Accolade Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 (redigerat) Tjo! här kommer en ny låt som jag nyss gjorde klart. Enjoy! - Daniel * LÅTNAMN: Caught In A Hiatus * ARTIST/GRUPP: Daniel * GENRE: Instrumental Rock * LÅTLÄNGD: 5:30 * KOMPOSITÖR: Daniel * PRODUCENT: Daniel * INSPELNINGSÅR:-06 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5.30 MB * STATUS: Skiss Färdig Caught_in_a_Hiatus.mp3 Redigerat 12 oktober 2006 av Accolade
karl Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Otroligt roligt att höra...vilka vändningar och kalasspel rakt igenom...gillar verkligen alla terssättningar och basen är så j-a bra och resten också förövrigt...bland det mest kompetenta jag någonsin hört här....Ok da' en liten nits....reverbet, det känns som hela ljudbilden ligger i ett för "tjockt "reverb som tar lite udden av skärpan i låten...men helt sjukt bra detta det slår an mina känsliga syfonirocksrötter 😆😆😆 //: karl
Accolade Postat 10 oktober 2006 Trådstartare Postat 10 oktober 2006 Karl: Tack så mycket! kul att du gillade det. Har faktiskt inte tänkt på det med reverbet, men nu när du säger det, så måste jag hålla med hehe. Är verkligen en abuser av reverb, och ibland blir det för mycket =) - daniel
Pluffo Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Oj...Jag tokgillade din förra låt. Jag ska definitivt lyssna men har ingen möjlighet just nu. Jag sparar länken så ska jag rocka loss imorgon
Accolade Postat 10 oktober 2006 Trådstartare Postat 10 oktober 2006 pluffo: hehe, dock är denna låten väldigt annorlunda än min förra. Detta soundet är inte alls lika hårt!, men you might still like it! =)
Pluffo Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Nu har lyssnat! Hårt eller inte...Vem f*n bryr sig? 😳 Det här var skönt som sjutton! Helt jäkla underbart ju! Jag älskar den här typen av låtar, som kräver ett par 20 lyssningar för att verkligen sätta sig in i. Mysigt, mysigt, mysigt! Skitbra rent ut sagt! Du står högt i kurs hos mig Accolade 😉
Accolade Postat 13 oktober 2006 Trådstartare Postat 13 oktober 2006 pluffo: hah gött!=) tack så mycket! förresten...spelar du själv in nåt? - daniel
djonas Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Snyggt som attans mannen! Du har fått till ett sound som låter som en blandning av Toto, Steve Vai, Shawn Lane, Victor Wooten och DT, helt übergrymt. 😳 Gillar hur du har lyckats få kromatiken att låta så harmoniskt och diatonisk men hemligheten ligger ju i de snygga jazziga ackorden. 😄 Arret är mkt snyggt oxå. Gött jobb dude. Mvh / djonas
Accolade Postat 14 oktober 2006 Trådstartare Postat 14 oktober 2006 Tack så mycket dude! much appreciated! =)
Pelle Rylander Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 öh.....? När jag klickar på låtlänken kommer det upp följande: ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ 4€LAME3.95ÿû `ði ¤ etc etc... Är det jag eller cpu:n som är bakom? 😕
Accolade Postat 14 oktober 2006 Trådstartare Postat 14 oktober 2006 högerklicka på länken, spara som, sen döp om den till vadsomhelst.mp3
Pluffo Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 (redigerat) pluffo: hah gött!=) tack så mycket! förresten...spelar du själv in nåt? - daniel Ja, här finns lite av vad jag har gjort. Det är väl "The Arne Weise Experience" som kommer närmast något av dina verk som du lagt upp här. För övrigt är jag fortfarande imponerad. Oerhört skön låt! 🙂 Är det ett äkta piano eller ett fuskdito? Redigerat 15 oktober 2006 av Pluffo
Accolade Postat 16 oktober 2006 Trådstartare Postat 16 oktober 2006 pluffo: Hm jag lyckas inte ladda ner din låt! Tack igen=) Nopes det är inte ett äkta piano =) riktigt spelat men ej äkta. Vst plugg, ( Garritan Jazz ) jävligt bra imo.
kunta Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 bra sätt att starta denna dag på... den har rullat ca 10 ggr nu och blir bara större och större... snyggt jobbat mvL kunta
Skalmannen (oregistrerad) Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Tok grymt lir!!! Du har ruggig talang. Ska man klaga så är det väl att ljudet känns lite kallt och skört, men det kan man fixa. Att lira som du är däremot inte like lätt att fixa. Mycket stabilt!!!
Pluffo Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 pluffo: Hm jag lyckas inte ladda ner din låt! Tack igen=) Nopes det är inte ett äkta piano =) riktigt spelat men ej äkta. Vst plugg, ( Garritan Jazz ) jävligt bra imo. Aha! Den verkar faktiskt rätt intressant, men någon jävla stopp på köpandet får det allt vara 😄 För övrigt så har jag uppdaterat alla mina värdelösa länkar nu 😛
Accolade Postat 17 oktober 2006 Trådstartare Postat 17 oktober 2006 Kunta: Tack så mycket=) Skalmannen: Tack! Japp håller med. Blir lätt så när nästan hela låten bara är piano och trummor. Pianot saknar rätt mycket värme, och trummorna har för mycket reverb. Känns lite opersonligt. Men som sagt, sånnt kan man fixa =) - daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.