mjaco0 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 LÅTNAMN: Comfort Me ARTIST/GRUPP: Arne Cadello Fun Club GENRE: Deppop LÅTLÄNGD: 4.13 KOMPOSITÖR: Carl Cadello PRODUCENT: CC EV. MEDVERKANDE: CC INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: (mp3) STORLEK: (5 megabyte) STATUS: Skiss LÅTLÄNK:Comfort Me Detta är första gången jag sjunger offentligt (förutom i baren förståss) och ni förstår säkert varför 😆 . Jag vet att jag inte är helt säker på tonerna och engelskan är snarare känslig än korrekt, men jag skulle sätta stort värde på om ni kunde kommentera låten i övrigt. Hur helheten är och vad som kan förbättras (inom rimliga gränser förståss 🙂 ). Låten handlar om min tid på mitt förra jobb. Ingen lycklig tid 😉 CC
punkrockdude Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Låten låter tjysst men sången är otajt och behöver mer känsla och vara i stämma med den andra musiken. MvH
mjaco0 (oregistrerad) Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Du har rätt. Man blir lite lite blind efter ett par rundor. Latency´n behövde ändrasi driverinställningen. Jag hörde mig själv en halv sekund efter i lurarna - inte lätt at sjunga rent då 😄 Avsaknaden av känsla kan ju bero på att jag var livrädd (men det är väl också en känsla). Jag som trodde jag sjöng så illa!! Tack för det. 😄 Finns det något mer att tillägga? Jag behöver allt lite uppmuntran 😄
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Helbra lite fel tonart för din sång kanske, det eller upp en oktav tror du klarar det lätt. Lyssnade på dina andra låtar på din SC skitbra grejor. På och sjung mera bara är det nån som gnäller så be dom dra, inte fan ska du behöva vara rädd för att sjunga kör hårt. Göran
mjaco0 (oregistrerad) Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 😳 Tack Burnin Sven (Göran)!! Det kändes fint i både egot o själen. För att returnera lite positiva svängningar, så lyssnade jag lite på dina prylar. Helt underbart!! Jag tycker att den svenska folkmusikprylen är jävligt underskattad. Det är dessutom fräckt att blanda olika stilar så som du gör. Tycker jag alltså. Jag bugar och tackar igen. Calle C
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.