Jump to content
Annons

Kenneth F - The Illusion


Kenta K

Recommended Posts

Hej allihopa! 😳 Ja, då var det till o slänga up en dänga till! He he. .

Vad kan jag säga om denna låt. En ganska standard trance låt. Påminner mycke om en annan låt, men jag kan fan inte komma på vilken? Tror det är en blandning mellan flera olika låtar.. ? Men om ni vet om nån låt smo låter exakt som min ska jag ta bort den, för då är det nog jag som har hört nån låt precis innan jag gjorde denna låten..

Ja, ja, Comments pls 😄

  • LÅTNAMN: The Illusion
  • ARTIST/GRUPP: Kenneth F
  • GENRE: Trance
  • LÅTLÄNGD: 05:03
  • KOMPOSITÖR: Kenneth F
  • PRODUCENT: Kenneth F
  • INSPELNINGSÅR: 2006
  • FORMAT: MP3
  • STORLEK: 9.28 Mb
  • STATUS: Mixing. . .

Låtlänk:

Kenneth F - The Illusion

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då ska vi se!

Ohh häftig början! Gillar arpegiatorn!

Nu kom breaket... sköna stråkar! TRANCE!!!! 😄

Neh fan detta låter bra! Kanske lite mycket reverb en aning bara.. Eller är det för mkt bas på stråkarna? Kan inte riktigt avgöra det!

Nice tune bro! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ja början e skönt maffig, låter fylligt! bra där, sånt tycker jag e svårt o få till.

påminner om Richi M, bra..

Men låter som lite för mycket reverb på vanguarden? 🙂 låter grötigt när den kommer in!

vackert vid 2:30 där när det drar igång igen... fan detta va ju sooft... grymt uppdatera! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborn:

Man får tacka! 🙂

Alltid roligt att få kommentarer från en som är så duktig på att göra musik som du är. Och spes när vi gör samma "typ" musik!

Skall kolla up reverbet på min lilla Vanguard. 😎

shiny1:

Ja, maffigheten är inte det lättaste. Det hade jag problem med i början också. Liksom oavsett vad man gorde så lät det som att något fattades. . .

Men det problemet lär man sig. Vilka ljud man ska använda och vilka effekter som passar och sånt. . . Tillslut sitter det!

Att du tycker det påminner lite som Richi M? TACK! ! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

space intro, fränt. fint rymd hellan kick och bassline! Rullande bassline är något vi gillar skarpt xD breaket är fint, buildup fräckt alá Fred Baker & Greg Nash style... Leadet är väl inte det mest kreativa men det sitter fint med låten. Låten hade inte behövt va så lång, det hade räckt att avsluta 3.50, isf så skulle det ha exploderat och fallit in nå yttlerligare element som hade drivit på bättre än leadet, men det är helt klart en bra insats du gjort!

Keep on bangin' mate.

Link to comment
Dela på andra sajter

space intro, fränt. fint rymd hellan kick och bassline! Rullande bassline är något vi gillar skarpt xD breaket är fint, buildup fräckt alá Fred Baker & Greg Nash style... Leadet är väl inte det mest kreativa men det sitter fint med låten. Låten hade inte behövt va så lång, det hade räckt att avsluta 3.50, isf så skulle det ha exploderat och fallit in nå yttlerligare element som hade drivit på bättre än leadet, men det är helt klart en bra insats du gjort!

Keep on bangin' mate.

Ja, jag har funderat på det du säger. Vet inte riktig vad jag ska göra. Avslutar jag låten vid 3:50 spelar den bara 2 ref. Vil ha vers efter och sen ref og sen avslut. Men då blir ju låten som du säger lite lång. Min andra låt jag håller på med nu är 10 minuter lång! 😮 Måste korta ner den lite. He he.

Men takk för bra kritik! Leadet jag använder är ganska standard Vanguard lead, men jag gillar det ! 😮

Kan kanskje kolla över det och göra ennu mera vrid på det 🙁

Ska kolla up saken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt att behöva ladda hem innan man kan lyssna....

återkommer :rolleyes:

Som sagt i anna tråd...

Mediaplayern strulade....

Lyssnar.........................................

Mmmm...Nice intro, skönt break, känner igen Vanguarden, kanske något

hög i nivå, maffig kick efter padbreaket

In alles....Thumbs up 😲

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Danabacken:

Man får tacka! :rolleyes: "Arpen" har jag gjort i piano roll 🙂

Twilight_Zound:

Är bra nöjd med introt själv. Fick till det där "trycket" man letar efter i nästan varje låt! 🙂

Vanguarden är med som vanligt. Gillar den. Bra ljud och enkel att hantera! 🙂

Ja, tror det är reverbet som är ute o kör lite för hårt.

Men fan va roligt att du gillar! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...