-tals band med backuper av mejltrafik som kan antas ha betydelse för utredningen av det hela.

Skulle vara fint om du kunde börja med ett ställningstagande eller en åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Skulle vara fint om du kunde börja med ett ställningstagande eller en åsikt.

Eftersom hanteringen av det hela är så pass illa skött av den tidigare regeringen och dess tjänstemän krävs det tydligen djupare utredningar där allt möjligt material analyseras.

Förra veckan fick vi ju reda på att regeringskansliet lät radera telefondata i förtid. Uppenbarligen ett tydligt försök att försöka röja undan den här typen av material. Telefondata raderade i förtid hos regeringen

Vad som nu krävs är att man med krafttag ånyo går igenom de här uppgifterna för att verkligen gå till botten med det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)

Man skulle kunna spekulera i att det är någon mer rakryggad tjänsteman som gömt undan den här informationen vars original tydligen inte längre varit tillgängligt för utredning. Skulle det hela vara sant så växer den här härvan avsevärt, dock helt beroende på vilken graverande information banden innehåller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
😉

Flera med mig tyckte Linus inlägg var oväsentligt, istället väljer jag att följa forumreglerna för den här avdelningen. Det är nämligen bättre att tilldela varje diskussion en egen tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

😉

Flera med mig tyckte Linus inlägg var oväsentligt, istället väljer jag att följa forumreglerna för den här avdelningen. Det är nämligen bättre att tilldela varje diskussion en egen tråd.

http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=8

http://www.student.se/forum/f15.html

http://www.beyan.net/topics.asp?intForum=1...+%26+Samh%E4lle

http://www.webvoter.net/forum/politik/

http://www.filosofiforum.com/

Osv...tänk vad google kan göra för en... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

😉

Flera med mig tyckte Linus inlägg var oväsentligt, istället väljer jag att följa forumreglerna för den här avdelningen. Det är nämligen bättre att tilldela varje diskussion en egen tråd.

Flera med mig tycker att hela din närvaro är oväsentlig och onödig. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)

Det är lustigt att man måste försvara sig varje gång man startar en ny diskussion krig ett intressant ämne.

Det står i den här forumavdelningens beskrivning att den här typen av diskussioner kan och får föras här. Låt de som är intresserade av att delta då göra det. Det skadar knappast någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Löken:

Nya regeringen är bäst bäst bäst bäst.

Gamla regeringen var skit skit skit skit.

Nöjd?

Nej jag är inte nöjd. Diskutera ämnet som tråden avser istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bla bla bla bla.

Om vi postar smileys i Lökens trådar hamnar de kanske i papperskorgen.

Se så, gå ut med ditt namn nu Löken! Och berätta gärna hur du hittade till Studio forum, varför du väljer att ennbart diskutera politik - när forumet handlar om musik, ljudteknik, inspelning och produktion - och varför du vill göra det just här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Bla bla bla bla.

Om vi postar smileys i Lökens trådar hamnar de kanske i papperskorgen.

Se så, gå ut med ditt namn nu Löken! Och berätta gärna hur du hittade till Studio forum, varför du väljer att ennbart diskutera politik - när forumet handlar om musik, ljudteknik, inspelning och produktion - och varför du vill göra det just här.

Nej det tänker jag inte göra och om ni inte respekterar det är det ert problem. Åter till ämnet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bla bla bla bla.

Om vi postar smileys i Lökens trådar hamnar de kanske i papperskorgen.

Se så, gå ut med ditt namn nu Löken! Och berätta gärna hur du hittade till Studio forum, varför du väljer att ennbart diskutera politik - när forumet handlar om musik, ljudteknik, inspelning och produktion - och varför du vill göra det just här.

Nej det tänker jag inte göra och om ni inte respekterar det är det ert problem. Åter till ämnet!

Men fattar du inte? Det finns liksom inget intresse kvar, eller? I princip har dte vart fem stycken som har diskuterat; Du, Hans, Kricke, Eternal och Fruppe69. Fruppe har redan sagt att han har tröttnat. Alla dina politiktrådar leder till en sämre stämning här på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Men fattar du inte? Det finns liksom inget intresse kvar, eller? I princip har dte vart fem stycken som har diskuterat; Du, Hans, Kricke, Eternal och Fruppe69. Fruppe har redan sagt att han har tröttnat. Alla dina politiktrådar leder till en sämre stämning här på forumet!

Du avgör knappast om det finns något sådant intresse. Däremot medverkar du till att skapa en dålig stämning i den här tråden så var god att håll dig till ämnet om du vill deltaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bla bla bla bla.

Om vi postar smileys i Lökens trådar hamnar de kanske i papperskorgen.

Se så, gå ut med ditt namn nu Löken! Och berätta gärna hur du hittade till Studio forum, varför du väljer att ennbart diskutera politik - när forumet handlar om musik, ljudteknik, inspelning och produktion - och varför du vill göra det just här.

Nej det tänker jag inte göra och om ni inte respekterar det är det ert problem. Åter till ämnet!

Men fattar du inte? Det finns liksom inget intresse kvar, eller? I princip har dte vart fem stycken som har diskuterat; Du, Hans, Kricke, Eternal och Fruppe69. Fruppe har redan sagt att han har tröttnat. Alla dina politiktrådar leder till en sämre stämning här på forumet!

Jo, men att dessa trådar leder till sämre stämning kan man inte klandra Löken för.

Jag har inte tröttnat än. 😄

Däremot har det ältats rätt intesivt de senaste dygnen så det finns inte så många nya argument.

Men när något nytt händer i tex Alliansen ger det virke åt fler debatter och kanske också nya argument.

Edit:

Föresten måste jag läsa på bättre och vänta på resultatet över det nya "fyndet" för att ge mig in i Tsunamikatastrofen.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Men fattar du inte? Det finns liksom inget intresse kvar, eller? I princip har dte vart fem stycken som har diskuterat; Du, Hans, Kricke, Eternal och Fruppe69. Fruppe har redan sagt att han har tröttnat. Alla dina politiktrådar leder till en sämre stämning här på forumet!

Du avgör knappast om det finns något sådant intresse. Däremot medverkar du till att skapa en dålig stämning i den här tråden så var god att håll dig till ämnet om du vill deltaga.

On topic: Det var väldigt dumt av regeringen att sköta det så som de gjorde, till och med pengafuskande moderater hade gjort det bättre!

Off topic: Nej jag avgör inte om det finns ett sådant intresse. Men det du inte förstår är ju att alla trådar slutar med pajkastning! Varför skapa en till då? Vem är det som skapar dålig stämning, jag har säkert bidragit men jag är här för andra orsaker än politik.

Du är här för att diskutera politik. På ett forum där man snackar om musik, ljudproduktion o.dyl. Du är på fel ställe!

Link to comment
Dela på andra sajter

till och med pengafuskande moderater hade gjort det bättre!

Det kan vi låta vara osagt iofs.

Hehe, det är klart, någonstans går gränsen.

Men alla tycker väl att det sköttes dåligt eller? Man kan ju inte påstå att regeringen gjorde det på rätt sätt liksom 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Off topic: Nej jag avgör inte om det finns ett sådant intresse. Men det du inte förstår är ju att alla trådar slutar med pajkastning! Varför skapa en till då? Vem är det som skapar dålig stämning, jag har säkert bidragit men jag är här för andra orsaker än politik.

Du är här för att diskutera politik. På ett forum där man snackar om musik, ljudproduktion o.dyl. Du är på fel ställe!

Jag önskar ingen pajkastning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic: Nej jag avgör inte om det finns ett sådant intresse. Men det du inte förstår är ju att alla trådar slutar med pajkastning! Varför skapa en till då? Vem är det som skapar dålig stämning, jag har säkert bidragit men jag är här för andra orsaker än politik.

Du är här för att diskutera politik. På ett forum där man snackar om musik, ljudproduktion o.dyl. Du är på fel ställe!

Jag önskar ingen pajkastning.

Dubbel-suck. Det är klart ingen önskar pajkastning men oavsett så leder det ju till det förr eller senare. Går man in i en av politiktrådarna kan man inte se vilken dte är eftersom alla diskuterar samma saker/smutskastar parallellt. Kricke t.ex skrev ju: "Läs mitt svar i den andra tråden." Är inte det bevis nog liksom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic: Nej jag avgör inte om det finns ett sådant intresse. Men det du inte förstår är ju att alla trådar slutar med pajkastning! Varför skapa en till då? Vem är det som skapar dålig stämning, jag har säkert bidragit men jag är här för andra orsaker än politik.

Du är här för att diskutera politik. På ett forum där man snackar om musik, ljudproduktion o.dyl. Du är på fel ställe!

Jag önskar ingen pajkastning.

Dubbel-suck. Det är klart ingen önskar pajkastning men oavsett så leder det ju till det förr eller senare. Går man in i en av politiktrådarna kan man inte se vilken dte är eftersom alla diskuterar samma saker/smutskastar parallellt. Kricke t.ex skrev ju: "Läs mitt svar i den andra tråden." Är inte det bevis nog liksom?

Jo, det blev lite rörigt helt klart när samma sak diskuterades över två eller fler trådar. 😄

Om jag förstått dig rätt tycker du att Löken ska ta ett större ansvar för de trådar han skapar?

Politiktrådarna skulle behöva en egen moderator. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gör så här. Alla som inte är intresserade (inklusive undertecknad) låter bli att öppna den här tråden; eller åtminstone låter bli att svara.

Kvar blir de tre-fyra eldskälar som älskar att diskutera samma sak om och om igen (där ingen kan låta sig överbevisas).

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic: Nej jag avgör inte om det finns ett sådant intresse. Men det du inte förstår är ju att alla trådar slutar med pajkastning! Varför skapa en till då? Vem är det som skapar dålig stämning, jag har säkert bidragit men jag är här för andra orsaker än politik.

Du är här för att diskutera politik. På ett forum där man snackar om musik, ljudproduktion o.dyl. Du är på fel ställe!

Jag önskar ingen pajkastning.

Dubbel-suck. Det är klart ingen önskar pajkastning men oavsett så leder det ju till det förr eller senare. Går man in i en av politiktrådarna kan man inte se vilken dte är eftersom alla diskuterar samma saker/smutskastar parallellt. Kricke t.ex skrev ju: "Läs mitt svar i den andra tråden." Är inte det bevis nog liksom?

Om jag förstått dig rätt tycker du att Löken ska ta ett större ansvar för de trådar han skapar?

Njao. Hålla sig till en allmän politiktråd och ta upp olika ämnen inom den hade väl räckt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gör så här. Alla som inte är intresserade (inklusive undertecknad) låter bli att öppna den här tråden; eller åtminstone låter bli att svara.

Kvar blir de tre-fyra eldskälar som älskar att diskutera samma sak om och om igen (där ingen kan låta sig överbevisas).

/Daniel

Precis. Gillar man det inte behöver man inte läsa.

Jag ser debatterandet som personlig utveckling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njao. Hålla sig till en allmän politiktråd och ta upp olika ämnen inom den hade väl räckt?

Känns som att den skulle fylla två sidor på en timma. Värre än forumets längsta tråd. Skulle bli för jobbigt att hänga med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gör så här. Alla som inte är intresserade (inklusive undertecknad) låter bli att öppna den här tråden; eller åtminstone låter bli att svara.

Kvar blir de tre-fyra eldskälar som älskar att diskutera samma sak om och om igen (där ingen kan låta sig överbevisas).

/Daniel

Precis. Gillar man det inte behöver man inte läsa.

Jag ser debatterandet som personlig utveckling.

Jag gillar också att diskutera/debattera, men inte samma sak om och om igen; där dessutom vissa personer verkar mest vara ute för att provocera än att skapa en ordentlig debatt.

Dessutom är det tråkigt med debatter mellan två väggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gör så här. Alla som inte är intresserade (inklusive undertecknad) låter bli att öppna den här tråden; eller åtminstone låter bli att svara.

Kvar blir de tre-fyra eldskälar som älskar att diskutera samma sak om och om igen (där ingen kan låta sig överbevisas).

/Daniel

Precis. Gillar man det inte behöver man inte läsa.

Jag ser debatterandet som personlig utveckling.

Jag gillar också att diskutera/debattera, men inte samma sak om och om igen; där dessutom vissa personer verkar mest vara ute för att provocera än att skapa en ordentlig debatt.

Dessutom är det tråkigt med debatter mellan två väggar.

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Så Löken, börja debattera nu då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar också att diskutera/debattera, men inte samma sak om och om igen; där dessutom vissa personer verkar mest vara ute för att provocera än att skapa en ordentlig debatt.

Dessutom är det tråkigt med debatter mellan två väggar.

Jag gillar inte heller att diskutera samma saker om och om igen. Men ibland blir det oundvikligt. Det var lite problematiskt att hinna läsa allt som skrivits när man inte varit närvarande några timmar. Och sedan att komma ihåg någons uttalande sedan långt tillbaka.

Och man är inte så seriös att man sitter med anteckningsblock.

Det är alltså en tidsfråga.

Tråkigt med debatter mellan två väggar? Jo, det kan man tycka. Men jag ser det som en utmaning. Även om man inte når sitt mål (att övertyga "andra sidan") kan det bli vinst ändå. För själva processen kan vara nog så givande.

Isch jag borde gå och lägga mig. ZzZ

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...