flintan Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 (redigerat) Vet att det finns en AudioSuite variant (jk_irr, JK Audio) på IR reverb. Men den gör bara att mitt ProTools craschar och dessutom är det inte så användbart eftersom man inte kan testa hur ljudet låter mot övriga ljud... Om det inte finns gratis, vad är billigaste alternativet? Kanske dags att investera i VST>RTAS wrappern..? Redigerat 11 november 2006 av flintan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 14 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 14 oktober 2006 Ok. Detta verkar inte finnas, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 Kanske dags att investera i VST>RTAS wrappern..? definitivt, men den klarar inte alla vstpluggar.. jag har försökt med massvis av pluggar, o det är typ inga som funkat.. hmm har en länk på datorn ngnstans.. letarletarletar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 I princip gäller att ju mer etablerade pluggarna är desto stabilare är de att wrappa om från vst till rtas. Voxengo har ju pristine space som inte är så sjukt dyrt om jag inte missminner mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 jag har hittat den äntligen.. 😉 gratis vst som kan omvandlas till RTAS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonesH Postat 18 oktober 2006 Dela Postat 18 oktober 2006 Alltså, nu tycker jag att VST-wrappern får ovanligt dåligt omdöme; för min del har den fungerat utmärkt med de flesta jag provat, Albino, virtual guitarist, blluetubes och många fler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kirtaphus Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 jag har hittat den äntligen..😲 gratis vst som kan omvandlas till RTAS verkar som inte den länk fungerar längre?? eller var det ett skämt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 (redigerat) Flintan!! Köp wrappern det är det värt... sen ladda ner SIR som är gratis. Sen kan du hitta en massa bra impuls responses på Noisevault Men var beredd på att få flytta på dina audio spår. för sir har en fast latency på 8960 samples. Timeajuster i PT Fixar inte detta. så antingen flytta på spåren eller om du har en annan plugg som fixar detta.. Tjo Redigerat 22 oktober 2006 av Bobogura Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aolsson Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Vet att det finns en AudioSuite variant (jk_irr, JK Audio) på IR reverb. Men den gör bara att mitt ProTools craschar och dessutom är det inte så användbart eftersom man inte kan testa hur ljudet låter mot övriga ljud... Om det inte finns gratis, vad är billigaste alternativet? Kanske dags att investera i VST>RTAS wrappern..? Ett annat alternativ som dock kostar något är Music Production Toolkit, där ingår TL Space som är RTAS plus en del annat... Finns nu även som demo... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 det liggerrunt 10000 det är ju i o försig lte mer än gratis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 jag har hittat den äntligen..😆 gratis vst som kan omvandlas till RTAS verkar som inte den länk fungerar längre?? eller var det ett skämt 😆 självklart funkar den inte.. fan det är nog kvr-audio som har listat alla gratis VST som funkar med FXpansion vst2rtas (första då!!) o typ PT 7.0... synd att den inte funkade!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aolsson Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 det liggerrunt 10000 det är ju i o försig lte mer än gratis flåt, vad är det som kostar 10000? inte MPT då... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 det liggerrunt 10000 det är ju i o försig lte mer än gratis flåt, vad är det som kostar 10000? inte MPT då... 😎 flåt mig med detkostar rumt 5000 ö 😉 ja är så dum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aolsson Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 det liggerrunt 10000 det är ju i o försig lte mer än gratis flåt, vad är det som kostar 10000? inte MPT då... 😛 flåt mig med detkostar rumt 5000 ö ja är så dum Inte då... ...det finns förövrigt Toolkits för över 10K också... nämligen DV Toolkit.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 31 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 31 oktober 2006 (redigerat) &itemid Ett annat alternativ som dock kostar något är Music Production Toolkit, där ingår TL Space som är RTAS plus en del annat...Finns nu även som demo... Ja den vore nice. Men som student finns andra saker som har högre prio i budgeten.. typ mat, hyra o andra div. laster.. Skulle inte tacka nej till soundreplacer och multispårs beat detective, men det går ju att fixa manuellt, tar lite tid bara.. Ska investera i vst till rtas wrappern så småningom, känna som väl spenderade pengar med tanke på alla gratis vst som finns. Edit: Edith Redigerat 31 oktober 2006 av flintan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 det liggerrunt 10000 det är ju i o försig lte mer än gratis flåt, vad är det som kostar 10000? inte MPT då... 😉 flåt mig med detkostar rumt 5000 ö 😆 ja är så dum Inte då... ...det finns förövrigt Toolkits för över 10K också... nämligen DV Toolkit.. ja vad var det jag sa lol 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 10 november 2006 Trådstartare Dela Postat 10 november 2006 Förresten, varför finns det ingen PC-->Mac / Mac-->PC wrapper för plugins eller kanske tom. program? Eller finns det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Förresten, varför finns det ingen PC-->Mac / Mac-->PC wrapper för plugins eller kanske tom. program? Eller finns det? det borde finnas.. eller borde det ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 10 november 2006 Trådstartare Dela Postat 10 november 2006 (redigerat) Förresten, varför finns det ingen PC-->Mac / Mac-->PC wrapper för plugins eller kanske tom. program? Eller finns det? det borde finnas.. eller borde det ?? Bästa svaret hittils.. 😄 Orsaken till att frågan tränger sig in mellan mina öron är också den här tråden. Redigerat 10 november 2006 av flintan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.