Chip_saffire Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 (redigerat) Fick mitt nya ljudkort (saffire pro 26 i/o) i i måndags, så här kommer första inspelningen! Allt är inspelat i mitt garage. Jag är ganska nöjd med resultatet, framförallt eftersom det är första gången jag själv mickar ut trummor och gör allt själv, från gunden! Låten är skriven av Tomas Bäcklund, han spelar även allt förutom Trummor och bas. Jag är ingen trummis, men fick ändå sätta mig ner och ta mig själv i kragen! Basen behärskar jag på ett (enligt mig) mycket bättre sätt 😉 Säg gärna vad ni tycker! http://download.yousendit.com/784E860D0A4B2E13 /Chip Redigerat 13 oktober 2006 av Chip_saffire
Fidden Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 You must be logged in to download this file doh!
Chip_saffire Postat 13 oktober 2006 Trådstartare Postat 13 oktober 2006 (redigerat) Sug.. fixar en ny länk! http://www.lightningmp3.com/live/file.php?fid=5272 Sååå! Enjoy! Redigerat 13 oktober 2006 av Chip_saffire
Fidden Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Låter finfint, gillar't. Jag vill också ha riktiga trummor, give me! Kanske att trummorna ska bak liite i mixen, alternativt gitarrerna fram lite i versen. I refrängen sitter allt som en smäck. Förutom kanske riden (heter det så?) som ligger lite högt. Snyggt med frasen "like a tamburine" följt av tamburinslag 🙂 Kanske märks någonstans att du inte är trummis, men över lag tycker jag du gör ett lysande jobb där också.
Chip_saffire Postat 13 oktober 2006 Trådstartare Postat 13 oktober 2006 Tack Fidden! Jo trummorna ska ba liite i mixen. Tror det räcker med att sänka överhänget med ungefär -5db... då kommer klockan på riden ned också, för den är, som du säger, lite väl framträdande! Jo, det är som första gången jag spelar in mig själv, så man märker ju att man kanske ska hålla sig borta från en del grejer som känns roligt att spela men som kanske låter mindre bra! Tänker då på fillet i slutet.. Ingen fullträff direk! Samtidigt svårt att veta när man inte riktigt vet hur låten går, jag spelade bara till akustisk gitarr i lurarna..
Lundin Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Hej Chip. Det vore fint om du kikar lite på våra enkla regler här på forumet. Tack på förhand
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.