Jump to content
Annons

Program för Line in inspelning?

jollehojje (oregistrerad)

Recommended Posts

Tjena igen! Jag har införskaffat en sladd mellan min keyboard och datorns linjeingång. Jag får fram ljud i datorns högtalare. Men hur ska man spela in? Jag har provat att högerklicka upp egenskaperna för den lilla högtalarikonen längst ner till höger och reglerat upp volymen för linjeingången och tryckt: inspelning. Men det blir inget inspelat i alla fall. Hur ska jag göra? Har ett AC97 realtec ljudkort.

Dela på andra sajter

Annons

I volymkontrollen, gå in på Options->Properties. I rutan "Adjust volume for" välj "Recording" tryck OK. Se där till att rutan under line-in kontrollen är iklickad. Gissningsvis står den på Mic-ingången för tillfället.

(du får översätta menynamnen till svenska själv för jag minns inte vad de heter)

Dela på andra sajter

Finns flera bra program, men de flesta kostar en del, hur mycket hade du tänkt lägga ut? Vad vill du att programmet ska klara av?

Edit: Läste fel först :rolleyes:

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Jag har provat att högerklicka upp egenskaperna för den lilla högtalarikonen längst ner till höger och reglerat upp volymen för linjeingången

När du klickar på högtalaren får du fram uppspelningsmixern. Så den där volymen är för hur starkt du ska höra keyboarden (line in) i dina högtalare.

Gör nu såhär:

• Gå till Alternativ-menyn uppe till vänster och välj Egenskaper
  • Ändra Justera volymen för: Uppspelning till Inspelning istället
  • ...och klicka OK
  • Nu får du upp inspelningsmixern!
  • Klicka Välj under regeln Line in och justera inspelningsvolymen
  • Nu kan du spela in. Behöver du ett program är Audacity och Kristal enkla och gratis.

Dela på andra sajter

Tackar för svaren! Nu funkar det att spela in, i moviemaker 2. Jag var tvungen att byta dator och det lustiga var att på denna dator behövde jag inte ställa in någon LINE IN : Inspelning alls. Den stod fortfarande på uppspelning, på den andra datorn funkar inget av dem. Tråkiga är att jag är på en söligare dator. Men som sagt tack!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.