Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjo! här kommer en ny låt som jag nyss gjorde klart. Enjoy!

- Daniel

* LÅTNAMN: Caught In A Hiatus

* ARTIST/GRUPP: Daniel

* GENRE: Instrumental Rock

* LÅTLÄNGD: 5:30

* KOMPOSITÖR: Daniel

* PRODUCENT: Daniel

* INSPELNINGSÅR:-06

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.30 MB

* STATUS: Skiss Färdig

Caught_in_a_Hiatus.mp3

Redigerat av Accolade
Annons
Postat

Otroligt roligt att höra...vilka vändningar och kalasspel rakt igenom...gillar verkligen alla terssättningar och basen är så j-a bra och resten också förövrigt...bland det mest kompetenta jag någonsin hört här....Ok da' en liten nits....reverbet, det känns som hela ljudbilden ligger i ett för "tjockt "reverb som tar lite udden av skärpan i låten...men helt sjukt bra detta det slår an mina känsliga syfonirocksrötter 😆😆😆

//: karl

Postat

Karl: Tack så mycket! kul att du gillade det. Har faktiskt inte tänkt på det med reverbet, men nu när du säger det, så måste jag hålla med hehe. Är verkligen en abuser av reverb, och ibland blir det för mycket =)

- daniel

Postat

Oj...Jag tokgillade din förra låt. Jag ska definitivt lyssna men har ingen möjlighet just nu. Jag sparar länken så ska jag rocka loss imorgon :rolleyes:

Postat

pluffo: hehe, dock är denna låten väldigt annorlunda än min förra. Detta soundet är inte alls lika hårt!, men you might still like it! =)

Postat

Nu har lyssnat! Hårt eller inte...Vem f*n bryr sig? 😳 Det här var skönt som sjutton! Helt jäkla underbart ju! Jag älskar den här typen av låtar, som kräver ett par 20 lyssningar för att verkligen sätta sig in i. Mysigt, mysigt, mysigt! Skitbra rent ut sagt!

Du står högt i kurs hos mig Accolade 😉

Postat

Snyggt som attans mannen!

Du har fått till ett sound som låter som en blandning av Toto, Steve Vai, Shawn Lane, Victor Wooten och DT, helt übergrymt. 😳

Gillar hur du har lyckats få kromatiken att låta så harmoniskt och diatonisk men hemligheten ligger ju i de snygga jazziga ackorden. 😄

Arret är mkt snyggt oxå. Gött jobb dude.

Mvh / djonas

Postat

öh.....? När jag klickar på låtlänken kommer det upp följande:

ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤

etc etc...

Är det jag eller cpu:n som är bakom? 😕

Postat (redigerat)
pluffo: hah gött!=) tack så mycket! förresten...spelar du själv in nåt?

- daniel

Ja, här finns lite av vad jag har gjort. Det är väl "The Arne Weise Experience" som kommer närmast något av dina verk som du lagt upp här.

För övrigt är jag fortfarande imponerad. Oerhört skön låt! 🙂

Är det ett äkta piano eller ett fuskdito?

Redigerat av Pluffo
Postat

pluffo: Hm jag lyckas inte ladda ner din låt! Tack igen=) Nopes det är inte ett äkta piano =) riktigt spelat men ej äkta. Vst plugg, ( Garritan Jazz ) jävligt bra imo.

Postat

bra sätt att starta denna dag på... den har rullat ca 10 ggr nu och blir bara större och större... snyggt jobbat

mvL kunta

Skalmannen (oregistrerad)
Postat

Tok grymt lir!!! Du har ruggig talang.

Ska man klaga så är det väl att ljudet känns lite kallt och skört, men det kan man fixa. Att lira som du är däremot inte like lätt att fixa.

Mycket stabilt!!!

Postat
pluffo: Hm jag lyckas inte ladda ner din låt! Tack igen=) Nopes det är inte ett äkta piano =) riktigt spelat men ej äkta. Vst plugg, ( Garritan Jazz ) jävligt bra imo.

Aha! Den verkar faktiskt rätt intressant, men någon jävla stopp på köpandet får det allt vara 😄

För övrigt så har jag uppdaterat alla mina värdelösa länkar nu 😛

Postat

Kunta: Tack så mycket=)

Skalmannen: Tack! Japp håller med. Blir lätt så när nästan hela låten bara är piano och trummor. Pianot saknar rätt mycket värme, och trummorna har för mycket reverb. Känns lite opersonligt.

Men som sagt, sånnt kan man fixa =)

- daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.