Jump to content
Annons

Greppbräda till fiol

Desecrated

Recommended Posts

Annons

jo, men så är mina gitarrer, mandoliner, basar och annat elände jag släppat på mig.

Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😉

Dela på andra sajter

jo, men så är mina gitarrer, mandoliner, basar och annat elände jag släppat på mig.

Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😄

men, blir det inte väldigt knepigt med vibrtot? violinister brukar ju inte köra sitt vibrato på samma sätt som gitarrister.

Dela på andra sajter

Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😄

men, blir det inte väldigt knepigt med vibrtot? violinister brukar ju inte köra sitt vibrato på samma sätt som gitarrister.

tror iof att man inteär ute efter ett vibrato om man planerar att köpa en sån greppbräda... å folkmusiker som man är så klarar man sig å andra sidan alldeles utmärkt utan vibrato... för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.."

Dela på andra sajter

Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😆

tror iof att man inteär ute efter ett vibrato om man planerar att köpa en sån greppbräda... å folkmusiker som man är så klarar man sig å andra sidan alldeles utmärkt utan vibrato... för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.."

tack för svaret. är inte så hemma på tekniken inom folkmusik.

Dela på andra sajter

Och vad kostar ett sådant elände då ?

http://www.prylbanken.se/annons/360191/

ååå bara 30.000 begagnat, en sån tar jag, mycket trevligare än att köpa en liten gräppbräda för 97 kronor.

jädrar.. åttsträngad var den med.. 😆

men då är fyra av dom strängarna resonanssträngar... Alla vi på forumet som lirar nyckelharpa har ju 12 resonanser 😄

Dela på andra sajter

ååå bara 30.000 begagnat, en sån tar jag, mycket trevligare än att köpa en liten gräppbräda för 97 kronor.

men då är fyra av dom strängarna resonanssträngar... Alla vi på forumet som lirar nyckelharpa har ju 12 resonanser 😉

läckert.. 😉

"alla vi" ? 🙂:rolleyes:😆

Dela på andra sajter

men då är fyra av dom strängarna resonanssträngar... Alla vi på forumet som lirar nyckelharpa har ju 12 resonanser 😉

läckert.. 😆

"alla vi" ? 🙂:rolleyes:😆

precis... eller.. typ... jag?... 😉

Dela på andra sajter

för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.."

hihi... =)

Fan det här har jag missat! Måste skaffas så kan man ju fuska sig fram på ett helt nytt sätt! Hurra!

Hur var det, nån som fått tag på ett ex?

Dela på andra sajter

för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.."

hihi... =)

Fan det här har jag missat! Måste skaffas så kan man ju fuska sig fram på ett helt nytt sätt! Hurra!

Hur var det, nån som fått tag på ett ex?

Jag har beställt en nu i alla fall, så fort jag får den skall ni få en review.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.