Jump to content
Annons

Önskad funktion:

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Moderatorer:

jag har en önskan!

Jag skulle vilja kunna välja ut de forumavdelningar som intresserar mig, t ex Inspelning, hårdvara, mjukvara, mixning etc, och få upp de senaste trådarna samlat från dessa. Såsom startsidan fast med valfria avdelningar. (Skulle ju vara lätt ordnat om man kunde göra en sökning på flera avdelningar utan sökord, o sen bokmärka resultatsidan)

Jag tror detta skulle uppskattas av många, speciellt som Forumet börjar bli väldigt stort. Samtidigt skulle fler underavdelningar kunna komma till utan att man tappar överblicken, eftersom man själv väljer det man är intreesserad av. Använder man inte FL Studio så är man inte intresserad av dessa trådar ändå.

Sen önskar jag oxå att systemet Soundscape får en egen avdelning liksom PT.

Det är ett likvärdigt om inte bättre system, som idag ingår i SSL, vilket borde göra det intressant ur flera aspekter.

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat
Bra idé! Dock så beror ju "braheten" i förslaget på hur lätt/svårt det är att utföra.

Hade man kunnat söka på ord med 0 bokstäver o bara välja ämnen att söka i, så hade det vart kirrat! 😎

Postat (redigerat)
Moderatorer:

jag har en önskan!

Jag skulle vilja kunna välja ut de forumavdelningar som intresserar mig, t ex Inspelning, hårdvara, mjukvara, mixning etc, och få upp de senaste trådarna samlat från dessa. Såsom startsidan fast med valfria avdelningar. (Skulle ju vara lätt ordnat om man kunde göra en sökning på flera avdelningar utan sökord, o sen bokmärka resultatsidan)

Jag tror detta skulle uppskattas av många, speciellt som Forumet börjar bli väldigt stort. Samtidigt skulle fler underavdelningar kunna komma till utan att man tappar överblicken, eftersom man själv väljer det man är intreesserad av. Använder man inte FL Studio så är man inte intresserad av dessa trådar ändå.

Sen önskar jag oxå att systemet Soundscape får en egen avdelning liksom PT.

Det är ett likvärdigt om inte bättre system, som idag ingår i SSL, vilket borde göra det intressant ur flera aspekter.

jag har sedan länge haft samma förslag gällande demoforumet och genres. allt intresserar inte alla helt enkelt.

det hela är ganska enkelt att lösa tekniskt -eller åtminstone inte svårt.

en cookie på klientsidan/alternativt extra tabell relaterad till användaren (eller varför inte en extra kolumn i användartabellen med värden och lämpliga avgränsare), som lagrar indexvärden för de forumgrupper som intresserar vederbörande, och en dynamiskt uppbyggd sql-sats på startsidan för att hämta relevant information.

edit:dags att äta

Redigerat av Itzhak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.