Bone Postat 12 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 12 oktober 2006 (redigerat) Soundscape:s isf Tackar, visste jag inte om. Men det var lite utanför min prisklass. Redigerat 12 oktober 2006 av Bone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Soundscape:s isf Tackar, visste jag inte om. Men det var lite utanför min prisklass. 4500 + beroende på vilken I/O du väljer. i-box8 LINE kostar €175 har jag för mig. Så summa summarum runt 6500 kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 13 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 13 oktober 2006 Ja det verkar ju trevligt. Men jag har tyvärr bara runt 3-4000 att röra mig med. Kanske kan skjuta till en femhundring på sin höjd. Så det är 2000 mer än vad jag har råd med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 14 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 14 oktober 2006 Nu har jag blivit erbjuden att köpa ett M-audio Delta 66 för runt tusingen. Vad säger ni, ska jag slå till? Om jag skrapar ihop dom pengarna så har jag ju 3-4000 (inbytespengarna på musikaffären) att beställa preamp, volymkontroll och annat skoj för. Några frågor dock. Vet någon hur det funkar om jag använder tex kör mitt midiklaviatur genom en midisport, brukar det strula med Delta 66? Några andra problem runt Delta 66? Tex Dåliga drivrutiner eller nåt liknande? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 (redigerat) Nej, dina problem sitter i M-audio FW410 som jag inte hört mycket mer än klagomål på. Tråkigt att du skulle få en så dålig introduktion i firewire-världen 🙂 hmmm.. jag måste ha haft ett halleluja-exemplar? Mitt 410 har funka utmärkt...(å andra sidan så har jag ju mac 😆 ) Det enda negativa jag känner med det är ju att det är bara 2 ingångar (preamp/line)... Därför så är jag på väg att byta till nå större... EDIT; Ang "mac-kommentaren"... skulle ba tråkas lite... ingen diskussion ang skillnaden mac/pc här..) Redigerat 14 oktober 2006 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 15 oktober 2006 Dela Postat 15 oktober 2006 Milt optimala ljudkort hade varit 6line in, 2ut, midi och 2xlr med preamp. Samt en extern mixer som ett riktigt bord istället för en mixer i datorn, vill kontrollera det mesta med rattar istället för småklickandes på skärmen. Vill även att detta ljudkort kan fungera som en mixer med datorn av, så att man kan koppla in lite kul grejer och lira utan att behöva köra allt genom datorn. Har du kollat in detta kort... jag kör med en sån och är hittills mycket nöjd =) Bir ju 2 extra ingångar men det kan ju inte skada? Riktigt fint pris också på thomann... kostar 11 500:- på musikbörsen och 6500 på thomann... behöver jag säga mer http://www.thomann.de/thoiw5_tascam_fw1082_prodinfo.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 16 oktober 2006 Dela Postat 16 oktober 2006 hmmm.. jag måste ha haft ett halleluja-exemplar? Mitt 410 har funka utmärkt...(å andra sidan så har jag ju mac 🙂 ) Det enda negativa jag känner med det är ju att det är bara 2 ingångar (preamp/line)... Därför så är jag på väg att byta till nå större... EDIT; Ang "mac-kommentaren"... skulle ba tråkas lite... ingen diskussion ang skillnaden mac/pc här..) Givetvis strular inte alla 🙂 Men jag har nog inte hört så mycket skit om något annat ljudkort i den prisklassen. Skönt att det funkar bra för dig iaf 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 21 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2006 Hittade ett nytt alternativ. Vad sägs om ett M-Audio Delta 1010LT och en Presonus Bluetube DP och en Samson C-control? Köpte hem "13 ljudkort under 2000:-"-Pdf:en och det ljudkortet verkade riktigt prisvärt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 21 november 2006 Trådstartare Dela Postat 21 november 2006 Hittade ett nytt alternativ. Vad sägs om ett M-Audio Delta 1010LT och en Presonus Bluetube DP och en Samson C-control? Köpte hem "13 ljudkort under 2000:-"-Pdf:en och det ljudkortet verkade riktigt prisvärt. Har bestallt det ovanstaende. Tack for allas tips. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 18 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2007 Nu har jag äntligen, efter 8 veckors strul och väntande, fått mitt M-Audio Delta 1010 LT. Har inte installerat det än, har nu två frågor. 1. Jag ska ha en Presonus Bluetube Dp i xlr-jacken. Har ändrat jumprarna enligt figur 2 nedan, är det rätt eller är det som på 2 A jag ska ha? 2. Visst borde man kunna installera de senaste drivrutinerna från M-audio direkt? Eller måste man ta dom från CD:n först och sen uppgradera med de senaste drivrutinerna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Punkaren Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Jag har testat ett par ljudkort, , , de är väl rätt likvärdiga. ESI 1010 Emu 1820m Terratech Phase88 Maudio 1010 De jag personligen tyckt varit lite bättre är Emu1820m och Terratech Phase88. Light Head, Kan inte du va bussig och berätta vilka för och nackdelar du tycker Emu 1820 och ESI 1010 har. Jag står och väljer mellan just de korten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 26 september 2007 Trådstartare Dela Postat 26 september 2007 Hallå igen! Bumpar den här tråden igen då jag beställt min nya musikdator men tyvärr så fanns inte det ljudkort jag ville ha kvar på marknade. Jag ville ha Presonus Firebox för jag har läst mycket bra om den och den är i en schysst prisklass. Men de har tagit bort den, uppdaterat den och ökat priset. Så nu har jag blivit erbjuden attt köpa ett nytt Focusrite Saffire Pro 26 I/O men det ligger liiite högt i pris för mig. Tror att de kunde kapa priset litevgrann. Men det jag undrar hur preampsen och drivrutinerna i Saffire-kortet står sig mot exempelvis Echo Layla 3G (blir som en direkt fråga till Claes 😱 ). Jag kommer inte på några fler likvärdiga ljudkort i den prisklassen, ca 3-5500:-, så har ni fler tips är dom välkommna. Skriv gärna hur drivrutinerna, stabiliteten och preampsen är. M-Audio-ljudkort behöver ni inte tipsa om, för de kommer jag aldrig mer att röra i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 27 september 2007 Trådstartare Dela Postat 27 september 2007 Hallå igen! Bumpar den här tråden igen då jag beställt min nya musikdator men tyvärr så fanns inte det ljudkort jag ville ha kvar på marknade. Jag ville ha Presonus Firebox för jag har läst mycket bra om den och den är i en schysst prisklass. Men de har tagit bort den, uppdaterat den och ökat priset. Så nu har jag blivit erbjuden attt köpa ett nytt Focusrite Saffire Pro 26 I/O men det ligger liiite högt i pris för mig. Tror att de kunde kapa priset litevgrann. Men det jag undrar hur preampsen och drivrutinerna i Saffire-kortet står sig mot exempelvis Echo Layla 3G (blir som en direkt fråga till Claes ☺️ ). Jag kommer inte på några fler likvärdiga ljudkort i den prisklassen, ca 3-5500:-, så har ni fler tips är dom välkommna. Skriv gärna hur drivrutinerna, stabiliteten och preampsen är. M-Audio-ljudkort behöver ni inte tipsa om, för de kommer jag aldrig mer att röra i. *Bump* Ingen som har några synpunkter eller info? Måste snart bestämma mig, skulle vara trevligt med lite mer kött på benen än ett par forumsökningar och Focusrites egna säljsnack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik.brunzell Postat 27 september 2007 Dela Postat 27 september 2007 4sound säljer Presonus-kort, alla modeller så vitt jag kunde se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 27 september 2007 Trådstartare Dela Postat 27 september 2007 4sound säljer Presonus-kort, alla modeller så vitt jag kunde se. 😛 Eeeehhhh.......ok. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik.brunzell Postat 28 september 2007 Dela Postat 28 september 2007 ...och även Thomann verkar göra det, dessutom till bra priser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 29 september 2007 Trådstartare Dela Postat 29 september 2007 ...och även Thomann verkar göra det, dessutom till bra priser.Menn´, okej....du vet inte om det finns någon form av sökmotor på internet som man kanske skulle kunna använda för att hitta information om ljudkort? Eller kanske rent utav ett ställe där folk samlas och pratar om sina hobbies virituellt? Som ett forum typ, liksom ba´? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik.brunzell Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Prova detta forum, annars finns det säkert (men utan min vetskap idag). Tillverkarnas hemsidor brukar ju innehålla fakta om deras produkter, men det stämmer ibland inte överens med verkligheten. Kolla Sound on sound, Mix online och så vidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 29 september 2007 Trådstartare Dela Postat 29 september 2007 Hmmmmm......måste hålla......bort........ironin.......exploderar.........hjärnan kollapsar......... 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik.brunzell Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 Det var inte avsett som ironi, utan som lämpliga svar på den frågan som ställts... Allvarligt talat, det finns mängder av nätresurser, men det tar tid att hitta de som är bra. Frågor som ställs här verkar ofta få bra svar (till slut), så det är nog bästa stället att starta med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 29 september 2007 Trådstartare Dela Postat 29 september 2007 Det var inte avsett som ironi, utan som lämpliga svar på den frågan som ställts...Allvarligt talat, det finns mängder av nätresurser, men det tar tid att hitta de som är bra. Frågor som ställs här verkar ofta få bra svar (till slut), så det är nog bästa stället att starta med. Har du läst tråden? Jag vet vad Thomann, 4sound, Musikbörsen och Emusic har för webadresser. Jag har sökt här på forumet, sökt på www.kontrollrummet.com, sökt på google osv osv osv........... Det är inte det jag är ute efter. Jag är ute efter folk som använt och/eller testat dom ljudkort som jag funderar på och vet hur pass stabila dom är och hur bra preamps dom har. Vill jag läsa säljsnack går jag in på respektive tillverkares hemsida! Vill ha erfarenheter och subjektiva åsikter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik.brunzell Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 Jag har nog missförstått en del här. Hoppas på bra och konstruktiva inlägg från andra, det har kommit en del hittills. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.