Jump to content
Annons

Vill bara säga hej till mina "kollegor"

MrMackie (oregistrerad)

Recommended Posts

MrMackie (oregistrerad)

Hello på er!

Jag är en dansk man från DK bosatt i Skåne sen 4 år. Jobbat med musik sen jag var 5 år. Producerar i egen studio som jag har i hemmet. Spelar flera instrument, men huvudinstrumenten är gitarr och klaver. Jag spelar allt från rock till klassisk musik. Min studio är baserad på MAC med OS X 10.4.7. Cubase SX, Reason 3.0.5. Jag har en Mackie 32/8/4 och en masse annat hardware. Kör effekter från TC Electronics, blant annat TC Powercore. Jag har ett antal bra mikrofoner vararv två av dom är rör. Kör kompression på mina Drawmer rör kompressor.

Dagligen jobbar jag som IT ansvarig på ett förlag. Är ansvarig för IT support på MAC. Vet en masse om MAC, och kan säkert hjälpa om nån behöver hjälp.

Har säkert glömt nått, men fråga gärna.

/Peter

Dela på andra sajter

Annons
MrMackie (oregistrerad)

Detta forum ser kanon bra ut! Kommer säkert att lära mig en massa här, och förhoppningsvis få lite kontakter.

Dela på andra sajter

Verkar vara snälla människor härinne.....kanon

nån som har erfaring utav Reason Piano Refill?

Jag äger ett exemplar ja... vad vill du veta/ha hjälp med?

Dela på andra sajter

MrMackie (oregistrerad)

Härligt! Jag har hört mycket om den - och bara bra! Men är den verkligen så bra som folk säger? I så fall ska jag köpa genast!

/Peter

Dela på andra sajter

MrMackie (oregistrerad)

😲 Men......??? svenskare är ju snälla människor? Det hade jag ALDRIG trott....he he

Tack för alla svaren!

Trevligt att vara här!

Dela på andra sajter

Välkommen hit MrMackie :-) Kul att ha en dansk här. Du har landat i en smältdegel av människor, alla med ett gemensamt intresse, att skapa musik. Jag har varit med här sedan augusti och jag skojar inte när jag säger att det faktiskt förändrat mitt liv *ler*. Är MYCKET gladare nuförtiden när jag får stå i min passion - sången - och samarbeta med så många trevliga och generösa människor (mest killar, fast det gör ju inget 😳 ).

Så, kliv in o känn dig som hemma!

Dela på andra sajter

MrMackie (oregistrerad)

Hej alla! Oooj! Har varit borta och ser hur många som har svarat mig nu i helgen! Ni är verkligen trevliga människor här! Kanon!!! Jag känner mig verkligen välkommen! Tack så hemskt mycket! Kunde vara trevligt om man kunde arrangere ett träff på något sätt! Vet ej hur man kan göra det - men jag känner att det kunde vara skoj!

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg!

/Peter

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.