ice (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Vore kul att veta vilka av er som har släppt eller ska släppa singlar, album, etc och på vilket bolag i så fall? Verkar finnas många på forumet som jobbar mer eller mindre seriöst med musik! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Än så länge är det bara en drömm 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Markus Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Har inte släppt ngt. Har nyligen skickat lite låtar till olika bolag men de hör oftast inte ifrån sig. Tanken är nog den att starta ett eget bolag och släppa saker och ting på egen hand med den ljudkvalitet man kan tänkas kunna uppbåda 😮 I nuläget är nog bolag försiktiga med ny musik då bolag har det redan svårt att få saker och ting att gå runt. Vilket också kanske leder till deras undergång. Förhoppningsvis så blir det så att mindre bolag poppar upp överallt och det blir en ren djungel med all typ av musik som kan tänkas. Allt säljs hemifrån (ungefär som med hembränt) 😮 Rock on!!! /Mac Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Jag är f.n. signad på TX2 i Holland (gamla Arcade Music), samt till Dream Publishing. Har tidigare varit signad på Scandinavian songs/Wise Recordings. Har släppt en singel i eget namn och skrivit en handfull låtar som har släppts med störrre eller mindre framgång. Största framgången hittills är en 12;e plats på hitlistan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Jag är f.n. signad på TX2 i Holland (gamla Arcade Music), samt till Dream Publishing. Har tidigare varit signad på Scandinavian songs/Wise Recordings. Har släppt en singel i eget namn och skrivit en handfull låtar som har släppts med störrre eller mindre framgång. Största framgången hittills är en 12;e plats på hitlistan. 😮 Är det sant? Grattis 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 3 Studioalbum och 1 Liveplatta hittills.... jobbar på 4:e Studioplattan nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Vore kul att veta vilka av er som har släppt eller ska släppa singlar, album, etc och på vilket bolag i så fall? Verkar finnas många på forumet som jobbar mer eller mindre seriöst med musik! 😮 Varför frågar du, är det nåt speciellt du undrar över? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Vore kul att veta vilka av er som har släppt eller ska släppa singlar, album, etc och på vilket bolag i så fall? Verkar finnas många på forumet som jobbar mer eller mindre seriöst med musik! 😎 Varför frågar du, är det nåt speciellt du undrar över? Det är väl bra att han frågar, Nattis?! Då får ju jag en anledning att skryta igen ju. Du vet ju hur jag är. By the way så var jag på The Dubliner med Håkan Hellström i veckan. 😉 Naaameen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 ...By the way så var jag på The Dubliner med Håkan Hellström i veckan. Jättegrattis till dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 ...By the way så var jag på The Dubliner med Håkan Hellström i veckan. Jättegrattis till dig. Hehe. Du är så förutsägbar, polar'n. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ice (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Grattis Danny Cort ! Kul att höra att du oxå har haft flyt! Själv släppte jag 2 singlar -98 på STHLM Records , coskrev en låt till Waldo´s People (BmG Finland)etc . Just nu letar jag nya intressanta dansprojekt att jobba med! Nattvaktaren verkar alltid ha synpunkter så det blir intressant att få ta del av vad han har lyckats med förutom att ifrågasätta samt dissa folk här i forumet ! Keep on playing! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Grattis Danny Cort ! Kul att höra att du oxå har haft flyt! Själv släppte jag 2 singlar -98 på STHLM Records , coskrev en låt till Waldo´s People (BmG Finland)etc . Just nu letar jag nya intressanta dansprojekt att jobba med! Nattvaktaren verkar alltid ha synpunkter så det blir intressant att få ta del av vad han har lyckats med förutom att ifrågasätta samt dissa folk här i forumet ! Keep on playing! 😉 Okej..? Jag bara undrade om det var någon speciell anledning till att du undrade över folks skivkontrakt, typ "ska man skriva på för option?" eller "behöver man egentligen ett förlag?", men nu förstår jag att det handlade om helt andra saker ("vem har störst penis?"). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 3 Studioalbum och 1 Liveplatta hittills.... jobbar på 4:e Studioplattan nu. Ursäkta OT, men du kanske kan reda ut en fundering jag haft angående live-plattor..? Fuskar man med publikljuden? Vissa skivor låter verkligen mer fusk än andra, till exempel "Absolute Live!" med James Taylor Quartet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ice (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Nattvakaren vill jag få svar på frågor om optioner ,kontrakt och eventuella penisförlängningar så lovar jag kontakta dig i fortsättningen! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 (redigerat) Har inget kontrakt och har inte försökt att få något. Jag musicerar för att det är kul och har inga ambitioner på att vara artist. Skulle gärna vara songwriter dock eller skriva filmmusik dock! 😎 Det hade fö varit intressant vad folk har att skriva om vilka kontrakt/förlag/finstilt som är viktigt i kontrakt. Nattvaktaren: Du vet att du har skapat enorma förväntningar på den musik du skriver va? 😉 Redigerat 18 juli 2004 av MusicGene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Grattis Danny Cort ! Kul att höra att du oxå har haft flyt! Själv släppte jag 2 singlar -98 på STHLM Records , coskrev en låt till Waldo´s People (BmG Finland)etc . Just nu letar jag nya intressanta dansprojekt att jobba med! Nattvaktaren verkar alltid ha synpunkter så det blir intressant att få ta del av vad han har lyckats med förutom att ifrågasätta samt dissa folk här i forumet ! Keep on playing! 😉 Jag har inte haft flyt. Jag skriver texter som knäcker. & jag har jobbat jävligt hårt för att få ut skiten, i allt annat än medflyt. Du ska få se nattis lyckas...just you wait... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robotapan Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 (redigerat) 3 Studioalbum och 1 Liveplatta hittills.... jobbar på 4:e Studioplattan nu. Ursäkta OT, men du kanske kan reda ut en fundering jag haft angående live-plattor..? Fuskar man med publikljuden? Vissa skivor låter verkligen mer fusk än andra, till exempel "Absolute Live!" med James Taylor Quartet. Vad jag har förstått så är det rätt vanligt att lägga på publikljud i post-produktionen. Inte alltid förstås, men många live-skivor har tydligen exakt samma publikljud. Sen, vad det gäller tajta-läderbyxor-och-bandana-bärande-falsett-och-distade-gitarrer-band som du älskar så mycket så händer det även att man fuskar lite med överdubbningar och så. Att sångaren gör alla sina pålägg i studio (typ Unleashed in the East med Judas Priest) förekommer visst också. Då brukar det heta att man sjunger allt "live" i studion, men det är säkert en del ihopklippningar där också. För övrigt har väl Nattvaktaren inte så mycket att bevisa och hans musik ligger ju ute på nätet för den som är nyfiken. Redigerat 18 juli 2004 av robotapan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Nä, 😆 får jag vara med i eran tråd ändå ? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Grattis Danny Cort ! Kul att höra att du oxå har haft flyt! Själv släppte jag 2 singlar -98 på STHLM Records , coskrev en låt till Waldo´s People (BmG Finland)etc . Just nu letar jag nya intressanta dansprojekt att jobba med! Nattvaktaren verkar alltid ha synpunkter så det blir intressant att få ta del av vad han har lyckats med förutom att ifrågasätta samt dissa folk här i forumet ! Keep on playing! 🙂 Okej..? Jag bara undrade om det var någon speciell anledning till att du undrade över folks skivkontrakt, typ "ska man skriva på för option?" eller "behöver man egentligen ett förlag?", men nu förstår jag att det handlade om helt andra saker ("vem har störst penis?"). 😆 :lol: 😆 Har medverkat på ett 20tal plattor. Tänk er vilken bamse!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 (redigerat) 😆 :lol: 😎 Har medverkat på ett 20tal plattor. Tänk er vilken bamse!!! Ahh. Där kom den. 🙂 Jag har undrat lite över till vilken grad detta är din karriär mtp din entusiasm i forumet. 😆 Livnär du dig på detta då, om man får fråga? 🙂 edit: glömde quote... Redigerat 18 juli 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 18 juli 2004 Dela Postat 18 juli 2004 Ahh. Där kom den. 😆 Jag har undrat lite över till vilken grad detta är din karriär mtp din entusiasm i forumet. 😆 Livnär du dig på detta då, om man får fråga? 🙂 Inte just nu (därav tid till att slösa tid på att va aktiv i diverse forum på internet). Men har under flera år jobbat deltid (ca 50%) som tekniker/producent/musiker/osv osv i en proffesionell inspelningsstudio, som i våras hade inbrott och det hela slutade med att vi fick lägga ner hela skiten. Otroligt nog hade jag sökt musikhögskolan (musik- och medieteknik) precis innan dess och ännu mer otroligt nog hade jag tur så jag kom in.. Så nu ska ja förkovra mig i fyra år på KMH och leva på studiemedel istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hwagang Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Vore kul att veta vilka av er som har släppt eller ska släppa singlar, album, etc och på vilket bolag i så fall? Verkar finnas många på forumet som jobbar mer eller mindre seriöst med musik! 😆 Hej! Min skiva har officiell release i morgon på Statue Records (LA) -det är min första officiella release. ("vem har störst penis?"). ...inte jag! 😎 mvh/Hwagang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Min skiva har officiell release i morgon på Statue Records (LA)-det är min första officiella release. Grattisfan! 😎 Finns det smakprov på nätet nånstans? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hwagang Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Min skiva har officiell release i morgon på Statue Records (LA)-det är min första officiella release. Grattisfan! 😆 Finns det smakprov på nätet nånstans? ...se websidan under detta meddelande... 😎 mvh/Hwagang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Print Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Vad ska man med skivkontrakt till? Det är ju inte en jävel som kommer köpa skiten ändå. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Vad ska man med skivkontrakt till? Det är ju inte en jävel som kommer köpa skiten ändå. 😎 Beror kanske lite på. Jag köper alltid skivor från artister som jag tycker ska ha lite stöd. (Och som jag gillar givetvis.) Tidigare har exempel på detta varit Yvonne och Elegant Machinery. Man vet ju att de artisterna är glada för lite, och det känns bra att kunna hjälpa dem att komma in i studion en gång till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hwagang Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 (redigerat) Vad ska man med skivkontrakt till? Det är ju inte en jävel som kommer köpa skiten ändå. 🙂 Beror kanske lite på. Jag köper alltid skivor från artister som jag tycker ska ha lite stöd. (Och som jag gillar givetvis.) Tidigare har exempel på detta varit Yvonne och Elegant Machinery. Man vet ju att de artisterna är glada för lite, och det känns bra att kunna hjälpa dem att komma in i studion en gång till. ...håller med dej Neko; allting handlar inte om pengar ens; om det gjorde det skulle man knappast hålla på med musik. Mitt kontrakt har gett en del press som i sin tur gett mej kontakt med andra människor osv. Jag byter ofta skivor med andra "nät-artister" som jag gillar och försöker göra samarbeten med andra. -felet ligger nog i den glamorösa bilden vi har av att få ett kontrakt...jag ser det så här: ingenting händer av sej själv...man måste jobba för det... mvh/Hwagang Redigerat 19 juli 2004 av Hwagang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Vad ska man med skivkontrakt till? Det är ju inte en jävel som kommer köpa skiten ändå. 🙂 Beror kanske lite på. Jag köper alltid skivor från artister som jag tycker ska ha lite stöd. (Och som jag gillar givetvis.) Tidigare har exempel på detta varit Yvonne och Elegant Machinery. Man vet ju att de artisterna är glada för lite, och det känns bra att kunna hjälpa dem att komma in i studion en gång till. Testa skicka 200:- direkt till dem så ska du se att de blir glada. De lär ju inte får mer än 1:- för varje skiva du köper av dem iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hwagang Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Vad ska man med skivkontrakt till? Det är ju inte en jävel som kommer köpa skiten ändå. 🙂 Beror kanske lite på. Jag köper alltid skivor från artister som jag tycker ska ha lite stöd. (Och som jag gillar givetvis.) Tidigare har exempel på detta varit Yvonne och Elegant Machinery. Man vet ju att de artisterna är glada för lite, och det känns bra att kunna hjälpa dem att komma in i studion en gång till. Testa skicka 200:- direkt till dem så ska du se att de blir glada. De lär ju inte får mer än 1:- för varje skiva du köper av dem iaf. ...ja; de e ju en anna grej med att ha ett stort bolag bakom...; royalty-procenten är oftast låga...en artist som bara bränner sin skiva och säljer den tjänar mer per enhet... he he ...inte så glamoröst kanske, men så e de... mvh/Hwagang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 19 juli 2004 Dela Postat 19 juli 2004 Jag har inte haft flyt. Jag skriver texter som knäcker. & jag har jobbat jävligt hårt för att få ut skiten, i allt annat än medflyt. Du ska få se nattis lyckas...just you wait... Danny Danny... Är det kanske DU som är Your browser does not support the HTML5 audio tag ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.