MrMackie (oregistrerad) Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Hello på er! Jag är en dansk man från DK bosatt i Skåne sen 4 år. Jobbat med musik sen jag var 5 år. Producerar i egen studio som jag har i hemmet. Spelar flera instrument, men huvudinstrumenten är gitarr och klaver. Jag spelar allt från rock till klassisk musik. Min studio är baserad på MAC med OS X 10.4.7. Cubase SX, Reason 3.0.5. Jag har en Mackie 32/8/4 och en masse annat hardware. Kör effekter från TC Electronics, blant annat TC Powercore. Jag har ett antal bra mikrofoner vararv två av dom är rör. Kör kompression på mina Drawmer rör kompressor. Dagligen jobbar jag som IT ansvarig på ett förlag. Är ansvarig för IT support på MAC. Vet en masse om MAC, och kan säkert hjälpa om nån behöver hjälp. Har säkert glömt nått, men fråga gärna. /Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Välkommen! Känn dig som hemma! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Trevligt med ytterligare en macfrälst musiknörd, välkommen. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Välkommen! Känn dig som hemma! 😛 Hej! Tack skall du ha! Det gör jag redan! :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Detta forum ser kanon bra ut! Kommer säkert att lära mig en massa här, och förhoppningsvis få lite kontakter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Välkommen till vår trevliga skara! Hoppas du trivs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Välkommen ska du var, och känna dig 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Verkar vara snälla människor härinne.....kanon nån som har erfaring utav Reason Piano Refill? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Trevligt med ytterligare en macfrälst musiknörd, välkommen. 🙂 håller med tbruce.. mac is the shit.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 YEP IDF, it really is! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Hej och välkommen till mitt forum, ty jag är Gud! Nåja... 😄 Jag gillar också äpplen 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 Verkar vara snälla människor härinne.....kanon nån som har erfaring utav Reason Piano Refill? Jag äger ett exemplar ja... vad vill du veta/ha hjälp med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 Härligt! Jag har hört mycket om den - och bara bra! Men är den verkligen så bra som folk säger? I så fall ska jag köpa genast! /Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 Jag försöker ladda hem din låt Allansson, men det går inte så bra med det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 Trevligt med ytterligare en macfrälst musiknörd, välkommen. 🙁 håller med tbruce.. mac is the shit.. 😄 Hallelule!! 🙂 Välkommen hit!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 Sjovt 😄 Velkommen, og ha' det godt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 Hej hej! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 Tjenare! Välkommen hit. Jag brukar prata en dialekt från gylland när jag fått i mig för många öl... förmodligen var det dansk öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 12 oktober 2006 Dela Postat 12 oktober 2006 För att vara en dansk bosatt i Skåne är du ju fullständigt begriplig. 😆 Hejs och välkommen hit, pilsner finns i kylen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 😲 Men......??? svenskare är ju snälla människor? Det hade jag ALDRIG trott....he he Tack för alla svaren! Trevligt att vara här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Hej å välkommen ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Kul med danskar! Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Haj po daj...som vi säger i skaune 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stensdotter Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Välkommen hit MrMackie :-) Kul att ha en dansk här. Du har landat i en smältdegel av människor, alla med ett gemensamt intresse, att skapa musik. Jag har varit med här sedan augusti och jag skojar inte när jag säger att det faktiskt förändrat mitt liv *ler*. Är MYCKET gladare nuförtiden när jag får stå i min passion - sången - och samarbeta med så många trevliga och generösa människor (mest killar, fast det gör ju inget 😳 ). Så, kliv in o känn dig som hemma! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 (redigerat) nån som har erfaring utav Reason Piano Refill? Hej och välkommen! Glöm inte bort att söka efter trådar 😉 Den här bjuder jag på! Skriv gärna mer i den tråden om du fortfarande har frågor. Det är så vi får ett levande och informationsrikt forum. Redigerat 13 oktober 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Välkommen! Tror att mac är ett bra val. Här är det pc just nu. Oj, välkommen vae ju det som skulle skrivas, VÄLKOMMEN! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Antevante Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Hejsan. Välkommen! Är på gång att införskaffa Mac så det var ju passande, ha det 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrMackie (oregistrerad) Postat 15 oktober 2006 Dela Postat 15 oktober 2006 Hej alla! Oooj! Har varit borta och ser hur många som har svarat mig nu i helgen! Ni är verkligen trevliga människor här! Kanon!!! Jag känner mig verkligen välkommen! Tack så hemskt mycket! Kunde vara trevligt om man kunde arrangere ett träff på något sätt! Vet ej hur man kan göra det - men jag känner att det kunde vara skoj! Hoppas ni alla har haft en trevlig helg! /Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 15 oktober 2006 Dela Postat 15 oktober 2006 Hej, hoppas inte svenskarna har avdanskifierat dig bara. Och välkommen förstås! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 15 oktober 2006 Dela Postat 15 oktober 2006 Välkommen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.