rockphoto Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 // Inlägg kommer ursprungligen från denna tråd /admin jag själv som fotograf ser allvaret i en bildstöld. Dock så är det inte bara privatpersoner som snor bilder. utan tidningar oxå. har haft mina tvister med olika tidningar, men vunnit tvisterna i slutändan. men bildstölder gillas INTE! Medhåll och kul med en till fotograf här. /Hasse
Bassebas Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Annars kan man ju vara lika cool som jag och ha en bild på sig själv! 😄😛😉
djonas Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Annars kan man ju vara lika cool som jag och ha en bild på sig själv! 😄😛😉 FET-WORD! 🙁
VacUm Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Annars kan man ju vara lika cool som jag och ha en bild på sig själv! 🙁 😛 😉 FET-WORD! 🙂 japp! 😄
Woxxy Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Jag anser det inte vara fel att använda någon bild som är skapad av någon annan, förminska den till avatarstorlek och använda den på något forum. T.o.m. google har ju sina thumbnails. Isåfall skulle dessa också vara olagliga. http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_use Ser ingen anledning till att jaga någon forumanvändare och ställa honom inför rätten och få honom att betala tills han är ännu fattigare än han redan var sen innan, bara för att han använt 100x100 pixlar. Att ta en bild och ändra på den (så som det gjordes här) kallas för 'skändande av konstverk' och är olagligt.
Florian le Sage Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 (redigerat) Förresten är det någon som kan tala om hur man lägger upp bilder i ett inlägg ifrån sin egen dator-mina bilder? Redigerat 15 oktober 2006 av Florian le Sage
Overkill Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Förresten är det någon som kan tala om hur man lägger upp bilder i ett inlägg ifrån sin egen dator-mina bilder? imageshack.us
MrPhil (oregistrerad) Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Att sno en bild från nätet är ju helt OK. Tänk på allt annat som snos. Att använda den för att förolämpa en forumpolare är ju en helt annan sak. 🙂😲😄 Att sno en bil från parkeringen är ju helt OK. Tänk på allt annat som snos. Att använda den för att köra över en forumpolare är ju en helt annan sak. 🙂😛😄 😄😄😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.